Situaţie îngrijorătoare în Ungaria, unde mai multe lanţuri mari de retail au luat decizia de a raţionaliza mâncarea.
Potrivit Ziarului Financiar, situaţia a apărut după ce Guvernul din ţara vecină a introdus mai multe limitări la preţurile alimentelor "pentru contracararea creşterii dramatice a inflaţiei, care depăşeşte chiar şi 90% pentru unele tipuri de mâncare".
Limitele au provocat penurii, în unele magazine rafturile s-au golit rapid, "iar mai multe lanţuri de retail au fost nevoite să limiteze cantităţile de ouă şi cartofi, de exemplu, pe care consumatorii le pot cumpăra", arată ZF, citând mai multe site-uri din Ungaria.
Conform sursei citate, între brandurile care au adoptat măsura raționalizării se numără Lidl, Tesco, Spar, CBA sau Real.
"În pieţe, însă, plafoanele nu sunt instituite, iar preţurile ar putea creşte extrem de mult odată cu apropierea Crăciunului. Problema este exacerbată de faptul că furnizorii ar putea alege să-şi vândă produsele în pieţe şi nu în magazine", mai scrie ZF.ro.
Sursa citată mai arată că politicienii din opoziţie susţin că guvernul din ţara vecină ar trebui să combată creşterea preţurilor alimentelor cu reduceri de TVA, şi nu prin măsuri de limitare a preţurilor de consum. "Asta pentru că produsele afectate de plafoane fie dispar, fie companiile majorează preţurile altor tipuri de alimente pentru a-şi acoperi pierderile".
În altă ordine de idei, din cauza problemelor economice cu care se confruntă, renumita cofetărie Hauer din Budapesta, cu o tradiţie de 120 de ani, se va închide. Reprezentanţii firmei au anunţat că au decis să închidă "din cauza impactului negativ al mediului economic asupra industriei de catering".
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.