URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
28 Noiembrie 2013, 15:32

Modernizarea infrastructurii Aeroportului Oradea, prilej de glumiţe pentru PDL-istul Ionel Avrigeanu

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nimic politic, totul tehnic. Asa ar putea fi caracterizate de orice observator trei dintre proiectele de hotarari pe care consilierii judeteni au fost chemati sa le adopte joi: aprobarea cofinantarii din bugetul judetului a contributiei la proiectul derulat cu fonduri europene pentru extinderea si modernizarea infrastructurii Aeroportului din Oradea, aprobarea documentatiei tehnico-economice (asa-numitul studio de fezabilitate) si aprobarea rectificarii bugetului pe anul in curs al Aeroportului din Oradea.

Ironii gratuite

Desi toate acestea erau formalitati, iar presedintele CJ, Cornel Popa, a explicat ca ele au fost cerute "de la Bucuresti" pentru ca autoritatea de management din Ministerul Transportului sa poata inainta, la randu-i, documentatia catre Comisia Europeana, liderul grupului PDL din CJ, Ionel Avrigeanu, a preferat sa mai faca inca una din obisnuitele demonstratii de elocinta care tin locul unei opozitii serioase.

"Eu stiam ca SF-ul era primul pas care trebuia facut, in orice proiect", a spus intai Avrigeanu, Popa raspunzandu-i ca SF-ul, adica studiul de fezabilitate, a fost facut de mult, iar acum trebuia doar aprobat. "In aceasta saptamana a fost pregatita cererea de finantare si urmeaza semnarea contractului de finantare", a mai spus presedintele CJ.

Pentru ca Avrigeanu i-a cerut o data concreta la care modernizarea pistei si platformelor Aeroportului va fi incheiata, Popa i-a raspuns: "Va astept in 2015, atunci veti fi primul caruia o sa-i ofer un pahar de sampanie". "Si daca nu va fi gata in 2015?", a mai intrebat Avrigeanu, primind apoi o replica ce a starnit hohotele tuturor consilierilor: "Daca nu va fi gata in 2015, o sa dati dumneavoastra trei pahare de sampanie".

In stand by

Proiectul de modernizare si extindere a pistelor si platformelor Aeroportului din Oradea cu fonduri europene a fost demarat in mandatul fostului presedinte al CJ Bihor, Radu Tirle, fiind aprobat de Comisia Europeana la finalul acestui mandat, mai exact in primavara anului 2012. Proiectul nu a fost insa finantat, deoarece toti banii disponibili pentru aeroporturile din Romania au fost directionati, prin decizia Guvernului Boc, catre alte trei aeroporturi din tara.

Anul acesta, noua conducere a CJ a obtinut un acord de principiu pentru finantarea lucrarilor de la Aeroportul din Oradea si chiar a primit aprobarea de a organiza o licitatie pentru desemnarea executantului inca inainte de semnarea contractului de finantare.

Proiectul vizează extinderea pistei de decolare-aterizare de la 1.800 la 2.100 metri, astfel încât să permită operarea aeronavelor de tip Boeing 737 cu până la 180 de pasageri, modernizarea sistemului de balizaj luminos, a sistemului de alimentare cu electricitate şi a sistemului de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare, extinderea platformei şi construirea unui depozit de combustibil astfel încât să fie posibilă alimentarea curselor mai lungi de 1.000 km.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Aeroporul O.
Va fi gata pista AO, cand va fi gata si Muzeul Tarii Crisurilor. In fiecare luna se tot aproba pe documente, dar dracu' stie cand o sa se si apuce de lucrari, ca m-am saturat de vrajeli, spune-ti ca nu puteti, ca nu sunteti in stare sa faceti nimic pentru judetul Bihor, si ca o sa ajungem asa dezvoltati, ca o sa ne luptam cu Botosaniul... gunoaielor!!!
Postat 28 Noiembrie 2013, 18:58 de Matzoku
Esti dezinformat Cris sau o faci cu intentie?
In mai 2012 a fost redactata hotararea de consiliu, iar in august CE a preluat toate documentatiile de la minister. Ori dupa cate stie deja toata lumea, de la Bruxelles s-a reorientat o noiua formula de finantare catre aeroporturi (alea 3 de care zici) pentru ca, in necunostinta de cauza, noii guvernanti ai lui Ponta si Antonescu cheltuisera bani ce nu fusesera prevazuti in bugetul pe 2012 pe referendum si galceava. Boc nu mai era prim-ministru inca din luna mai, iar dupa alte 78 de zile nu a mai fost nici Ungureanu. Asa ca poti sa dai cu banul, ca sa ghicesti cine a intarziat proiectul aeroproturilor de nivel 3 din Romania, asa cum este si Oradea. Se numeste, asa cum te astepti, USL.
Postat 28 Noiembrie 2013, 16:35 de Burn
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON