URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
13 Noiembrie 2023, 14:23

Justiția a decis: Autostrada Transilvania între Biharia și Chiribiș va fi construită de o firmă controlată de patronul Selinei

Justiția a decis: Autostrada Transilvania între Biharia și Chiribiș va fi construită de o firmă controlată de patronul Selinei sursa foto: Asociația Pro Infrastructură
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Curtea de Apel București a respins, definitiv, contestația depusă de firma austriacă Strabag în asociere cu una din Cluj în scopul anulării rezultatului licitației organizate de CNAIR pentru construirea tronsonului dintre Biharia și Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, de 28,55 km.

Licitația fusese câștigată în vară de asocierea dintre firmele Precon Transilvania, controlată de orădeanul Beniamin Rus, și Citadina 98 din Galați.

Urmează noul contract

Curtea de Apel București s-a pronunțat vineri, 10 noiembrie, în procesul intentat Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România de asocierea dintre Strabag și societatea Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL din Cluj, pe care magistrații au considerat-o ca fiind nefondată. „Respinge plângerea ca nefondată. Obligă petenta (n.r. – adică cele două reclamante) la plata sumei de 36,76 lei cu titlu de cheltuieli de judecată către intimată (n.r – adică în beneficiul CNAIR). Definitivă”, se arată despre soluția Curții de Apel București pe portalul instanței.

Anterior, Strabag și ARL Cluj contestaseră și la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, dar fără succes, rezultatul licitației pe care CNAIR a lansat-o în august anul trecut și la care au fost înregistrate cinci oferte din partea a tot atâtea asocieri de firme.

În urma procedurii, CNAIR a declarat-o câștigătoare pe cea a asocierii dintre Precon Transilvania (firmă controlată de patronul grupului Selina, Beniamin Rus) și Citadina 98 (Galați), contra sumei de 785,21 milioane lei (fără TVA).

În perioada următoare, CNAIR trebuie să semneze contractul, așadar, cu asocierea Precon – Citadina 98.

Anterior, CNAIR reziliase pentru acest tronson un contract încheiat în baza unei licitații din 2020, contra sumei de 326 milioane lei, cu asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor (din grupul Selina), Vahostav SK (Slovacia), Water Drillings (București), deoarece antreprenorul a cerut suplimentarea valorii contractului pe motiv că expertizele pe șantier au indicat necesitatea unor lucrări suplimentare față de cele prevăzute în caietul de sarcini, întocmit în 2017.

Chiribiș – Suplac, în așteptarea semnării contractului

Pe de altă parte, cu o săptămână în urmă, CNSC a respins contestațiile depuse de doi dintre ofertanții care în vară au pierdut licitația organizată pentru reluarea lucrărilor la tronsonul de 26,35 km dintre Chiribiș și Suplacu de Barcău, și anume asocierea condusă de Precon Transilvania și respectiv Nurol (Turcia).

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a declarat miercurea trecută că, după respingerea contestației de către CNSC, urmează să fie semnat contractul cu câștigătorul licitației, Erbașu Construcții, contra sumei de 884 milioane lei (plus TVA).

Și pentru tronsonul Chiribiș – Suplacu de Barcău CNAIR oprise anterior, tot anul trecut, semnarea unui contract în baza unei alte licitații, organizate în 2021 și câștigate de asocierea dintre Erbașu Construcții cu Vahostav SK (Slovacia), contra sumei de 524,95 milioane lei.

Deocamdată, însă, reprezentanții CNAIR nu au răspuns solicitării BIHOREANULUI de a preciza dacă acest contract a fost semnat și când va fi semnat cel pentru Biharia – Chiribiș cu Precon Transilvania – Citadina 98.

Sursa de finanțare a lucrărilor, la ambele tronsoane, sunt fonduri europene, iar durata prevăzută în caietele de sarcini pentru finalizarea lor este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 pentru execuție.

Până în prezent, singurul tronson de autostradă construit în Bihor este cel dintre Borș și Biharia, de 5,35 km, dat în folosință în 2020 după lucrări executate rapid de asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Vahostav SK și Water Drillings, contra sumei de 134 milioane lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Kind reminder
Incă minim 5 ani va rămâne o autostrada imaginară
Postat 14 Noiembrie 2023, 08:52 de Maikeltroll
Dacă ne luăm după istorie, nu putem spune asta
Adică să spui că tronsonul "va fi construit" e mult spus. Că a fost desemnat, că ei vor să-l facă... Da, după cum am văzut în trecut, dacă au semnat sau au fost desemnați să construiască nu înseamnă că vor construi, sau vor termina. Că de era așa, aveam 7 autostrăzi suprapuse până acum. Doar 23 de ani au trecut de când s-a semnat primul contract. Și reziliat și altu și reziliat și tot așa. Hai să nu zicem că va construi că nu se știe. Șansele sunt mici... Numa apare ceva cimitir de lilieci preistorici și apar ecologiștii
Postat 14 Noiembrie 2023, 07:03 de Vio_427
Mi se pre just
Din moment ce s-a dovedit că firma a avut dreptate când a reclamat prețul insuficient, în condițiile cresterii prețurilot materialelor de construcții după invazia rusească, mi se pare normal ca lucrarea să fie atribuită aceluiaș constructor.
Postat 13 Noiembrie 2023, 16:55 de marginan
Controlul este esențial.
Dar nu în sensul înțeles de Ilie sau Florică, Beni sau Pișta. Că de aceea unul precum Umbrărescu este văzut ca un "erou" care doar accidental rupe câte-o magistrală, în timp ce ai noștri locali sunt cu un picior în groapă și unul pe buza ei.
Postat 13 Noiembrie 2023, 16:02 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON