Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a vizitat vineri în teren, însoţit de primarul Florin Birta, lucrările de amenajare a coridorului de mobilitate urbană Nufărul - Cantemir.
„Un exemplu de urmat"
Marcel Boloş a îndemnat administraţiile locale din România să urmeze exemplul Oradiei, cu atât mai mult cu cât astfel de investiţii pot fi finanţate din fonduri europene. „Nufărul - Cantemir este primul coridor de mobilitate urbană din România şi este un exemplu de urmat (...) Coridoarele de mobilitate urbană pe care le are în plan România sunt în direcţia bună pe care o promovează UE", a spus Boloş.
Ministrul s-a arătat încântat de perspectiva lărgirii spaţiilor pietonale din zonă, amenajării de piaţete, de piste pentru biciclete marcate cu o culoare distinctă, roşie, şi strămutării locurilor de parcare de la şosea în spatele blocurilor pentru a face loc pietonilor, fără a deranja însă traficul rutier. „Îndemnăm primăriile din ţară să urmeze acest exemplu pe care l-am văzut la Oradea", a spus Boloş.
Loviţi la parcare
După cum BIHOREANUL a mai scris, strămutarea locurilor de parcare s-a făcut cu exproprierea şi demolarea a 20 de case din curtea blocurilor pentru a face loc parcărilor.
Revoltei orădenilor expropriaţi, care au şi dat Primăria în judecată, s-a adăugat şi nemulţumirea locuitorilor zonei. Riveranii s-au plâns că municipalitatea a desfiinţat parcările de la şosea înainte să amenajeze altele, în spatele blocurilor.
„Pe strada Nufărului au fost desfiinţate locurile de parcare pentru realizarea proiectului Nufărul-Cantemir. Noi, cei din zonă, parcam temporar pe strada Constantin Nottara din vecinătate, unde am mai găsit locuri. Acum pe Nottara se fac lucrări la reţeaua de termoficare şi am rămas fără locuri de parcare", a reclamat un riveran BIHOREANULUI.
Locuitorii zonei au spus că Primăria ar fi trebuit să amâne închiderea străzii Nottara până după finalizarea noilor locuri de parcare.
Întrebat vineri despre această problemă, primarul Florin Birta a evitat un răspuns direct, dar a promis că la final toţi locuitorii zonei vor avea un loc de parcare. „În acest moment, Primăria lucrează la parcări, iar la final, cu siguranţă, cei care au avut loc în faţă vor avea în spatele blocului", a spus primarul.
Cu două luni mai repede
La rândul său, constructorul a promis accelerarea ritmului lucrărilor pentru a deranja cât mai puţin locuitorii zonei. „În momentul de faţă, lucrările sunt finalizate în proporţie de 70% şi avansează în ritm alert. Peste circa o lună va mai fi o perioadă de circa trei zile de deranj, când vom turna stratul de uzură după care ne vom apropia de final", a declarat inginerul Adrian Blaga, manager de proiect în cadrul Drumuri Bihor.
Prezent la conferinţa de presă, patronul grupului de firme Selina, din care face parte şi firma Drumuri Bihor, Beniamin Rus, a spus însă că deranjul este inevitabil.
„Specificul unei lucrări sub trafic este că nu ai cum să nu generezi disconfort. Încercăm însă ca acesta să fie mult diminuat", a spus Rus. Asfaltarea bulevardului Nufărul va încheia lucrările din proiect.
„Termenul de finalizare era în luna octombrie, dar cel mai probabil vom încheia în august", a precizat și inginerul Blaga.
1,6 kilometri de pietonală
Modernizarea bulevardului Nufărul - Cantemir se face prin proiectul "Creşterea mobilităţii urbane din zona Nufărul - Cantemir" prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020. Proiectul este finanţat din fonduri europene contribuţia municipalităţii fiind de 3%.
Investiţia vizează modernizarea Bulevardului Nufărul pe o distanţă de 1,6 kilometri şi a străzii Dimitrie Cantemir pe o lungime de un kilometru. Cele două artere au un carosabil cu câte două benzi de circulaţie pe sens, o linie de tramvai cu cale de rulare dublă, iar pe margini parcări şi spaţii verzi.
În cadrul proiectului se vor reamenaja 2,5 kilometri de drum, 6 kilometri de trotuar, 2 kilometri de pistă pentru biciclete şi 4,8 hectare de spaţii verzi.
Lucrările sunt executate de o asociere de firme reprezentată de Drumuri Bihor din care mai fac parte Trameco şi Drum Asfalt, pentru suma de 50 milioane lei, fără TVA.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.