Asociația Pro Infrastructură a publicat miercuri noi imagini de pe șantierul noului drum ce va lega Autostrada A3 și Centura Oradea.
Potrivit unei postări făcute pe Facebook, membrii organizației au realizat imaginile în cursul zilei de luni.
„Cei 18,96 kilometri ai drumului care conectează Autostrada Transilvania (Biharia) de Centura Oradea (Sântandrei) pot fi daţi în trafic în 15-20 decembrie, înainte de termenul contractual, martie 2024. Secţiunea de aproximativ 13 km cu profil de drum expres dintre A3 şi DN1 are şanse reale, iar între DN1 şi Sântandrei sperăm să colaboreze vremea şi constructorul să ţină acceleraţia apăsată la maximum”, scrie API.
Sursa citată precizează că, dacă ar reuși, firma constructoare Strabag ar putea marca un „hat-trick” la Oradea. „Dacă reuşesc, va fi al treilea proiect consecutiv al celor de la Strabag inaugurat anticipat după pasajul Mogoşoaia de pe DNCB şi segmentul Ungheni-Târgu Mureş al Autostrăzii A3 din septembrie, respectiv decembrie 2021”, arată API, precizând și că „austriecii au şanse foarte, foarte mari să-şi treacă în palmares două recorduri absolute în decembrie: deschiderea unui lot de autostradă cu 9 (nouă) luni înainte de termen, 15,7 km pe A3 Cheţani-Câmpia Turzii, şi inaugurarea anticipată consecutivă a celui de-al patrulea proiect!”.
„Niciun alt antreprenor general nu a reuşit aşa ceva în ultimii 15 ani de când monitorizăm noi acest domeniu. Şi probabil că nici înainte”, se mai arată în postarea celor de la Pro Infrastructură.
Așa cum BIHOREANUL a mai scris, în această vară, șantierul a fost vizitat inclusiv de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
După cum se știe, proiectul a fost inițiat de Primăria municipiului în 2018, în parteneriat cu CNAIR, prevăzând construirea a peste 19,07 kilometri de șosea, din care 16 km cu profil de autostradă și 3 km cu profil de drum expres.
În luna august, în prezența ministrului, reprezentantul antreprenorului, inginerul Marius Mitrofan, arăta că stadiul de execuție al acesteia era de 70%, astfel că - deși termenul de finalizare prevăzut în contract este primăvara anului viitor - constructorul vrea s-o dea în folosință în luna decembrie a acestui an, cu tot cu cele două modificări ale proiectului inițial.
Așa cum ziarul nostru a arătat, este vorba de construirea unui pasaj peste strada Bujac (drumul de legătură dintre Sântandrei și Oradea din Calea Cazaban construit în 2018 de Primăria municipiului) și amenajarea intersecției din zona Parcului Industrial din Șoseaua Borșului fără sens giratoriu, ci cu benzi suplimentare pentru descărcarea traficului atât despre Sântion, cât și spre strada Augustin Maior (din Parcul Industrial).
Responsabilul Strabag a afirmat că, exceptând o întârziere în livrarea de grinzi și una cauzată de Guvern, construcția nu întâmpină nicio altă problemă. „Un singur lucru ne „agață”, legat de rețeaua de gaze, am avut probleme să obținem o Hotărâre de Guvern pentru exproprieri. Ne-a ajutat dl președinte (n.r. – Ilie Bolojan), dar încă n-a ieșit HG-ul”, preciza inginerul, referindu-se la faptul că trebuie făcute exproprieri suplimentare pe marginile șoselei pentru a se introduce rețea de gaz de-a lungul ei.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.