URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
18 August 2022, 18:15

Inelul Rutier Metropolitan, a treia „trântire” în CJ Bihor: PSD-iștii promit să voteze exproprierile doar după modificarea traseului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consilierii județeni ai PSD și UDMR s-au abținut joi, pentru a treia oară într-o lună, de la aprobarea declanșării exproprierilor pentru inelul rutier metropolitan, pentru care voturile reprezentanților PNL sunt insuficiente. Liderul grupului PSD, Bujor Chirilă, a felicitat conducerea CJ Bihor că a obținut banii necesari proiectului, dar a afirmat că el și colegii săi își vor da voturile abia după ce traseul șoselei va fi deviat cu 700 de metri, chiar dacă asta ar însemna creșterea costurilor cu 1,5-2 milioane euro, bani despre spune că ar putea fi procurați din alte surse.

Eșec previzibil

La fel cum s-a întâmplat atât la mijlocul, cât și la finele lunii trecute, nici la reuniunea de joi a Consiliului Județean declanșarea procedurilor de expropriere pentru realizarea Inelului Rutier Metropolitan, proiect în valoare de peste 240 milioane lei, nu a întrunit majoritatea de două treimi necesară pentru a fi adoptată, doar reprezentanții PNL votând în favoarea ei.

Rateul a fost previzibil din cel puțin două motive: de data asta, de la ședință au lipsit doi aleși liberali, însuși președintele CJ Bihor Ilie Bolojan, plecat la București, și consilierul Julien Mateiaș, aflat în concediu.

Cel mai mult a contat, însă, faptul că grupul PSD a avertizat dinainte că nu își va da cele 6 voturi decât după ce traseul șoselei va fi modificat, așa cum a și precizat șeful PSD Bihor, Ioan Mang, într-o conferință de presă susținută în urmă cu două săptămâni.

PSD-iștii se opun ca traseul celor 17 kilometri ai șoselei să traverseze și terenuri agricole deținute de 23 de proprietari din satul Cheriu și au cerut devierea acestuia cu aproximativ 700 de metri.

Șoseaua, pentru care CJ Bihor și Primăria Oradea au obținut o finanțare de 201 milioane lei prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny, ar urma să decongestioneze traficul în apropierea orașulul, traseul pornind de pe DN 1 Cluj-Oradea înainte de intrarea în Oșorhei, ocolind Băile Felix și Sânmartinul (cu asigurarea unui racord la DN 76 Deva - Oradea) și Nojoridul până la ieșirea din localitate (și aici cu racord la DN 79 Arad - Oradea).

„Să ne gândim la cei 23 de proprietari”

Bujor Chirilă, consilier județean PSD Bihor

„Grupul PSD a susținut totdeauna proiectele majore ale județului, aceeași atitudine vrem s-o avem și la acest proiect, dar având în vedere că actualul traseu afectează terenurile a 23 de proprietari, propun să se găsească o soluție astfel încât să fie modificat traseul în varianta propusă de oamenii de acolo (n.r. - din Cheriu), pentru a putea vota. Costurile suplimentare ar fi de 1,5 – 2 milioane de euro la cei 700 metri în plus (n.r. – față de traseul stabilit) și credem că se vor găsi soluții”, a spus, înainte de vot, liderul grupului celor șase consilieri județeni ai PSD, Bujor Chirilă (foto sus).

„Chiar felicităm executivul Consiliului Județean pentru că a obținut finanțarea (n.r. – din Programul Anghel Saligny), dar acești bani (n.r. - sumele suplimentare) ar putea să vină pe perioada de derulare a proiectului, de la buget (n.r. - central al statului), PNL este la guvernare, poate tot din Programul Anghel Saligny, dar să ne gândim și la cei 23 de proprietari”, a mai spus Chirilă.

„Vor fi alți nemulțumiți”

Vicepreședintele CJ Bihor Mircea Mălan, care a prezidat reuniunea în locul lui Bolojan, a reiterat că în ipoteza în care traseul ar fi modificat așa cum cer consilierii PSD și cei 23 de proprietari din Cheriu, acest lucru ar provoca nemulțumirea altor proprietari de terenuri. „Dacă mutăm traseul vor fi alți nemulțumiți, iar asta presupune o majorare a contribuției județului și municipiului Oradea cu încă 10 milioane lei”, a spus Mălan (foto jos).

Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor

Vicele a repetat, de asemenea, că însăși realitatea din teren arată că problemele cele mai mari de trafic „le avem acolo unde DN 1 se apropie de oraș”, că partenerii asociați în proiectul inelului rutier metropolitan - CJ Bihor și Primăria Oradea - au la dispoziție doi ani pentru implementarea proiectului și că orice tergiversare este în detrimentul interesului public, având în vedere continua scumpire a materialelor de construcții necesare proiectelor de infrastructură.

„Ne jucăm aici cu interesele județului. Noi vrem să valorificăm orice posibilitate de finanțare avem la îndemână și nu putem aștepta doi ani. Între timp oamenii mor în trafic. Fac apel la maturitate și la înțelepciune, acesta nu este un proiect pe care să-l jucăm în cheie electorală”, a spus Mălan.

Degeaba, însă, pentru că rezultatul a fost același: declanșarea exproprierilor, procedură care ar necesita cheltuirea a 7 milioane lei, a fost votată doar de cei 21 reprezentanți ai PNL prezenți, în timp ce consilierii PSD și UDMR, 12 la număr, s-au abținut, blocând astfel proiectul.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Zici PSD si UDRM si scuipi, apoi tragi apa
Zici PSD si UDRM si tragi apa. Desigur, nu sunt asa prost sa cred ca PNL e ceva perfectiune intruchipata, evident ca nu e, dar cat rau a facut PSD si UDMR Oradei si Bihorului...bleah! Numai gandindu-ma imi vine sa vomit!
Postat 19 August 2022, 10:08 de Szaby_Oradea
Scuzele mele
Bine ai revenit Mudura
Postat 18 August 2022, 21:58 de Sandu2100
Vodabrancovet aka KP
Blasfemie ești TU, cu ce drept iei numule??
Postat 18 August 2022, 21:46 de Sandu2100
Inel metropolitan
Sandu2100 e curata blasfemie intinarea (brancovet ) numelui marelui Brancoveanu ocrotitor de neam, tara si ortodoxie. Sandu2100 oriunde vei mai intalni acest nume sa faci o plecaciune in memoria marelui voievod. ai nevoie de cineva sa iti citeasca din istoria sfintilor Brncoveni? Cere si ti se va implini voia. Dar sa revenim la durerea cea mare a locuitorilor urbei INELUL METROPOLITAN Toate sunt intentii bune , binevenite si de bun simt pt dezvoltarea judetului. Dar... Exista un dar cu virgula dupa el. Si o intrebare De ce nu pe patru benzi simati si iubiti decidenti? Sa inteleg ca vrem originalitate si refuzam sa observam ce inseamna ceva asemanator ( vezi de exemplu centura ocolitoare a mun. Brasov)! Ganduri bune si limpezime
Postat 18 August 2022, 21:41 de vodabrancoveanu
Atata scandal pt. (mai) nimic!
Macar daca era cu 4 benzi, cate 2 pe sens! Va fi alt drum de căruțe, cum e cel prin Podgoria.
Postat 18 August 2022, 21:34 de ili3
Toti mint!
Daca nu vor fi expropriati cei din Cheriu, PERSOANE FIZICE, vor fi expropriate terenuri de la UAT-uri. De ce tin UAT-urile cu dintii de terenuri? Pt. ca DUPA ce se va construi drumul, pretul terenurilor va exploda si ar face si primarii niste bani. Toti, si sefii ungurilor si ai liberalilor si ai pesedistilor sunt bagati pana-n gat in escrocheriile imobiliare, banii-i mână, pt. bani fac tot circul asta! P.S. Articolul concurentei, de BIHON zic, este cu mult peste acesta!
Postat 18 August 2022, 21:15 de pinonel
Vodabrancovet
Unde vezi limbaj jignitor??
Postat 18 August 2022, 19:28 de Sandu2100
mutarea traseului schimba doar numele celor expropriati. Dar tot vor fi exproprieri, doar ca de la altii, nu de la gasca PeSeDista
joaca politrucii la ruleta ruseasca: daca Bolojan cedeaza, se lauda cum a salvat 9 gradini de porumb (nu case!, ci tot teren agricol, desi in intravilan). Dar daca nu cedeaza Bolojan, se intoarce glontul insa spre ei, si da: PSD e frana la dezvoltare, dovedit prin voturile lor, cei care s-au opus proiectului si cei din cauza carora se pierd banii! Iar apoi daca se schimba traseul si expropriaza alte terenuri agricole neconstruite, doar ca de la alti proprietari, cu ce ne alegem? in locul unui drum drept, fara curbe si mai scurt, o sa avem un inel cu un drum plin de curbe (iar in curba nu depasesti), mai lung cu 1 km. Mintea asta de prost ne tine fara autostrazi drepte de viteza, pe drumuri nationale in depasiri periculoase, de parca ar fi mai rapide drumurile prin defilee montane decat autostrazile in linie dreapta!
Postat 18 August 2022, 19:06 de unu
Nu e bine cand sunt nemultumiti
Sandu2100 limbajul tau jignitor in toate ,,comentariile" la articolele din publicatia Bihoreanul nu ajuta ci incita. Mai calm mai avantajos. Cu mai putina patima ar fi mai de folos. Poate reusesti sa-ti ,,linistesti" pornirile si sa-ti ,,indulcesti" expresiile. Comentariile trebuie sa fie constructive. Pace si prietenie!
Postat 18 August 2022, 19:03 de vodabrancoveanu
PZD adică si UDe
In 14 ani amu la-u prins pe Bolojan la înghesuială, și profita de parca ar fi martiri . Nu-i bai sa nu se faca drumul, se pierde finanțarea si PZD UDEMEREU o sa mai piardă din voturi, și apoi o sa se întrebe ca proștii ca au pierdut voturi :::::))))) Din păcate noi suferim nu PZD sau UDeMeReU cam astave nivelul lor . Se schimbă traseul o sa fie alti nemulțumit, doar PZD UDEMEREU vor fi mulțumiți
Postat 18 August 2022, 18:35 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON