Ce ne-am face fără Bulgaria? Am fi chiar ultimii din Europa. Acum, că s-au dat rezultatele mirifice de la testele PISA, constatăm cu stupoare că elevii noștri sunt la fel de analfabeți funcționali ca acum 20 de ani, chit că între timp am avut un președinte dascăl, care a lansat jenantul program România Educată.
Totuși, 42% dintre copii de 15 ani să nu poată înțelege un text este de-a dreptul îngrijorător. Mi-e teamă că dacă acest test s-ar da și profesorilor, am constata că nici acolo nu stăm mai bine. Sau credeți că cei care iau media 1,3 la examenul de titularizare or fi niște intelectuali de elită?
Iar dacă hai să zicem că la citire nu ne pricepem, pentru că româna e o limbă grea, mai ales dacă ai deprins-o de pe TikTok sau din textele manelelor, nici la aritmetică nu suntem mai breji. Adică acolo unde ne lăudăm cu olimpicii noștri, bieții de ei, copii dotați, dar care nu vor aduce nicio primăvară în jalnicul nostru sistem educațional.
Profitând de conjunctura ce putea duce la anularea examenelor de Bacalaureat, profesorii au făcut o grevă prin care au obținut creșteri salariale de 40%. Acum guvernanții le dau doar 20%, gândindu-se probabil că și dascălii, la fel ca elevii pe care-i școlesc, sunt la fel de clei la socotire.
După măririle date anul acesta, s-au deșteptat cumva elevii? Dascălii sunt mai bine pregătiți? Au dispărut meditațiile? Păi ferească Dumnezeu să dispară meditațiile, pentru că atunci am fi nu pe penultimul loc din UE, ci pe ultimul din Europa. Meditațiile sunt făcute cu efortul părinților, care practic plătesc de două ori același serviciu - o dată, din impozitele lor, susțin școala și, apoi, mai dau bani profesorilor să-i învețe pe copii ceea ce trebuiau să deprindă la școală.
Marea problemă a României nu este că avem profesori puțini sau medici puțini, ci că avem profesori slabi și medici nepricepuți. Nu banii lipsesc neapărat, ci risipa uriașă de resurse. Printr-o reorganizare administrativă a țării s-ar rezolva de la sine o grămadă de probleme din Educație. Decât să plătim un suplinitor ca să școlească concomitent trei elevi din clasa a doua și doi din clasa a patra, mai bine îi aducem la școli mai mari, unde sunt dascăli adevărați.
Constat că există deja cadre didactice care consideră că testul PISA este nerelevant pentru România. Au dreptate, singurul test relevant este greva dascălilor pentru mărirea salariilor.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.