Primăria a ținut-o lungă cu parcarea park & ride de la Cetate, deși Florin Birta a recunoscut că orașul nu a primit fonduri europene pentru această investiție, tocmai pentru că de fapt nu e park & ride. Până la urmă, nu trebuie să ne intereseze cum o denumesc unii, ci să se facă destule parcări ca să nu mai fie nevoiți șoferii să-și lase mașinile pe marginea drumurilor.
Anul acesta, prima parcare inaugurată, evident că fără fast și panglici, este însăși strada Meșteșugarilor. Nici subterană, nici supraterană, ci o parcare direct pe carosabil. Adică s-a lărgit drumul la patru benzi, numai bine ca două dintre ele să fie folosite de megieși ca parcare.
Problema parcărilor pe stradă, în fața caselor, este nerezolvată de Primărie prin cartiere. Mergeți în Oncea Nouă, în Grigorescu, în mai toate carierele mărginașe unde s-au făcut asfaltări. Localnicii au fost scoși din nămol - și e normal așa, că doar ne pretindem oraș cu pretenții - însă imediat după asfaltare carosabilul a fost ocupat de mașini, la fel și trotuarele, de o parte și de alta a drumurilor.
De-abia se mai pot strecura mașinile prin puținul loc rămas pe șosea, iar dacă - Doamne ferește! - ar fi necesară intervenția pompierilor, s-ar lăsa cu dosare penale. Miliția locală este total incapabilă să facă ordine cu cetățenii care-și lasă mașinile după bunul plac.
Majoritatea caselor au și câte un garaj, numai că proprietarilor le e lene să deschidă poarta, pentru că, probabil, trecerea de la roștei la ușă automată are nevoie de trei generații.
Soluția e la îndemâna edililor: să-i someze pe toți proprietarii de mașini să-și facă garaje sau să parcheze în curți, iar după șase luni să trimită milițienii cu chitanțierul.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.