URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
05 Martie 2024, 12:50

Lărgirea la 4 benzi a străzilor Armatei Române, Universității și Ceyrat din Oradea, avizată de Direcția pentru Cultură

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Intenția Primăriei Oradea de a lărgi carosabilul de pe străzile Armatei Române, Universității și Ceyrat la 4 benzi de circulație, exprimată public de primarul Florin Birta și de președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, în 2022, a redevenit de actualitate.

BIHOREANUL a aflat că, în ședința din luna februarie, Comisia Zonală a Monumentelor Istorice din cadrul Direcției pentru Cultură a avizat lărgirea de la două la patru benzi a celor trei străzi.

Primarul Oradiei spune că planurile municipalității sunt incipiente. „Acum lucrăm la studiul de fezabilitate și la obținerea mai multor avize. Când vom avea toate aceste informații, le vom face publice într-o conferință de presă”, a declarat Birta pentru BIHOREANUL.

Este clar însă că investiția, a cărei sumă nu se cunoaște deocamdată, va fi finanțată din bugetul local. De altfel, în bugetul pentru anul 2024, Primăria a alocat 500.000 lei pentru proiectarea și execuția lucrărilor de lărgire a celor trei străzi - Armatei Române, Universității și Ceyrat -, dar și pentru lărgirea arterelor Thurzo Sandor și Atelierelor.

Proiectul va presupune și lărgirea la patru benzi a podului peste Peța, de lângă Universitate, care este destul de nou, fiind inaugurat în 2018.

Investiția de lărgire a străzilor va fi conectată cu o alta: construcția unei parcări supraetajate în curtea Muzeului Țării Crișurilor. „Când strada Armatei Române va avea patru benzi, parcări vor mai exista doar paralele cu bordura, astfel că multe locuri de parcare vor dispărea. Va fi nevoie de această parcare supraetajată”, a mai spus Florin Birta. Deocamdată, nici detalii despre această construcție nu sunt disponibile.

În 2022, când a anunțat lărgirea acestor străzi, primarul Oradiei a spus că investiția este necesară pentru a crea un debușeu dinspre zona centrală spre șoseaua de centură și invers. „Avem avantajul că în această zonă trama stradală permite lărgirea carosabilului fără să se impună exproprieri de terenuri sau demolări de case", spunea, la acea vreme, Florin Birta.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Eu trăiesc în Oradea, și datorită lui Bolojan Oradea nu mai e COTEȚ, cum a fost pe vremea lui FILIP. Născut și crescut aici, îmi cunosc orașul foarte bine, am văzut cum a stagnat Oradea in perioada 1990-2008, in același timp am văzut cum sa dezvoltat Oradea după 2008 și nu ma mai duc înapoi, dar dacă vrei tu să mergi înapoi, încearcă la Vaslui sau Teleorman, acolo încă e la modă CĂRUȚA, nu de alta dar poate tu ești mai VINTAGE sau TRADITIONAL cum spun Englezii :::::))))
Postat 07 Martie 2024, 00:13 de Sandu2100
sandu cel cu buda-n curte
Raspunsul tipic pentru sandu2100. Vai de capul tau, Mori tu de ciuda ca traiesti in cotetul ala de sat, si te bucuri cand vii in oras si calci pe asfalt, odata sau de doua ori pe an cand vii la medic sa-ti scrie tratamentul
Postat 06 Martie 2024, 17:37 de vasi13
Ce comentarii sa citească??
Comentariile propagandei sau care??? Mergeți ma propagandistilor la Vaslui ca acolo dospeste drojdia și nu se face nimic.
Postat 06 Martie 2024, 11:12 de Sandu2100
Citeste Birta astea? Sau Bolojan mai exact
Primaria citeste comentariile? Sper sa nu-i voteze nimeni
Postat 06 Martie 2024, 10:19 de sanduivanov
O porrcarie
O imbecilitate de proiect, 4 benzi tot in 2 benzi intrala capete. Plus desfiintarea parcarilor, a copacilor. Unde vor parca riveranii, studentii cei ce vin la cimitir????
Postat 06 Martie 2024, 10:16 de sanduivanov
Când ești prost până și în al treilea mandat de primar ...
... e clar că lași urme adânci în buzunarul contribuabililor chiar și când ți-ai lăsat moștenitor care să nu-ți impute ignoranța din toate mandatele. Podul cu pricina, mai nou decât multe alte lucrări făcute doar ca să fie bifat în ultimul deceniu ... "trebuie dărâmat și făcut altul, mai mare și mai frumos".
Postat 06 Martie 2024, 07:22 de KP
Parcari unde?
Acum vor disparea toate locurile de parcare de la cimitir. O sa vina lumea la inmormantare nu va avea unde parca, Universitatea va ramane fara parcari. Mai sunt case in spatele universitatii , poate le demoleaza si pe alea. Ce stie vizionarul sta sa creeze haos, disturgere si zeci de probleme ce vor genera in urmatorii 20 de ani tot felul de lucrari adiacente de a corecta ce a distrus. Ca doamne circulata e strada aia, chhiar are nevoie de 4 benzi. Oricum populatia orasului scade de la an la an, asa ca in viitor nu va fi o problema traficul
Postat 05 Martie 2024, 20:16 de vasi13
@musti
La nimic, bine ca dispar parcarile, dispar copacii si se va crcula cu 100 la ora pe acolo. Foloseste ca iar se toaca bani, si maimutele de votanti care conduc 90% evave de mana a 7-a le vor putea etala pe megabulevardele satului Oradea. Si fiind cu 4 benzi nu vei mai putea intra pe stradutele din Armatei, sau vira la dreapta de pe stradute, ca va fi linie continua. Deci 99% incurca decat ajuta, dar marele vizionar chel monosprancenat atat il duce capul. Ce vrei cand taranimea conduce orasul, si au doar interesul ca firmele de casa a partidului sa aiba de lucru. Apropo cu ce mai bine acum pe Mestesugarilor cu 4 benzi si linie continua, de nu mai poti traversa sau vira pe strazile din jurul ei?
Postat 05 Martie 2024, 19:30 de vasi13
Geniul Bolovan loveste din nou
Din nou geniul monosprancenat, mare vizionar de pe o zi pe alta, ca mai mult nu-l duce capul, dupa ce a tinut strada inchisa 2 ani cu podul Peta, acum dupa 4 ani iaril largim. Iar baga drujba in toata strada, lasa Universitatea fara parcari, Ce mentalitate la el, sa bagam traficul de pe centura direct in piata Unirii, sa largim la 4 benzi sa invitam sa intre toti pe acolo. Nu e de ajuns ca face axa dinspre Vladimirescu, Lapusului direct in piata Unirii dinspre drumul Expres. Asta demoleaza toata Oradea sa faca numai pasaje si poduri, 17 benzi numai pentru ca analfabetii de votanti vor sosele pentru Passaturi si cotete de 25 de ani. Asta face exact invers ce fac toate orasele europene sa limiteze traficul in zonele centrale. Si tocamai strada asta plina de verdeata, copaci si-a gasit sa o largeasca. Ce rost are sa largeasca Ceyrat daca la capele strazii sunt tot o banda spre Da vincii, Atelierelor si cartier Europa. Si marele geniu monosprancenat vrea sa faca din 4 benzi , 2 benzi pe cea mai circulata artera din oras Magheru-Republicii, dar bine ca face megabulevarde pe Armatei, Mestesugarilor si mai baga si iesirea de la centura Nojorid tocmai in Grigorescu pe strdaute !!! Asta e un vizionar asa cum e plin de vizionari saloanele de la spitalul 6.
Postat 05 Martie 2024, 19:25 de vasi13
De ce?
Intreb. La ce foloseste o banda in plus pe sens?
Postat 05 Martie 2024, 19:23 de Musti
@cosmin5z
,,Str Ceyrat si podul peste Peta din start trebuiau facute la 4 benzi......Nu ulterior...." Daca faceau totul cum trebuia, ce mai furau azi?!
Postat 05 Martie 2024, 18:44 de pinonel
Alt kkt de proiect
Oricum arata prea frumos strada cu copacii aia mari pe margine era o placere vara pe strada ca era umbra, o placere. Acum vor taia tot, parcari desfiintate. Mai mult rau produce decat avantaje. Comisia de cultura trebuie desfiintata ca sunt doar niste slugi in slujba lui Bolojan.
Postat 05 Martie 2024, 16:33 de Petre93
Largirea la 4 benzi.....
Str Ceurat si podul peste Peta din start trebuiau facute la 4 benzi......Nu ulterior....
Postat 05 Martie 2024, 13:05 de cosmin5z
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON