URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 04 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
16 Ianuarie 2024, 10:11

Încă o parcare publică: strada Meșteșugarilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria a ținut-o lungă cu parcarea park & ride de la Cetate, deși Florin Birta a recunoscut că orașul nu a primit fonduri europene pentru această investiție, tocmai pentru că de fapt nu e park & ride. Până la urmă, nu trebuie să ne intereseze cum o denumesc unii, ci să se facă destule parcări ca să nu mai fie nevoiți șoferii să-și lase mașinile pe marginea drumurilor.

Anul acesta, prima parcare inaugurată, evident că fără fast și panglici, este însăși strada Meșteșugarilor. Nici subterană, nici supraterană, ci o parcare direct pe carosabil. Adică s-a lărgit drumul la patru benzi, numai bine ca două dintre ele să fie folosite de megieși ca parcare.

Problema parcărilor pe stradă, în fața caselor, este nerezolvată de Primărie prin cartiere. Mergeți în Oncea Nouă, în Grigorescu, în mai toate carierele mărginașe unde s-au făcut asfaltări. Localnicii au fost scoși din nămol - și e normal așa, că doar ne pretindem oraș cu pretenții - însă imediat după asfaltare carosabilul a fost ocupat de mașini, la fel și trotuarele, de o parte și de alta a drumurilor.

De-abia se mai pot strecura mașinile prin puținul loc rămas pe șosea, iar dacă - Doamne ferește! - ar fi necesară intervenția pompierilor, s-ar lăsa cu dosare penale. Miliția locală este total incapabilă să facă ordine cu cetățenii care-și lasă mașinile după bunul plac.

Majoritatea caselor au și câte un garaj, numai că proprietarilor le e lene să deschidă poarta, pentru că, probabil, trecerea de la roștei la ușă automată are nevoie de trei generații.

Soluția e la îndemâna edililor: să-i someze pe toți proprietarii de mașini să-și facă garaje sau să parcheze în curți, iar după șase luni să trimită milițienii cu chitanțierul.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
23 Comentarii
@ @ Sandu
Da știu că a fost acolo Birta, dar doar anterior momentului în care a început constructorul să lucreze. Asta înseamnă că proiectul era deja realizat. Aceste informări se fac anterior oricărui demers în acest sens. Nici măcar tema de proiectare nu poate fi dată anterior, acelor informări și acceptări sau finalizarea eventualelor contestații. În caz contrar se poate ataca HCL la Tribunal în termen de 5 ani, cost 50 de lei. Iar într-un stat de drept, în lipsa obligațiilor realizate de primărie se revine la setările din fabrică automat.
Postat 18 Ianuarie 2024, 12:40 de Impaciuitorul
@Sandu 2100,drop
Ce le stie catelul. Ai fost acolo legat in lesa.
Postat 18 Ianuarie 2024, 11:31 de Petre93
Impaciuitorul
Cetățenii au fost informați, a fost dezbatere publică, a fost si Birta acolo sa vorbeasca cu oamenii.
Postat 18 Ianuarie 2024, 11:26 de Sandu2100
@ Sandu Îți mulțumesc pentru informații
Este evident că nu există unele documente anterioare de consultare a RIVERANILOR (părțile afectate), Legea 350/2001 la art. 64 alin. (1) pt. (3) Dreptul de a ataca hotărârile de aprobare se prescrie în termen de 5 ani de la data aprobării. Primăria trebuia conform ORDINULUI 2.701 art. 34 alin. (2) Pentru identificarea şi evaluarea unor posibile opinii şi interese divergente, administraţia publică iniţiatoare aduce la cunoştinţa publicului intenţia de modificare a PUZ. art. 36 Pe parcursul elaborării propunerilor este recomandată consultarea publicului asupra evoluţiei acestora, astfel încât să fie argumentate beneficiile aduse în interes public şi să fie preîntâmpinate eventuale dezacorduri sau contestări. art. 37 se menționează că se identifică şi notifică proprietarii ale căror proprietăţi vor fi direct afectate de propunerile PUZ și pune la dispoziţia publicului spre propunerea PUZ, inclusiv materiale explicative scrise şi desenate, într-un limbaj nontehnic, precum şi documentele ce au stat la baza primei variante a propunerilor, după caz: certificatul de urbanism, avizul prealabil de oportunitate. art. 42 În situaţia solicitării elaborării unui PUD, autorităţile administraţiei publice locale informează şi consultă populaţia în conformitate cu regulamentul local aprobat prevăzut de prezenta metodologie, cel puţin prin următoarele modalităţi: a) se notifică proprietarii parcelelor vecine pe toate laturile celei care a generat PUD privind intenţia şi propunerile documentaţiei de urbanism, cu acordarea unui termen de primire a observaţiilor sau propunerilor de minimum 15 zile. Nu cred că Primăria Oradea a informat cetățenii str. Meșteșugarilor, ceea ce poate duce la ANULAREA HCL - prin care a fost aprobate acele lucrări. Proprietarii acelei străzi au posibilitatea să se OPUNĂ, acelui proiect. Deci liniștit pot considera că este o parcare acea bandă realizată.
Postat 18 Ianuarie 2024, 09:46 de Impaciuitorul
@MODERATOR
Nu-i problemă ca ne facem altele, de data asta o să-mi fac și eu mai multe dacă tot se accepta :::)))
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:51 de Sandu2100
vasi/adi13
Pt ca au tăiat comentariul ::::))))
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:46 de Sandu2100
@moderator
Pai cu ce am gresit? Am spus adevarul, saracu inventeaza. Daca atrag atentia e problema. Vedeti cum il provoaca pe zsizsi, care nici macar nu a comentat. Pe mine ma pomeneste non stop. Si tot eu sunt suspendat
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:46 de vasi13
Sandu cel cu buda in curte
Ma uitam la comentarii, vad ca ma pomenesti iar. Dar vad ca te certi di raspunzi la unul ZSIZSI , care nici macar nu are vre-un comentariu aici. Tu esti dus rau cu capul, ai halucinatii. Asa ma pomenesti si pe mine tot timpul. Du-te si te trateaza, sunt medicamente sau camasa cu mainile legate. Vb cu ZSIZSI ????????????????????
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:03 de vasi13
bun simț
Ajunge cu provocările reciproce! Vă rugăm să vă liniștiți. Ați dezvoltat, din păcate, o relație reciprocă de adversitate care deturnează orice discuție în zona atacurilor personale. Iar chestia asta nu are cum să ducă decât la desființarea conturilor...
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:06 de Moderator
Impaciuitorul
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/masuri-anti-ambuteiaj-strada-mestesugarilor-din-oradea-va-fi-largita-la-doua-benzi-pe-sens-iar-onestilor-ar-putea-deveni-cu-sens-unic-168863.html Ești mulțumit ?
Postat 17 Ianuarie 2024, 15:24 de Sandu2100
Încălcate legile Urbanismului și nu numai @ unul
Am dori să știm și noi, când a fost modificat PUZ-ul în acea zonă, respectiv dacă am fost informați despre aceasta, privind lărgirea drumului. Acesta se face cu informarea prealabilă a riveranilor afectați de această modificare. În mod greșit este interpretată de Primăria Oradea, sintagma că nu este afectată proprietatea, dacă nu se ia efectiv din proprietatea cetățeanului. Omițând că ei PRACTIC sunt VREMEELNICI aleși, pentru interesele tuturor cetățenilor, conform OG 57/2019 art. 7 și 11. Dacă îmi iei soarele (acum cu panourile fotovoltaice), îmi bagi traficul sub geam, îmi afectează proprietatea, vezi MC Drive Ștefan cel Mare. Acolo era o oază de verdeață. Case care aveau o zonă tampon = confort, între ele și drum. Trebuia lărgită Oneștilor, chiar anterior construirii blocurilor în zonă. Cu sensuri giratorii etc. Iar în cazul în care nu au fost informați, se poate ataca în termen de 5 ani această lipsă de informare și revenirea la setările din fabrică. Terenul este al primăriei în mod GENERIC, el este al tuturor cetățenilor și categoric nu decid doar 2, 3 persoane aceasta. Și ca să vezi ce, și al cetățenilor din zona discutată, poate chiar mai mult a acelor cetățeni riverani. Deoarece nu cred că îl interesează foarte tare pe cetățeanul din Nufărul, de ternul de pe Meșteșugarilor și invers. Iar semnalizarea rutieră a unui drum nou se face și cu acordul RIVERANILOR. Trebuia să urlații și să săriți, anterior construirii blocurilor de pe Oneștilor, deoarece se preconiza acea aglomerație. Sau au făcut pe proștii atunci ? La acei investitori de blocuri nu se aplică cedarea de teren pentru eventuale lărgiri de drumuri ? Nu decid și fac legea 2 sau 3 oameni, că așa e cel mai bine pentru toți cetățenii. Acesta este motivul pentru care într-o democrație SĂNĂTOASĂ, este necesară alternarea, astfel încât să se poată face un AUDIT pe bune și să nu se poată face astfel de ȘMENURI pe termen lung. În caz contrar putem suspecta o înțelegere între acei dezvoltatori și cei 2, 3 decidenți, care este în realitate unul singur, fără nici o referire de data aceasta la "unu". Vrei să construiești, extinde orașul, nu îl aglomera.
Postat 17 Ianuarie 2024, 08:22 de Impaciuitorul
@unu
Mai speriatule, de ce nu e voie sa opresti pe banda 1 daca nu exista indicator de interzicere? Habar n-ai ce e parcarea sau oprire unu. Pe strada Lapusului si continuarea Mestesugari la blocuri se parcheaza pe banda 1 de vreo 40 de ani legal, nu exista indicator ce interzice. Invata legislatie rutiera. Hop ti s-a ridicat tie acum ca nu e voie sau nu trebuie sa fie voie sa opresti, stationezi pe b1.
Postat 17 Ianuarie 2024, 05:52 de vasi13
Ternul vecinului, chiar daca e in fata casei, e a lui nu al tau.
Si terenul public la fel. Poti parca in fata casei, pe gradina, aleea, parcarea ta, linistit, - cat timp e terenul tau. Cartierul tau, strada ta, cat timp nu sunt private, pe numele tau in acte, nu sunt a tale si exista acces public pe care nu ai dreptul sa il restricționezi. Iar parcatul pe banda 1 chiar restrictioneaza circulatia. Chiar de ar fi doar spatiu verde or asfalt de parcare acolo, terenul e tot public, si primaria are dreptul sa ceara taxa de parcare ptr utilizarea domeniului public. Greu e traiul in civilizație si la oras ptr unii care zici ca au venit de la ferma. @Musti in schimb are niste argumente rationale si o perspectiva interesanta!
Postat 17 Ianuarie 2024, 04:29 de unu
Alo ce logica e asta?
nu prea am inteles, de cand nu mai ai voie sa iti parchezi masina in fata casei, fie el si domeniul public, mai ales daca nu incurca circulatia care e problema? Bine ca impozitul se vrea cat de mare la Oradea, dar sa parchezi ciuciu. Mare porcarie mi se pare articolul asta, oare o fi platit Bolo pentru a avea apoi motiv sa amendeze?!? Intreb si eu pentru un prieten?
Postat 17 Ianuarie 2024, 00:23 de artistul
zsizsi
Nu-s io ala, vasi/adi13 aka KP aka Mihăiță aka Petre93 aka Maikeltroll și alta propagandă mai nou Sanduboschetaru. Pe aici fiecare își permite milioane de conturi că nu se face curat, și propaganda profită, ei cred ca e mai mulți ::::)))) stai ca apare vasi13 cu Sanda2200 ::::))))
Postat 16 Ianuarie 2024, 23:15 de Sandu2100
A amenda=A îmbunătăți
Ce blajin s-ar purta dom' director, daca ar fi primar: "să-i someze pe toți proprietarii de mașini să-și facă garaje sau să parcheze în curți, iar după șase luni să trimită milițienii cu chitanțierul." Asa, da. Se numeste "conformare voluntara" si se studiaza la psihologie, capitolul "traume, fobii, sindroame". Pina atunci, s-ar putea pune semne de "oprirea sau stationarea interzisa" pe toata lungimea strazii. Sau chiar "accesul interzis"...
Postat 16 Ianuarie 2024, 23:14 de excalibur
Tare articolul
Sare rapid propaganda ::::)))))
Postat 16 Ianuarie 2024, 22:06 de Sandu2100
Nu se vede...
...inutilitatea proiectului de atatea masini parcate? Pe Mestesugarilor s-a circulat mereu fara probleme, asa, cu doua benzi, cum era. Te incurcau hartoapele, nu altceva. Traficul se gatuia la intersectia cu Onestilor si apoi la giratoriul cu Aradului. O reasfaltare si, eventual, o pista de bicicleta ar fi fost absolut suficient. Dar daca lucrarea Primariei n-a reusit sa ajute, macar reuseste sa incurce. Riveranii trebuie sa renunte la confort, pt. ca, nu-i asa, de ce te-ai simti bine la tine acasa? Nu ne invata la corporatie ca trebuie sa iesi mereu din zona de confort? Nu vrei? Nu-i nimic, te scoate Primaria. Locuitorii de pe strazile adiacente raman izolati in cele doua jumatati de cartier despartite de linia continua trasata de un geniu neinteles. Cum adica ar vrea careva s-o ia spre stanga de pe toate strazile care dau in Mestesugarilor? Nu, frate, au, n-au treaba, obligatoriu dreapta! N-au decat sa ocoleasca, daca vor sa treaca in partea cealalta si sa se adune in cozi pe la singurele iesiri ramase disponbile. Ca prea se circula lejer in zona. Pai daca n-am putut face un pasaj subteran care sa anuleze virajele la stanga, macar de-o dunga tot am fost in stare. Pe de alta parte, n-am cum sa nu observ, din nou, grija d-lui Chirila de a servi cauzei. Pai, daca tot "s-a facut", macar sa-i si amendam pe riverani. Ca ne deranjeaza de numa', numa'... ideea in sine.
Postat 16 Ianuarie 2024, 21:07 de Musti
Pe logica asta, o sa imi parchez si eu masina pe strada aia, pe banda de circulatie, in fata portii casei tale pe viitor
parcare, stationare si oprire, in codul rutier sunt diferite. Ma "bucur" ca in "tara ta" ai voie sa parchezi pe banda de circulatie a strazii. :)
Postat 16 Ianuarie 2024, 20:22 de unu
@unuu
Cum adica nu au voie sa fie parcate pe banda unu? Ai inventat tu ceva cod rutier nou? In lipsa indicatoarelor de interzicere de ce nu e voie? Pe strada Lapusului pe banda 1 se parcheaza, asa ca exemplu. Voi aveti permis de conducere sau va pute mana a bara OTL? Invatati inainte codul rutier apoi vorbiti. Nu ai loc cumva pe strada aia, sau ce e unu? Te roade frustrarea ca esti utilizator de bara OTL?
Postat 16 Ianuarie 2024, 19:44 de AlexandraCiucle
KP si Chirila au dreptate, masinile nu au ce cauta parcate pe banda 1 a carosabilului.
sa le ridice politia locala zi de zi, pana se invata taranii aia sa si-o bage in curte. Cat tupeu pe nesimtitii cu obraz gros, mai ales ca si stau la casa nu la bloc.
Postat 16 Ianuarie 2024, 18:58 de unu
si ce daca parcheaza?
Nu aveti loc ? Dar linia continua nu va deranjeaza? Mai bine ocolim 2 km ca sa putem ajunge de pe o strada pe alta. Uite de ce nu pot dormi unii ca parcheaza masinile pe o banda pe o strada necirculata. Bine ca pe Onestilor nu va deranjeaza traficul, ca la ore de varf faci 20 minute din Sovata pana in Aradului. Tocmai asta va f..e ca se parcheaza pe Mestesugarilor. Asta e romanul, nu cumva altul sa o duca bine, sa poata parca fara sa plateasca, fara sa fie amendat.
Postat 16 Ianuarie 2024, 17:45 de AlexandraCiucle
Desenarea unor linii pe carosabil nu înseamnă parcări.
Carosabilul este pentru mașinile în mișcare, nu pentru cele care stau.
Postat 16 Ianuarie 2024, 13:40 de KP
asta a fost clar ca asta a fost si intentia...
asta a fost clar ca asta a fost si intentia, daca au largit la 4 benzi si inca se mai gandesc daca vor fi cu 2 sensuri sau cu sens unic... Sens unic cu 4 benzi clar nu va fi, deci o sa fie 2 benzi in mijloc si parcari pe lateral, oricum rasara una dupa celalalt blocuri mici pe strada fara parcare privata suficienta
Postat 16 Ianuarie 2024, 10:40 de cititor_
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5814 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON