URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 08 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iată că, în sfârșit, contraselecția practicată la PNL de primul schior al țării începe să dea roade. Cum cifrele arată că blândul general Ciucă stă în sondaje pe undeva în marja de eroare a acestora, liberalii s-au trezit că nu e prea sănătos să mergi la război cu declarația de capitulare gata semnată. Și acum umblă după persoane cât de cât frecventabile...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mai mult de jumătate dintre comunele bihorene se laudă cu săli și terenuri de sport, ba și cu capele prin cimitirele sătești, făcute cu sute de milioane de lei încă din epoca lui Adrian Năstase, apoi din răposatele programe naționale de dezvoltare locală PNDL 1 și PNDL 2, gestionate de Elena Udrea și Liviu Dragnea, iar în ultimii trei ani și din Programul Național de Investiții Anghel Saligny.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat, la sfârșitul lunii iunie a fost publicată în Monitorul Oficial o ordonanță de urgență prin care se modifică semnificativ prevederile codului rutier. Modificări importante au fost aduse și cu privire la suspendarea dreptului de a conduce dacă fapta a fost urmărită ca infracțiune, însă procurorul a dispus clasarea cauzei, situație la care am să mă refer aici...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Iulie 2024, 12:35

Modificări importante anunțate de Bolojan la rețeaua tram-tren: Una dintre cele mai contestate conexiuni NU se va mai face, va fi construit un nou pasaj suprateran în Oradea

Modificări importante anunțate de Bolojan la rețeaua tram-tren: Una dintre cele mai contestate conexiuni NU se va mai face, va fi construit un nou pasaj suprateran în Oradea foto: arhivă, generic
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, a anunțat modificări importante la rețeaua tram-tren care urmează să fie construită în Oradea și Zona Metropolitană. Între altele, una dintre cele mai contestate conexiuni nu se va mai face, dar va apărea un nou pasaj suprateran în Oradea. 

Acord semnat

Noutățile au fost făcute publice vineri seară printr-o postare pe Facebook ce anunță că în aceeași zi a fost semnat cu CFR protocolul privind dezvoltarea rețelei de tram-tren metropolitan.

„Acesta este cel mai important proiect de mobilitate în jurul orașului Oradea. Liniile de tramvai vor fi racordate cu cele de cale ferată, liniile vechi de cale ferată abandonate vor fi reabilitate și se va extinde transportul electric pe noi direcții, spre aeroport și spre Borș”, a reiterat Ilie Bolojan.

Enumerând etapele parcurse în ultimele 5 luni, de la finalizarea studiilor de fezabilitate pentru fiecare tronson și până în prezent, Bolojan a anunțat că, față de versiunea inițială a proiectului, „vom opera mai multe ajustări”.

„Cele mai importante sunt: 

1 - Se va renunța la racordarea liniei de tramvai din Rogerius, de pe str. Corneliu Coposu, cu liniile de cale ferată din Gara Oradea. Actuala stație de tramvai de la gară, platoul dintre stație și Gara CFR Oradea vor funcționa integrat, ca un hub de transport;

2 - Se va realiza un pasaj rutier suprateran, pe centura Oradea, peste calea ferată ce leagă Oradea de Băile Felix. Fără acest pasaj, o cadență în creștere a tram-trenurilor pe această rută în anii următori ar genera blocaje în circulație pe cele 4 benzi ale centurii Oradea;

3 - Linia spre Borș va fi prelungită până la intrarea în Sântion, în zona pasajului rutier al drumului expres;

4 -  La capetele liniilor, spre Băile Felix - Cordău și spre Sântion - Borș, vor fi realizate spații de parcare pentru mașini și pentru biciclete”, a punctat Bolojan.

Un proiect contestat

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, conexiunea din Rogerius a fost una contestată de locuitorii din zonă. Proiectul tram-trenului urma să lege zona de vest a oraşului de Gara Mare printr-o linie nouă, cu un singur fir, între străzile Corneliu Coposu şi Ştefan cel Mare. 

Cei mai deranjați s-au arătat locuitorii străzii Lacul Roșu, unde urma să fie construită noua linie de tramvai, atât din pricina zgomotului produs de tram-tren, cât și din cauza modificărilor ce urmau să fie făcute în zonă. Linia urma să aibă o lățime de 5 metri și „mușca”, printre altele, din părculețul de pe Lacul Roșu, dar și dintr-o parcare care ar fi urmat să piardă aproximativ 25 din 50 de locuri. 

Bani redirecționați

Astfel, după cum arată noile date anunțate de Ilie Bolojan, noua linie de tramvai nu se va mai face, iar banii economisiți vor fi redirecționați în celelalte modificări enumerate aduse proiectului.

„S-a discutat oportunitatea construirii acelei linii de tramvai și, la sesizările locuitorilor, s-a ajuns la concluzia că mai bine investim acele sume în amenajarea unui pasaj suprateran în zona Selgros, ca să fie eliminate eventualele conflicte de trafic cu tram-trenul, și în parcările pentru biciclete și autoturisme de la capetele de linii”, a confirmat sâmbătă BIHOREANULUI Adrian Revnic, directorul OTL, instituție parteneră în proiect.

Urmează să fie aprobate

Președintele CJ a precizat că aceste modificări aduse proiectului tram-tren „sunt rezultatul studiilor și analizelor de cost, recomandărilor experților și posibilităților de finanțare” și că în luna august Consiliul Județean va aproba documentația finală.

„Înainte de abrobarea în ședința de Consiliu Județean, vom prezenta forma finală a întregului proiect”, a mai promis Ilie Bolojan, amintind și că valoarea totală a investiției se ridică la peste 200 milioane de euro, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
sanduivanov aka vasi13
Dezvoltarea nu e in cap la PSD, daca era, ii votam. Dar nici ei nu se votează
Postat 29 Iulie 2024, 20:46 de Sandu2100
Taranoiul de sandu 2100
numai tu vezi dezvoltare in aeroport gol fara curse, e plin orasu de spatii goale..Nici in Arad nu vezi spatii goale. Oradea devine un oras de sandeii taranei rupti in cur de saraci dezvoltati cu asfalt in curte...
Postat 29 Iulie 2024, 12:38 de sanduivanov
La..la..la
Se aude muzica..Un taran are o iapa..si cara cu ea la apa..Apa cind s a terminat..La oras el s a mutat..!Viata la oras e frumoasa tarane!Demolam..betonam si facem sensuri giratorii!Grija la cal tarane!!!!
Postat 29 Iulie 2024, 07:55 de grigore
sanduivanov aka vasi13
Țăranii văd dezvoltarea, PZD nu vede dezvoltarea.
Postat 28 Iulie 2024, 17:19 de Sandu2100
Modicam anual
Asa de goale vor fi, mai ceva ca aeroportul cu gard "imburdat", ar trebui toate liniile sa treaca prin piata Unirii sa vada taranii dezvoltarea
Postat 28 Iulie 2024, 14:32 de sanduivanov
@Riviera
Odata va dau intilnire si mergem sa verificam. Asta va va da ocazia de afronta realitatea, si nu numai gustoasa Supa populara. Astept injuraturi si jigniti ça de un raspuns nu sinteti capabil!
Postat 28 Iulie 2024, 09:14 de Piranda
Reforma Bolojan-OTL
Otl se pregateste intre timp sa micsoreze frecventa curselor. Mai mult, primarul sinmartinului, care e dator vindut otlului din cauza tarifelor prea mici, va ramine si foutut si cu banii luati. Vin vremuri faine, mai ales ca va fi curentul vreo 3lei/kilowatul. Dar vom fi verzi. Verde galbui...
Postat 27 Iulie 2024, 20:55 de excalibur
piranda/florea/sodelica
Mai minti cat minti, dar nici chiar asa.
Postat 27 Iulie 2024, 20:43 de Riviera
KP
Tot ne spui că proiectele lui Bolojan e de pe alte vremuri, dar nu ne spui ca idioții dinainte lui nu au avut creier.
Postat 27 Iulie 2024, 19:39 de Sandu2100
Documentația finală va fi poate anul viitor în august, nu acum. Fii serios și nu vorbi trăznăi.
Studii geo, descărcări, expropieri, proiect tehnic, aplicație de finanțare, acorduri, avize, autorizații, etc ... mai e până va fi o documentație finală. Cu toate astea, dacă se începe acest nou proiect care-i vechi de pe vremea când Bolo nici nu știa dacă va candida la Oradea ca primar, atunci chiar că își poate încheia existența în Bihor și să plece la o binemeritată relaxare de pensionar. De restul o să ne ocupăm după aceea noi, mai tineri, care va trebui să umplem toate golurile cu mult-mult verde de copaci, arbuști, flori și veselie, ca să repopulăm orașul care, în afară de un dute-vino strict personal, e cam pustiu pe partea de calitate a vieții.
Postat 27 Iulie 2024, 16:53 de KP
piranda și poponel
Anul ăsta au fost alegeri.Aveti 4 ani de urlat la lună!
Postat 27 Iulie 2024, 16:48 de 1
@ pinopel
De accord dar trebuie de acceptation ça oradenilor le place. Dovada ca dupa campania electorala numai pe laude le-au reales. Faceti un micro-trotuar si veto fi mai multe decit surprins de parerea oamenilor! Betonare=dezvoltare. Acuma visam la tram-tren Cind nici pe liniile ce exista nu sint tramwaie. De autobuse sa nu mai vorbim. Masina in Oradea este semn de avut, reminiscenta de la epoca ceausista. Dar judetul este pentru popor!!!! Care este complet exclus. Ceva nu este bine?!
Postat 27 Iulie 2024, 14:53 de Piranda
Alo, 112!
Sa-l interneze cineva, boala asta nu se vindeca de la sine!
Postat 27 Iulie 2024, 13:35 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4799 RON
  • 1 EUR = 4.9711 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON