Începând de miercuri, pentru Curtea de Apel Oradea și instanțele din circumscripția acesteia va fi disponibilă o versiune nouă a dosarului electronic, care beneficiază de facilități suplimentare de accesare rapidă a documentelor ce constituie dosarul electronic. Tototdată, părţile din proces pot opta pentru comunicarea actelor de procedură în format electronic, pe adresa de email indicată.
Potrivit unui comunicat transmis, marţi, de Biroul de presă al Curţii de Apel Oradea, accesul la noua versiune a dosarului electronic se va realiza prin depunerea unei cereri de acces la instanța pe rolul căreia se află dosarul.
Cererea poate fi descărcată de pe portalul fiecărei instanțe şi poată fi depusă în format electronic (PDF) ori fizic, prin depunerea la registratură (personal sau prin serviciul poștal). În cerere se va indica obligatoriu numărul de telefon și adresa de email a solicitantului.
După introducerea adresei de email și a numărului de telefon în aplicația Ecris, solicitantului i se va comunica un link, pe adresa de email indicată, prin accesarea căruia vor putea fi vizualizate documentele din dosarul electronic.
Dosarul electronic poate fi accesat prin intermediul paginii de internet www.curteadeapeloradea.ro, secțiunea Dosar electronic.
După introducerea adresei de email, selectarea instanței la care se află dosarul și acționarea butonului ”Autentifică”, solicitantul va primi un SMS la numărul de telefon indicat, cu un cod de validare, iar după introducerea acestuia în aplicație, solicitantul va avea acces la dosar.
În paralel, va fi funcțională și aplicația Infodosar, pentru care părților li s-a comunicat parola de acces la dosarul electronic.
De asemenea, e bine de ştiut că părţile pot să opteze pentru comunicarea actelor de procedură în format electronic pe adresa de email indicată.
Procedura de comunicare se va considera îndeplinită sub condiția accesării de către justițiabil, în termen de 3 zile de la comunicare, a link-ului de acces primit pe adresa de email. În cazul în care solicitantul nu va accesa link-ul în termen de 3 zile, procedura de comunicare se va realiza prin intermediul serviciului poștal.
"Pentru instituțiile cu care există încheiate acorduri de colaborare privind citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic, procedura de comunicare se va considera îndeplinită la momentul transmiterii către destinatar a actului de procedură în format electronic pe adresa de email indicată de fiecare instituție pentru primirea corespondenței", se mai arată în informarea Curţii de Apel Oradea.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.