URMĂREȘTE-NE PE

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Principala temă de campanie la alegerile locale a fost traseul Inelului Metropolitan de Nord, care pângărește zona paradisiacă din cartierul orădean Podgoria. Acum, că alegerile s-au terminat, mă gândeam că liniștea se va lăsa peste chestiune, mai ales că au intrat în consultare publică trei variante de drum. Iată, însă, că a apărut un ONG care, prin vocea unei distinse doamne, declară că locuitorii din Podgoria și cei din Oșorhei nu sunt de acord cu nici una dintre propuneri...
Zic şi eu
Adrian Cris
De-o vreme, televiziunile de știri sunt toată ziua cu Bolojan în gură. Cu cât omul tace despre sine cu mai multă încăpățânare, cu atât mai abitir îl pomenesc ceilalți...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?

De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat, la sfârșitul lunii iunie a fost publicată în Monitorul Oficial o ordonanță de urgență prin care se modifică semnificativ prevederile codului rutier. Modificări importante au fost aduse și cu privire la suspendarea dreptului de a conduce dacă fapta a fost urmărită ca infracțiune, însă procurorul a dispus clasarea cauzei, situație la care am să mă refer aici...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
25 August 2024, 12:35

Încurcătură la Aeroportul Oradea: Bagajele turiștilor care au zburat spre Antalya au ajuns la Hurghada și invers

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Bagajele a peste 300 de turiști care au zburat sâmbătă seară de pe Aeroportul din Oradea spre Antalya şi Hurghada au fost încurcate între ele şi au ajuns greşit la destinaţie, după o eroare făcută de angajații aerogării.

Informația a fost sesizată BIHOREANULUI duminică de mai mulţi turişti care au zburat sâmbătă către cele două destinații.

Fără medicamente și haine

„180 persoane au ajuns în Egipt Hurghada fără bagaje. Bagajele noastre au plecat în Antalya, iar bagajele lor au ajuns la Hurghada! Nu se poate așa ceva!”, a transmis ziarului Zsolt S, duminică dimineață.

Practic, turiștii care au fost îmbarcați la ora 18.51 către Egipt s-au trezit cu bagajele celor care au plecat la ora 19.36, de pe Aeroportul din Oradea spre Antalya și invers.

"Am ajuns la 21.30 pe Aeroportul din Antalya şi am mers sa ne luăm bagajele pentru ca apoi să mergem la resort. Am aşteptat la banda de bagaje şi nimic, am stat cam o oră cred, pe urmă am întrebat la informaţii, ei nu ştiau de situaţie. În final am aflat ce s-a întâmplat, că bagajele au fost încurcate. Am stat trei ore în aeroport ca să completăm şi nişte hârtii ca să ne trimită bagajele. A fost groaznic. Cu copii mici după noi, am rămas şi fără lapte praf, hainele sunt în bagaj. N-am păţit asa ceva de când călătoresc", a povestit și o orădeancă.

Potrivit acesteia, în această aeronavă au fost circa 180 de persoane. Astfel că, în total, aproximativ 360 de persoane au fost afectate de încurcătură.

„Sunt familii cu copii mici fără lucruri de strictă necesitate și fără o certitudine asupra momentului când le vor ajunge bagajele. Este inadmisibil așa ceva, având în vedere că (angajații Aeroportului Oradea - n.r.) au câteva zboruri, să comită astfel de gafe majore!”, a transmis o altă cititoare revoltată.

Până duminică la prânz, cititorii care au sesizat BIHOREANUL nu își primiseră încă bagajele.

„Nici până la această oră nu știm când vom primi bagajele. Avem medicamentele necesare zilnice, suferim și de diabet, insulina fiind în bagaj, precum și aparatul pentru apnee în somn. Cred că e de film de comedie această situație, pentru unii”, a precizat și Ioan L., pasager în avionul către Hurghada.

„Vom căuta răspunsuri”

Contactat de BIHOREANUL, managerul Aeroportului Oradea a confirmat situația, susținând că angajaţii regiei au lucrat toată noaptea pentru a repara greșeala făcută.

"Am căutat cele mai rapide soluţii pentru a remedia situaţia şi ca bagajele să ajungă la destinaţiile corecte. Astfel, bagajele turiştilor din Antalya au ajuns pe aeroportul de acolo în această dimineaţă, la ora 7.06, iar cele ale turiştilor din Hurghada la ora 9.03. Mai avem însă de trimis 33 de bagaje în Hurghada, care nu au mai avut loc în aeronavă, dar încercăm să le trimitem şi pe acelea prin alte aeroporturi în cursul zilei de astăzi", a declarat Răzvan Horga.

Chestionat şi pe tema responsabililor și cauzelor acestei încurcături, directorul Aeroportului a evitat să dea un răspuns concret, spunând doar că "e prea devreme pentru concluzii".

"Acum ne concentrăm ca bagajele să ajungă, toate, la locurile potrivite, iar apoi vom căuta răspunsuri", a mai transmis acesta.

Lipsă acută de personal

De precizat că situația survine pe fondul unei acute lipse de personal de pe aeroportul orădean, semnalată și de fostul director adjunct - manager operațional Eugen Tuduc, recent, cu ocazia demisiei sale din funcție.

„Zilnic sau la două zile, subsemnatul cu o parte din angajații compartimentului Administrativ și Resurse Umane poartă bagaje la și de la aeronave, uneori și la ora 2 noaptea, iar a doua zi ne reluăm programul de lucru normal. Șeful serviciului handling spală pardoseala în terminalul nou, subsemnatul desfundă toalete. Sunt 2 femei de serviciu la toată infrastructura și pentru curățenia în aeronave. O parte din angajați au între 50-80 ore suplimentare într-o lună și acestea se tot acumulează odată cu trecerea timpului”, reclama acesta, între altele. Detalii, în articolul ”Demisie de supărare: O dispută minoră între șefii Aeroportului Oradea scoate la iveală probleme serioase

O nouă organigramă, care ar fi permis mai multe angajări la Aeroportul Oradea, s-a aflat pe ordinea de zi a ședinței de marți a Consiliului Județean, dar adoptarea ei a fost amânată.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
21 Comentarii
@florea
Sunt unul dintre cei patiti, despre care se vorbeste in acest articol. Adica am fost pasager in avionul cu destinatia Hurghada. E atat de bine aici incat incompetenta lui Dorel de la Oradea care a incarcat gresit bagajele, cumva nu a reusit sa ma faca sa simt ca vacanta mea este ratata. Iti recomand sa incerci si tu o iesire de pe pamantul dacic. Cine stie, poate o sa-ti placa atat de mult incat nici n-o sa mai vrei sa revii :)
Postat 27 August 2024, 12:18 de v0id
@riviera
Neglijenta pe care tu o invoci vine din prostie, incompetenta si delasare. Tu iti explici cum a fost posibil sa incarci bagajele in avioane diferite si aici nu ma refer la marca/model ci efectiv vopsite si brenduite diferit? Daca erau 2 ATR-uri, mai treaca mearga, erau amandoua garate pe acceasi platforma, distanta mica intre ele, aratau la fel, scria pe ele la fel... Dar asa? Acuzele mele sunt mai fondate decat faptul ca tu zici ca ei sunt fara pata si se mai intampla. Si te asigur ca nu e prostie din partea mea ci ca vorbesc din experienta.
Postat 26 August 2024, 21:12 de Kid
si ca masuri de siguranta
cum exprima Dl Poiu mai jos ,iei cu tine 2 perechi de chiloti:una o ai de rezerva dupa ce te caci imprastiat de atata "all inclusive",alta ti-o tragi pe cap cand revii pe pamantul dacilor,sa nu iti vada nimeni mutra ofuscata dupa acea vacanta esuata!
Postat 26 August 2024, 20:34 de florea
cat despre greseala?
greseala e ca acesti indivizi au fostt angajati pe acele posturi!ei puteau probabil sa exceleze in prasitul porumbului,culesul lui,vanzarea de mamaliga doritorilor,dar faptele arata ca au incapabilitatea de a gestiona bagajele vaste ale calatorilor de pe aiieroportul Oradea
Postat 26 August 2024, 19:28 de florea
iar daca nu vrei sa ai bagaje pierdute
atunci iti iei vacanta priin firme de top,si in destinatii de top,nu cauti chilipir la turcaletii sau arabetzi!!!
Postat 26 August 2024, 19:23 de florea
kid
Daca zici ca ai o companie mica, cu un nr mic de angajati, iar tu esti in firma tot timpul e altceva. Sunt companii care au sute si chiar mii de angajati. Companii de nivel national sau multinationale. In cazurile astea patronii habar nu au cine sunt angajatii. Patronii stau prin alte tari sau alte regiunii ale tarii respective. Ei au un manager general cu care stau de vorba. Daca un manager de schimb (operational manager), sau chiar un manager de punct de lucru are pilele aduse de el, sau de alti angajati ("frati" de diferite religii, cunostiinte, etc), el e primul care stie ce greseli fac pilele respective, si daca poate ii acopera. Am vazut tot felul de situatii de acest gen.
Postat 26 August 2024, 17:59 de Riviera
pai ce sa fie la uarade daca nu haos rural
cand aduci in urbe ,in administratie culegatori de porumb,cu diplome proobabil luate pe la facultati cu niste gaste indopate,asta e rezultatul.nu va mirati ,ca ceea ce se intampla in orade e premedittat de aceasta administratie PNL-ista.
Postat 26 August 2024, 17:19 de florea
kid
Daca nu stii, nu te lansa in acuze. Asta nu denota inteligenta. Prostie sau rea intentie. Asta inseamna sa acuzi pe cineva fara sa-l/sa-i cunosti. Tu chiar asta ai facut in ceea ce priveste situatia de la aeroport. A fost vorba de neglijenta. Cu niste despagubiri platite pasagerilor, de catre cei responsabili, cu siguranta data viitoare vor verifica de zece ori inainte sa incarce bagajele. Asta e. Trebuie sa plateasca.
Postat 26 August 2024, 16:43 de Riviera
@riviera
Partea a doua a discutiei, cum ca pilele functioneaza si la privat, recunosc, ai dreptate. Am firma, am angajat pila unei cunostinte, sa-i fac un bine omului care isi pierduse jobul si nu avea ce pune pe masa la copii si cand plecam de la sediu omul se punea sa joace carti cu altii. Cat crezi ca a pastrat jobul? 3 zile! Nu exista firma privata care sa tina pe cineva la job fara ca acel angajat sa aduca plus valoare. Problema la stat e ca pilele raman forever, ca fac treaba ca nu fac treaba! Au fraierii din privat bani sa-i tina pe toti!
Postat 26 August 2024, 13:40 de Kid
S-ar putea sa fiu mai umblat prin lume decat ai crede tu. Te lansezi in tot felul de supozitii fara nicio acoperire, nu ma cunosti, te-as ruga sa te abtii. Nu am pus problema ca pe Heathrow sa fie acelasi numar de manipulatori de bagaje ca la Oradea. Am spus doar ca pe aeroporturile mari, cu zeci de zboruri pe ora, este mai mare probabilitatea sa incurce careva bagajele, decat la Oradea, cu 2-3 zboruri pe zi. In fond si la urma urmei, in Oradea trebuie sa fii orb sau cretin sau sa vrei inadins sa incurci bagajele, la cate zboruri sunt. Nu poti sa compari Heathrow cu Oradea, pur si simplu nu intra! Despre clica de la stat, pot sa te asigur ca vorbesc in cunostinta de cauza. Nu cunosc exact cazul de la aeroport, dar prin extrapolare, sunt 100% sanse sa am dreptate, n-o fi aeroportul oradean chiar asa de virgin pe cum crezi tu. Zici ca esti umblat prin lume si ai lucrat in strainatate? Ne zici si noua ce ai lucrat, sa nu ne dam cu presupusul ca nu e frumos...
Postat 26 August 2024, 13:32 de Kid
Kid
Nu-i bai, ca învață din experiența :::)))
Postat 26 August 2024, 10:25 de Sandu2100
Hahaha...se stie..
...bagajistii sunt toti din Birtin!Ei care stiu tot si se pricep la toate si la toante!Fredonau melodia lor perforata...la Birtin la autogara..caii latra ..cainii zboara!Chemati birtinezul sef sa descurce bagajele!
Postat 26 August 2024, 08:36 de grigore
Hahaha
Uite de aia, daca esti calator frecvent, stii ca un set de haine de urgenta le ai in bagajul de cabina. La fel si 2 3 chestii marunte sa te acopere pe 2 zile. Eu am patit ca a ajuns bagajul meu la destinatie cand eu eram deja inapoi acasa. S-a intamplat din Elvetia spre San Francisco (am stat 2 saptamani acolo, aia e, am cumparat una alta si asigurarea de calatorie m-a despagubit). Dar noi nu facem asigurare de bagaje pierdute ca e mult (65 de lei pe.luna la mine prin Revolut-mai sunt si altele incluse, one off cred ca e mai scump putin), noi nu facem lost baggage insurance, nu facem, nu facem... Dar ne plângem. Strangem bani de concedii un an si nu mai punem acolo un 350-400 de lei de asigurare de sanatate, nu punem un storno asigurat, nu punem, nu punem. Da e fain in concediu. Eh, invatatura de.mine: in bagaj de cabina un minim necesar, nu blugi sau mai stiu eu ce. Aia ii iei pe tine, dar 2 chiloti, o oereche de sosete, un tricou... Chestii mici dar utile. Perie si pasta de dinti gasesti usor la fel deodorant sau un parfum mic. Medicamentele cu recomandarea medicului si gata. Cardul in buzunar, telefon si pasaport langa si la drum.
Postat 25 August 2024, 22:53 de poiu
kid
Sunt mai multe zboruri dar si mai multi angajati responsabili cu transferul bagajelor. Doar nu crezi ca o mana de oameni, au de transferat toate bagajele de pe acele aeroporturi. Fiecare grup de astfel de muncitori au un anumit nr de zboruri. Cat despre neamuri, frati, cunostiinte etc, ai fost tu sa-i verifici pe cei din Oradea, sau pe cei de pe celelate aeroporturi din Europa? Pilele, cunostiintele functioneaza si la privat, nu doar la stat. Toti au pe cineva apropiat sau cunoscut pe care sa-l/sa-i ajute cu un loc de munca, atat aici cat si in strainatate. Sunt si grupuri de diferite religii, nu doar crestini, care isi duc "fratii" la job. Unde intra unul, intra o suta. Daca nu ai iesit din Oradea, sau din localitatea unde traiesti, nu ai de unde sa stii lucrurile astea. Cei care au lucrat si in strainatate, stiu cum stau treburile si acolo. Cei care nu au umblat prin lume au de regula o mentalitate infantila, crezand ca toate tampeniile li se intampla doar lor. :)
Postat 25 August 2024, 20:45 de Riviera
@riviera si sandu
Corect ca se intampla si pe alte aeroporturi, dar pe al nostru sunt 2-3 zboruri pe zi, nu sute ca pe aeroporturile mentionate de voi. De acord cu voi ca trebuie mai multa atentie dar trebuie si personal responsabil si profesionist. Adica, daca 2 avioane zboara la aprox aceeasi ora, se incurca bagajele? Doua zboruri, nu zeci pe ora ca in alta parte! Pun pariu pe viata mea ca si acolo e o cloaca cu incompetenti (frati, nepoti, veri, nasi si fini ca de altfel peste tot la stat).
Postat 25 August 2024, 20:25 de Kid
Nu e bine dar se intampla
Am vazut asta si pe aeropurtul din Budapesta, sau pe cel din Amsterdam, ori pe Heathrow, la Londra. Trebuie mai multa atentie.
Postat 25 August 2024, 17:50 de Riviera
Asta se întâmplă pe orice aeroport
Bineînțeles propaganda e deranjată pt că sunt pasageri, până ieri ăștia strigau că nu sunt pasageri, sper ca a-ți văzut ca sunt pasageri.
Postat 25 August 2024, 17:36 de Sandu2100
@DaNu
Si acolo unde esti nu e la fel ? Se dau la o parte ca sa-ti faca tie loc ? Acolo sa-ti ramana ciolanele, ipocritule!
Postat 25 August 2024, 17:21 de Riviera
politica
Este numit sef, pe criterii politice un habarnist care la rândul lui se înconjoară pe criterii politice și de cumetrie de alții asemenea lui, și nu numai la aeroport ci peste tot unde iese ceva. De aia am plecat din România.
Postat 25 August 2024, 16:51 de DaNu
Kp
Era evident ca Bolo e vinovatul....chiar esti dus cu pluta
Postat 25 August 2024, 15:55 de zorro
"Air Fly Bolojan" vs. "Centura Birtinului".
Asta este consecința, atunci când un habarnist recrutează un amator și se înconjoară de mulți alții, după chipul și asemănarea cu el ... care vine de la coada vacii și crede că tot ce zboară din șură se mânâncă prin vecini.