URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 05 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
22 Septembrie 2020, 09:39

Ne enervează: Camioane încărcate cu balast umplu de noroi şi praf un drum din apropierea Oradiei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şoferii camioanelor încărcate cu balast se comportă adesea ca stăpânii şoselelor, iar localnicii din satul Husasău de Criş, și nu numai, confirmă asta.

Drumul comunal 44, singura cale de acces a localnicilor către Oradea, dar şi o şosea folosită de navetişti din alte sate vecine, pentru că este o alternativă la DN 1, este adesea plin de noroi, din cauza unor camioane care transportă pietriş şi nisip proaspăt excavat.

"Zilnic, se distrug sute de maşini care trec pe drumul dintre Husasău de Criş şi Fughiu, aici mă refer la oameni din Husasău de Criş, Ineu, Bălaia, Botean, Burzuc. Pe o porţiune de aproximativ un kilometru, camioane cu piatră trec pe drum, îl distrug şi îl umplu cu noroi", a reclamat BIHOREANULUI un localnic din Husasău de Criş.

Camioanele cu pricina aparţin firmei Erpal Cons, care are o staţie de betoane cu acces de pe DC 44. La mică distanţă de staţie, însă, compania are un punct de excavare, iar şoferii care duc materialele excavate în staţie le transportă ude, fără a le ţine înainte la sol, pentru ca apa să se scurgă din ele. Drept urmare, nisipul şi pietrele ude "curg" din camioane, direct pe şosea.

"Zilnic trebuie să ne spălăm maşinile, de pietrele care zboară nici nu mai vorbesc. În plus, sunt în pericol bicicliştii care circulă pe acest drum şi care nu sunt puţini", a mai spus reclamantul. DC 44 este şi drumul care se intersectează cu strada Podgoriei, recent asfaltată de Zona Metropolitană Oradea, aşa că este folosit de mulţi navetişti care merg din zonă, spre Oradea.

Sătenii nemulţumiţi s-au plâns Primăriei şi Poliţiei din Oşorhei, comună pe raza căreia se află staţia de betoane, dar fără succes. "Ne-au zis că nu ne pot promite nimic. E revoltător", mai spune reclamantul.

La sesizarea BIHOREANULUI, comisarii Gărzii de Mediu Bihor au garantat că vor merge în control, pentru a verifica cele semnalate de oameni.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Primarul ce zice? Tace si-si numara banii!
Cand basculantele de la autostrada bechtel au inceput sa faca praf drumul Oradea-Marghita, primarita din Biharia a fost singura care a pus piciorul in prag: a limitat tonajul prin localitate la 8(opt) tone pe axa. De ce nu face la fel si primarul/primaria din Ineu?! Exact! Spaga primita nu-i lasa!
Postat 23 Septembrie 2020, 05:36 de pinonel
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.564 RON
  • 1 EUR = 4.9748 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON