URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
30 Martie 2024, 10:21

Master-planul pentru dezvoltarea economică a zonei Aeroportului din Oradea, aprobat de aleșii bihorenilor. Ce se va putea construi și ce nu?

Master-planul pentru dezvoltarea economică a zonei Aeroportului din Oradea, aprobat de aleșii bihorenilor. Ce se va putea construi și ce nu? foto: aeroportuloradea.ro

Membrii Consiliului Județean Bihor au aprobat la ultima reuniune, desfășurată miercuri, prin vot unanim, master-planul pentru dezvoltarea zonei Aeroportului orădean, document care va sta la baza unui Plan Urbanistic Zonal ce reglementează ce anume se va putea construi și ce nu în vecinătatea aeroportului.

Întins pe 67 pagini și cu 22 de planșe anexate, documentul a fost întocmit de firma de arhitectură Archistuff Studio din Oradea și a fost avizat în prealabil de arhitectul-șef al județului, Ioana Filip, rolul său fiind unul de a elabora propuneri de reglementare care ar deveni norme după ce PUZ-ul va fi aprobat de Consiliul Local Oradea, pe teritoriul căruia se află aeroportul.

Între altele, master-planul include viitoarea linie de tramvai în continuarea celei existente din Calea Aradului până la aeroport, paralelă cu DN 79, organizarea rețelelor stradale, zonificarea funcțională a terenurilor, organizarea urbanistic-arhitecturală și alte reglementări de tip permisiuni - restricții.

Documentul propune utilizări admise pentru așa-numitele zone de mișcare, tehnică și publică a aeroportului, interzice sistematizări pe verticală la înălțimi mai mari de 4 metri în zona de mișcare și respectiv de 25 metri în celelalte două și, de asemenea, prevede că „aspectul exterior al clădirilor va fi de factură modernistă pentru a avea un aspect unitar cu cel al terminalului de pasageri”.

În zona aeroportului, CJ Bihor are o rezervă de teren de 41,96 hectare, menținută ca atare în vederea unor posibile noi dezvoltări pe viitor ale infrastructurii acestuia (de pildă prin construcția de hangare pentru aeronave), și o alta de 4,93 hectare care va fi „zonă de dezvoltare cu caracter terțiar (n.r. – servicii) și comercial în unități de mari dimensiuni”. Pe alte 17,43 hectare este prevăzută o „zonă de servicii și activități industriale cu caracter industrial (industrie nepoluantă”, iar pentru o altă suprafață, de 129,53 hectare aflate în proprietate privată, „zonă locuințe cu regim de înălțime redus”.

Pe baza master-planului urmează să fie elaborat primul PUZ al zonei aeroportului, care va intra în vigoare după ce va fi aprobat de Consiliul Local Oradea, ceea ce ar putea să aibă loc în câteva luni.

Vezi mai jos documentul integral!

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
@ivanoave
vad ca ai o obsesie ptr mine, esti cumva Rengle?
Postat 02 Aprilie 2024, 20:41 de unu
Vai @unu, cel mai aeroport din Univers
Vai cat de lingau poti fi, vai ce manager nou, vai ce primar, vai ce Bolojan, vai cel mai cel oras, aeroport. AEROPORT FARA AVIOANE "UNU" , mare prostovan si lingau de partid poti fi. APTOR iti plateste ciorba?
Postat 02 Aprilie 2024, 19:41 de sanduivanov
Județul nu are urbaniști, ci arhitect șef ... ceea ce se vede.
Regulile impuse planului pentru zona aeroportului sunt specifice desenatorilor tehnici care au reușit, în mod neortodox, să prindă o diplomă de arhitect. Dacă era după genul acesta de "meseriaș", atunci piramida din curtea de la Versailles ar fi rămas doar pe o hârtie de șters câteva ferestre pariziene. De ce să nu se realizeze, în zona aeroportului, construcții de înălțimi reduse în stil eclectic, spre exemplu? Doar pentru că niște imitații de urbaniști și arhitecți locali nu vor să-l supere pe Bolojan, cel care știe să tragă pe o hartă doar câteva linii drepte care indică niște hale industriale?
Postat 31 Martie 2024, 08:38 de KP
daca te informezi detaliat iti dai seama cate probleme au rezolvat ultima serie de proiecte ale aeroportului
Se vede ca e manager nou la aeroport, se vede ca e alta administratie la judet, si ultima tura de 3 proiecte ale aeroportului chiar face sens: cu extinderea de 4x a terminalului, inspre cel vechi, cu extinderea pistei ptr eliminarea restrictiilor la aeronave jet regionale, cu elementele de siguranta, capacitatea la flux de imbarcari si plecari, separare schengen/non, balizaj ptr aterizare din ambele directii, unificarea celor 2 platforme de garare a avioanelor ptr îmbarcări Apron 1 si 2. In plus, vazand plansele de la 78-92, suna bine extinderea viitoare cu potential 5-600m a pistei, extindere terminal cargo, extindere suprafete de miscare/cale de rulare paralel cu pista pe toata lungimea ei (desi asta va implica exproprieri ptr extinderea suprafetei detinuta de aeroport) se vede cand e un proiect facut de amatori sau de profesionisti care gandesc 15 ani in viitor, nu doar la avioanele care zboara maine.
Postat 30 Martie 2024, 15:35 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON