URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
07 Mai 2012, 12:20

Liturghie cu scântei: Huiduieli şi înjurături la biserica Văşad, în prima duminică în care greco-catolicii au ţinut slujba (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Conflictul izbucnit pe marginea bisericii de la Văşad, confiscată în 1948 de Statul Român şi recâştigată în instanţă definitiv şi irevocabil de greco catolici, este departe de a se fi terminat. Prima slujbă ţinută de greco-catolici în biserica proaspăt recâştigată după ce săptămâna trecută au intrat în ea cu un executor judecătoresc şi chiar cu jandarmii, s-a lăsat cu scandal.

Duminică dimineaţă, ortodocşii s-au încăierat când i-au văzut pe cei doar 4 enoriaşi greco-catolici că au mers la lăcaşul de cult, în vreme ce aproximativ 200 de credincioşi ortodocşi, după estimările jandarmilor, s-au înghesuit în casa parohială de peste drum. Din cauza spaţiului mic, o bună parte au rămas afară.

Revoltaţi, ortodocşii spuneau că greco-catolicii nu au nici un drept să intre în biserică, de vreme ce nu sunt deloc numeroşi în comunitate şi de vreme ce ortodocşii au investit, de-a lungul anilor, în lăcaşul de cult. De cealaltă parte, enoriaşilor greco-catolici nu li se pare normală atitudinea consătenilor lor, de vreme ce au câştigat biserica printr-o sentinţă definitivă şi de vreme ce biserica greco-catolică a propus şi slujirea alternativă, dar ortodocşii au refuzat.

Păziţi de un echipaj numeros al jandarmilor, oamenii nu au ezitat să se huiduie, să se înjure şi chiar să dea cu pietre. Potrivit unor martori, după slujbă, un prelat greco-catolic prezent la eveniment a acuzat chiar că s-a trezit cu o piatră în cap şi că, mai mult, enoriaşii ortodocşi i-ar fi rupt numărul de la maşină.

De altfel, preoţii greco-catolici care au slujit duminică au fost protejaţi, la plecare, de jandarmi, pentru a preveni incidentele violente. "Deocamdată nimeni nu a depus nici o plângere. Oamenii s-au huiduit, dar nu a fost nevoie să intervenim şi nu a fost nevoie să amendăm pe nimeni. Avem în atenţie câteva persoane, dar deocamdată mergem pe prevenţie", a declarat luni pentru BIHOREANUL căpitanul Ioan Bogdan, purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei.

Potrivit lui Bogdan, duminică, peste 50 de jandarmi au participat la eveniment. De altfel, încă din cursul zilei de sâmbătă, jandarmii împreună cu poliţiştii au organizat patrule în localitate, pentru a preveni evenimentele nedorite. Situaţia în sat este foarte tensionată şi, cel mai probabil în duminica următoare slujba religioasă se va desfăşura tot sub supravegherea jandarmilor.

Aşa cum BIHOREANUL a mai scris, războiul pe biserica din Văşad durează de ani buni. Recent, episcopul greco-catolic, Virgil Bercea, a apelat chiar la Patriarhie să se implice în remedierea situaţiei. Greco-catolicii au încercat să intre în repetate rânduri în biserică, dar degeaba, căci au fost împiedicaţi de credincioşii ortodocşi, mult mai numeroşi.

După ce în ultimele luni au avut mai multe încercări de a intra în lăcaşul de cult, greco-catolicii au reuşit să intre în posesia lui joia trecută, la ora 6 dimineaţa, cu ajutorul unui executor judecătoresc, sub protecţia jandarmilor.

După ce a tăcut constant pe marginea subiectului, Episcopia Ortodoxă a transmis vineri un comunicat în care acuză conducerea Episcopiei Greco Catolice că a răspândit "neadevăruri, exagerări şi chiar calomnii". Între altele, ortodocşii impută greco catolicilor incapacitatea de a intra în dialog, alegând "umilirea şi intimidarea credincioşilor ortodocşi majoritari prin folosirea jandarmilor ca în timpul ocupaţiei habsburgice".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
37 Comentarii
mesaj
Dupa cum ne purtam unii cu altii tot astfel se va purta si Dumnezeu cu noi .,,Mila pentru mila,,.Multa milostivire Dumnezeasca este cu mult mai mare decat milostivirea oamenilor . Acestia vor primii insutit asa le-a spus Domnul celor milostivi . Milostivirea este o virtute indoita, personala si sociala . Suntem milostivi fata de noi insine , atunci cand nu uitam de sufletul nostru si mantuirea lui . Egoismul razbunarea si cruzimea sunt vrajmasii milostivirii . Iubitii pe vrajmasii vostri, binecuvantatii pe cei ce va blestema faceti bine celor ce va urasc si rugativa pentru cei ce va vatama si va prigonesc . Alta cale sapre comuniunea cu Isus Cristos nu exista , si nici pentru a se realiza pacea si infratirea in lume. Cei blanzi sunt iubitori de oameni si rabdatori , cei mandrii si maniosi sunt potrivnici celor blanzi. Ei grabnic castiga , dar tot grabnic si pierd . Cei blanzi dobandesc dupa un timp . Crestinii au fost prigoniti de pagani si aproape nimiciti , dar astazi ei stapanesc pamantul .
Postat 27 Ianuarie 2014, 18:32 de un om de bine
mesaj
Dupa cum ne purtam unii cu altii tot astfel se va purta si Dumnezeu cu noi .,,Mila pentru mila,,.Multa milostivire Dumnezeasca este cu mult mai mare decat milostivirea oamenilor . Acestia vor primii insutit asa le-a spus Domnul celor milostivi . Milostivirea este o virtute indoita, personala si sociala . Suntem milostivi fata de noi insine , atunci cand nu uitam de sufletul nostru si mantuirea lui . Egoismul razbunarea si cruzimea sunt vrajmasii milostivirii . Iubitii pe vrajmasii vostri, binecuvantatii pe cei ce va blestema faceti bine celor ce va urasc si rugativa pentru cei ce va vatama si va prigonesc . Alta cale sapre comuniunea cu Isus Cristos nu exista , si nici pentru a se realiza pacea si infratirea in lume. Cei blanzi sunt iubitori de oameni si rabdatori , cei mandrii si maniosi sunt potrivnici celor blanzi. Ei grabnic castiga , dar tot grabnic si pierd . Cei blanzi dobandesc dupa un timp . Crestinii au fost prigoniti de pagani si aproape nimiciti , dar astazi ei stapanesc pamantul .
Postat 27 Ianuarie 2014, 18:29 de un om de bine
mesaj
Vai voua putin credinciosilor , cum puteti sta in fata lui DUMNEZEU sa va marturisiti pacatele , si asteptati ca DUMNEZEU sa va de-a iertare, cand voi nu va puteti ierta unii pe altii , ce fel de credinciosi va tineti ?. Credeti ca lui DUMNEZEU ii sunt placute asemenea vorbe si fapte ?. De aceea incercati sa ingropati securea razboiului si sa faceti pace , sa traiti cum este placut lui DUMNEZEU.
Postat 14 Ianuarie 2014, 11:42 de un om credincios
Cutremurator
Cutremuratoare imagini! Sa lasi atatia oameni fara biserica, doar ca sa satisfaci pretentiile expansioniste ale papei si inaltului cler catolic. "Casa Tatalui Meu este loc de rugaciune, iar voi ati facut din ea pestera de talhari", le-a spus Mantuitorul zarafilor si camatarilor. Oare ce le-ar fi spus astazi Papei si episcopului Bercea?
Postat 09 Mai 2012, 11:20 de Alin
Ortodocsii din Vasad ii huiduie pe catolici
Aici puteti sa-i vedeti pe ortodocsi manifestandu-se in plinatatea duhului ortodoxiei: ura, invrajbire, rautate, prostie. Mergeti pe youtube si apoi introduceti / watch?v=gOzlyBtVK64
Postat 09 Mai 2012, 09:54 de mirator
Ortodocsii din Vasad ii huiduie pe catolici
Aici puteti sa-i vedeti pe ortodocsi manifestandu-se in plinatatea duhului ortodoxiei: ura, invrajbire, rautate, prostie. Priviti si va convingeti: ?v=gOzlyBtVK64
Postat 09 Mai 2012, 09:53 de mirator
Ortodocsii din Vasad ii huiduie pe catolici
Aici puteti sa-i vedeti pe ortodocsi manifestandu-se in plinatatea duhului ortodoxiei: ura, invrajbire, rautate, prostie. Priviti si va convingeti: ?v=gOzlyBtVK64
Postat 09 Mai 2012, 09:53 de mirator
sa fim seriosi chiar asa?
bhaaaaaaaaaa Romania,trezeste-te ce dracu astia se numesc credinciosi ?
Postat 08 Mai 2012, 21:40 de eu
@eucumine
E clar, tu nu ti-ai luat medicamentele astazi. Esti din ce in ce mai incoerent.
Postat 08 Mai 2012, 11:10 de Taranul
ortodocsi si restu lumii
imi pare rau ca la atat stiu sa se rezume prea Crestini "frati" Ortodocsi,doar la vorbe grele si rastalmacit franturii din istorie,ca sa nu fiu acuzat ca tin cu greco sau sunt anti ortodox scriu atat,sunt nascut ortodox cu voia parintilor,cresc in orientarea crestineasca doar ca nu mai pasesc in lacasele de cult care mie mi se par mai mult pacatoase decat crestinesti,nici nu stiu cum arata o biserica greco catolica pe dinauntrul ei,doar ca stiu si eu greul care au dus acest cult si nu din istoria prefabricata de comunisti,observ inca o chestie care ma intriga,sa dat o hotarare judecatoreasca,sateni, "tarani" nu cunosc numai legea "popi",de aceea ma intriga ceea ce fac "popele" astea,pt. ei nu exista lege,nici pe pamant nici in cerurii,e legea lor,legea "averii",o lege a frici de a ramane fara "ochiul dracului"(banii),va mai spun un lucru sincer,nu pe mine ma mintiti cand incercati sa rastalamaciti unele chestii,va mintiti pe voi,o minciuna face cat sute de pacate,ati uitat de bibilie,preferati "bibilia" strazi cu vulgaritatile ei,vad zi de zi cum ortodoxia se scufunda in pacate,averii si fanariotism pacatos.Cred in bibilia crestina,nu in vorbele spuse de un CREDINCIOS PREFACUT.
Postat 08 Mai 2012, 11:04 de eucumine
@eucumine
"FII" se scrie du doi de "i", mai "oraseanule". Eu unul cred ca esti mult mai prost decat mine. Ce zici, facem un concurs?!
Postat 08 Mai 2012, 10:59 de Taranul
@Taranul
ai demonstrat prin simpla ta prezenta.cat de destept poti sa fi.
Postat 08 Mai 2012, 10:48 de eucumine
I-au facut din vorbe
Eu sint in afara problemei, dar bag de seama ca aia care tin cu ortodoxii au papagalu mai bun decat catolicii si i-au cam facut din vorbe in comentarii. Mai isteti si mai documentati.
Postat 08 Mai 2012, 10:37 de Unu din oradea
Catolicii sunt mereu niste penibili
Urla disperarea in looserii de greco-catolici. Sunt putini si de proasta calitate, iar istoria ii sterge cu radiera din paginile ei. Apropos, mai "cineva", nu cred ca esti in masura sa o judeci autoarea articolului si sa spui ca nu cunoaste gramatica, atata vreme cat comentariile tale sunt pline de greseli si par scrise de un oligofren. Mai intai invata tu sa scrii si abia apoi agita-te pentru altii, pentru ca altfel devii penibil. Iar lui "eucumine" ii spun doar atat: tarani au si ortodocsii si greco-catolicii, nu este o rusine sa fii taran. Dar sa fii prost este foarte rusinos. Daca ai urechi de auzit...
Postat 08 Mai 2012, 10:30 de Taranul
taranimea
degeaba incerci sa-i explici la taran,ala stie una si buna,chiar daca statul comunist a confiscat lacasul de cult si la "donat" taranilor ortodocsi,ei stiu ca daca is mai multi li se cuvine pe drept,nu stiu ei de legii,nu stiu ei ca una din cauzele care sunt mai putini greco catolici este si una din aceste masurii comuniste,asuprirea greco catolicilor si asimilarea lor in ortodoxie,unii mai batrani stiu dar mai bine tac decat sa se puna rau cu preotul satului,ca poate ramane fara "gropar",nu rastalmaciti istoria!
Postat 08 Mai 2012, 10:10 de eucumine
Pacat catolicilor
Imi pare rau CA catolicii se preteaza la asa chestiuni subversive. Dar de la o secta ce sa te astepti. Din 1054 nu fac altceva decat sa incerce sa denigreze ortodoxia si sa faca jocuri de imagini si de culise. Istoria nu minte.
Postat 08 Mai 2012, 10:00 de oradean
cineva
Articolul nici macar nu incearca sa sugereze faptul ca totusi acei credinciosi care vezi doamne nu incap in capela au un comportament total necrestin. Preotul ortodox a avut si el maxim 5 oameni inauntru. toti intrau numa cand intra si presa inn capela. in rest au stat afara ca sa hukliganeasca. asta e adevarul. e normal un astfel de comportament ??? e normal ca bor s ainstige s s aincurajeze asa ceva ? asta nu punctati nu-i asa ? nu sunteti capabili sa faceti diferenta intre cele doua atitudini !!!
Postat 07 Mai 2012, 20:21 de cineva
cineva
Razboiul pe biserica ??? Ce gramatica e asta ???? Eventual razboiul pentru biserica ! In fiecare aliniat incheie favorizand ortodocsii "au fost impiedicati de credinciosii ortodocsi, mai numerosi" si in final prefera sa dea un articol de comunicatul de presa al episcopiei ortodoxe. de c enu a dat din cel al episcopiei greco-catolice. uite asta e manipulare, nici nu sunteti in stare sa va dati seama cum va duce d e nas. nu a invatat gramatica dar a invatat tehnici de manipulare. Cica "din cauza spatiului mic o buna parte au ramas afara". Deci nu au ramas ca sa huiduiasca in timp ce in ambele locuri se desfasura "sfanta liturghie" ci au ramas c anu aveua loc in capela ???? Nu ti-e rusine, fato ???? tu ai vreun dumnezeu in lumea asta ???? hai la noi la vasad sa vezi cum duminica si pana acum erau maxim 50 de oameni la biserica. RUSINEEEEEEEEEEEEE ! sa va temeti de dreptatea celui de sus !! dar voi nu aveti nici credinta, nici bun simt, nici rusine. pentru bani faceti orice !!!!!
Postat 07 Mai 2012, 20:16 de cineva
cineva
Cine nu crede ca aceasta Raluca nici nu a fost ieri la vasad s aintre pe facebook, sa caute claudia bonchis (aia de la adevarul) si o sa vada ca aceasta din urma a pus doua poze de ieri d ela vasad pe pagina ei personala. SI ieri la ora 3.05 raluca avram o intreba \\"unde se afla\\" si claudia bonchis i-a rapsuns ca la vasad. Asadar d eunde a aparut acest articol daca ea nici nu a fost acolo. De curiozitate, verificati pe facebook, toata lumea are cont. E un articol comandat si tendentios. Si pozele sunt la fel. CIne vrea s avada vede, cine nu , nu. Sunt in pozele de mai sus femei imbracate in trening si apoi apar in biseric ain costum :)))) de tot rasu ce tambalau a fost acolo si presa se fereste sa scrie ce s-a intamplat de fapt. RUSINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !
Postat 07 Mai 2012, 20:08 de cineva
VAI VAI
VAI VAI CATOLICILOR. VAI VOUA!
Postat 07 Mai 2012, 19:43 de Luke
Manipulare
Cat de jos se coboara catolicii. Spera ca daca il pun pe baiatu asta Adrian sa scrie lozinci comuniste, o sa ii faca pe cititori sa creada ca ortodocsii le-au scris. Bai, fanaticilor, ati face orice ca sa pareti ca sunteti victime, nu-i asa!?
Postat 07 Mai 2012, 19:24 de Bun simt
eu
JOS ORTODOXIA ! Tocmai ca nu a scris adevarul. Da au fost, doar patru grecocatolicii, asta e adevarul, nu ao fost multi d edata asta. Dar ortodocsi nu au fost 200. Nici daca ii numara d edoua ori. Dar, bai ea nici nu a fost acolo !!!! Ca sa vezi cum se fabrica articolele !
Postat 07 Mai 2012, 19:04 de eu
Jos ecumenismul! TRAIASCA ORTODOXIA
JOS ECUMENISMUL. TRAIASCA ORTODOXIA!
Postat 07 Mai 2012, 18:59 de Adrian
?!
Ce am inteles eu : ca daca ai o familie compusa din doi-trei membri nu poti ocupa o casa cu cinci camere ! Nu esti ,,demn'' de o asa casa. Dar daca tot o ai, vecinul, care nu face nimic decat plozi, are tot dreptul sa se mute in casoaia ta ! Daca te plangi ti se spune ca legea se aplica in functie de cati sunt de o parte sau de cealalta ! Numarul este principalul ,,argument'' !
Postat 07 Mai 2012, 18:48 de un fost PeNaL
Adevarul iese la iveala, mincinosii isi rod unghiile
Aoleuuuuu, crapa papistasii ca iese adevarul la iveala! Bravo, Raluca, nu te lasa intimidata de toate cotoharlele, ai scris adevarul, dar pe papagali ii doare ca nu sunt destui greco catolici nici cat sa incinga un meci de fotbal. Jos labele de pe biserica, fomistilor!
Postat 07 Mai 2012, 18:20 de Romi
EU
DIn articolul asta reiese ce vor ortodocsii sa reiasa. Ca ei erau, vezi doamne 200 si s-au inghesuit in capelA, si ca grecoc-atolicii erua putini. OAre jandarmeria ti-a confirmat tie personal ca erau 200 ??? Nu cred !!! Pentru ca nu au fost atatia. si pozele le-ai facut intentionat, la ortodocsi te-ai dus pana in fata si ai facut de aproape s apara multi si la greco-catolici ai fauct de departe. Dar cei 200 de ce nu i-ai surpsins de la distanta s as evada cat "de multi" au fost ?? Si acolo afara pozele sunt facute de aproape. Ca sa aburesti prostii.. TU oriucm nu ai fost la fata locului. Pe pagina de facebook o intrebi pe cealalta desteapta, bonchis unde e si ea ti-a raspuns ca e la vasad la scandal... Asadar de unde acest articol semnat de tine ??? E facut la comanda ???? Nici macar nu te-ai obosit sa punctezi agresivitatea ortodocsilor, nici nu asta ti-a fost scopul articolului. Aste ale-ai amintit numai asa intr-o doara.
Postat 07 Mai 2012, 18:12 de Eu
Madalina
Draga RAluca, regret ca te cunosc personal. Dar pe langa faptul ca nici macar nu ai fost acolo la fata locului, vad ca stii sa numeri mai bine ca jandarmeria care a estimat ca la fata locului au fost 80-100 persoane. D eunde scoti tu 100 de persoane. Ti-ar putea fii rusine ! Unde iti este obiectivitatea ? Chiar daca esti ortodoxa, cum bine stiu ca esti, nu esti capabila ca ziarista sa ramai obiectivia ? De unde scoti 200 d eoameni. Si de ce spui ca -au inghesuit la slujba cand de fapt au facut traseism !! Ba erau in strada sa huiduiasca ba fugeau in capela cand mergea cate un ziarist sa faca poza sau vreun cameraman ca sa filmeze. Atat au stat in biserica cat sa dea bine la tv si in poze. Se vede si in filmarile de pe net cum lumea atunci intra cand filmau. SI cine se uita cu atentie vede si cum aceleasi persoane apar si afara comentand si apoi in biserica. Si de ce scrii zvonistica ??? De ce nu contactezi sursele ? Foarte tendentioasa exprimarea ta. MArtorii sustin... care martorii care sunt toti ortodocsi ??? Da unui calaugar i s-a dat cu o piatra si unui preot i -a rupt numarul de la masina. Mai fa si tu niste sapaturi ca nu e chiar asa de greu, mai ales pentru o ziarista.
Postat 07 Mai 2012, 17:14 de Daniela
4 e cu noroc :)))))
4 insi la slujba. HAHAHAHAHA, nu prea are papa adepti.
Postat 07 Mai 2012, 15:58 de Vasile
Bercea=Iuda
Bercea, Iuda ce esti, asa stii tu sa conduci turma, semanand dezbinare si ura? Aminteste-ti ca vei da seama odata pentru asta. Sau tu nu crezi nici on judecata lui Dumnezeu?
Postat 07 Mai 2012, 15:46 de Benedict
@Andrei
Lucrurile sunt intotdeauna complicate cand e vorba de credinta, istoria ne arata ca s-au facut multe lucruri rele in numele credintei... Cei care fac cu adevarat o biserica sunt credinciosii, iar faptul ca ortodocsii nu vor avea pentru moment o biserica, nu e o tragedie, isi vor construi alta ! E adevarat si ca de 20 de ani incoace greco catolicii nu se mai opresc din revendicat(dar nu numai ei !), e adevarat si ca multi preoti ortodocsi dau apa la moara contestatarilor cu comportamentul lor execrabil...
Postat 07 Mai 2012, 14:41 de maria
@Eu
Auzi Eu..tu macar ai citit articolul pe care l-am pus? Evident nu! Salut!
Postat 07 Mai 2012, 14:39 de Andrei
E voi noi eu
@EU NOI VOI: evident ca perfectiune nu exista nicaieri si pe alocuri ai dreptate. Oricum, daca cumva incerci sa sustii ca atitudinea ortodoxa este cea mai rea te inseli. Dar nu spun altele, intrucat e mai bine ca fiecare sa se uite in gradina sa. Un lucru e sigur: Ortodoxia a fost este si va ramane singurul adevar perfect. Ca SI reprezentantii ei mai calca pe alaturi este perfect posibil, intrucat nimeni nu este fara de pacat. Dar referitor strict la cazul Vasad, te rog documenteaza-te.
Postat 07 Mai 2012, 14:37 de ORTODOX
@Andrei
Din pacate lumea nu prea cunoaste adevarul, de aceea lucrurile sunt privite intotdeauna din punctul de vedere al minoritarilor, asimilati cu victime. Nimeni nu se intreaba de ce nu avem in Ardeal manastiri, asa cum sunt in Moldova sau in Muntenia; dar toti batranii stiu de la parintii si bunicii lor ca Maria -Tereza a ras de pe fata pamantului peste 400 de biserici din Ardeal, crezand ca ii va face pe ortodocsi sa renunte la credinta lor. Acum vin odata in plus sa revendice si ce-au avut si ce n-au avut vreodata. De altfel, o activa militanta a greco catolicilor, incercand sa faca prozelitism asa cum fac unele culte neoprotestante, ma lamurea pe mine ca nici nu prea inseamna ceva cultura greaca ( pt ca grecii sunt ortodocsi) comparativ cu cea romana !
Postat 07 Mai 2012, 14:34 de maria
@Andrei
ce am inteles din link-ul pus de tine ca nu conteaza legea,am mai inteles ca ortodoxia e mai presus sau cel putin incearca sa fie decat legiile statului roman,vad o gramada de articole la adresa ortodoxiei din mai multe ziare si televiziuni cum incearca sa puna mana pe cat mai multa \"avere\"(terenuri)etc.in oradea cel mai recent si clar caz ORTODOX expus este cel cu maica Mina,cine-i prigoneste pe crestini ortodocsi?necuratul si lacomia \"ochiu dracului\",bmw-uriile,mercedesuriile,piscinele...multe alte lucruri nelalocul lor pt. un cult ce se vrea a fi \"curat\",e clar un fel de \"auto-discriminare\",pt. ca nimeni nu le ia cu forta dar cultul ortodox recurge la şiretlicuri pt. a pune mana pe cat mai multa avutie de la un popor tot mai sarac,daca e lege sa fie lege pana la capat.
Postat 07 Mai 2012, 14:25 de ei noi voi
@Eu
@Eu: cine vorbeste..:)) tu care la bac la istorie te rugai de Andra sa iti arate lucrarea ei. ;)
Postat 07 Mai 2012, 14:23 de @Eu
mai Andrei
mai ce baiat istet te-ai gasit tu ...daca-ti luau tie casa plangeai peste tot ca esti nedreptatit....cat depre greco catolici mai citeste ,te documentezi si apoi mai posteaza ...daca nu lasa-i pe altii mai indreptatiti sa-si dea cu parerea
Postat 07 Mai 2012, 13:57 de eu
Cum sta treaba
apologeticum.wordpress.com/2012/04/28/cultul-greco-catolic-are-rolul-clar-de-a-tulbura-linistea-si-buna-vietuire-interconfesionala-din-romania/
Postat 07 Mai 2012, 12:43 de Andrei
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON