URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 30 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu cred că există un cetățean care ar dori să-și vadă casa distrusă numai pentru că acolo trebuie să treacă un drum ori să se facă un pasaj sau un sens giratoriu. Și chiar dacă sumele oferite drept despăgubire sunt generoase, ceea ce nu e cazul la scârțara Primărie Oradea, tot mai rămâne disconfortul de a-i scoate pe oameni din rutina zilnică.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
10 August 2021, 16:11

Încă două tuneluri. Proiectarea coridorului de mobilitate Magheru – Republicii, scoasă la licitație pentru 1,6 milioane lei

Încă două tuneluri. Proiectarea coridorului de mobilitate Magheru – Republicii, scoasă la licitație pentru 1,6 milioane lei foto: Primăria Oradea - Piața București în zona stației CFR
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Municipalitatea orădeană a scos la licitație proiectarea viitorului coridor de mobilitate Magheru – Republicii pentru suma de 1,6 milioane lei.

Undă verde pentru tramvai

Potrivit unui comunicat al Primăriei, investiția a fost împărțită în două etape.

Prima etapă vizează zona cuprinsă între Podul Dacia și magazinul Crișul, iar cea de-a doua, porțiunea delimitată de intersecția străzilor Republicii cu Louis Pasteur și stația CFR din Piața București.

Pentru fiecare dintre cele două tronsoane, valoarea lucrărilor de proiectare a fost estimată la circa 781.600 lei.

După cum BIHOREANUL a mai scris, fiecare dintre cele două etape va implica amenajarea unui pasaj subteran care să ajute la fluidizarea traficului și la implementarea unui sistem de undă verde pentru tramvai.

Cu tramvaiul prin tunel...

În prima etapă a proiectului, pasajul subteran va fi amenajat la intersecția străzilor Magheru, Republicii, Brașovului și Louis Pasteur.

„În această zonă, tramvaiul va veni de pe Magheru și va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul. Totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii”, a transmis Primăria.

(foto: Ovi D. Pop)

Lucrările vor mai viza amenajarea unei piațete pietonale pe platoul din fața blocurilor din Bulevardul Magheru, reabilitarea rețelelor subterane, a carosabilului, a trotuarelor, dar și a stațiilor de tramvai și autobuz.

Traficul coboară în subteran

În cea de-a doua etapă a proiectului, sistemul de undă verde pentru tramvai va fi implementat prin amenajarea unui alt pasaj rutier în fața stației CFR din Piața București. „Traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul va circula deasupra”, a transmis Primăria.

La fel ca în prima etapă, cu ocazia lucrărilor, vor fi reabilitate atât rețelele din subteran, cât și carosabilul, trotuarele, stațiile de tramvai și autobuz și iluminatul public.

„Proiectul mai prevede reamenajarea zonei stației de cale ferată Gara Centrală, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piaţa București (nod de transport feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi)”, a mai transmis Primăria.

Pe ambele tronsoane ale bulevardului Magheru - Republicii, Primăria va planta arbori și arbuști, unde acest lucru este posibil.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
genial
sunt curios cum va inota tramvaiul la Crisu, devreme ce actualul pasaj e vesnic inundabil la o ploaie torentiala. desigur poate vin cu o minune de proiect, gen parcarea Independentei, prevazuta din proiect cu tevi de evacuare in Cris. in rest, o regandire a traseului trebuia facuta, se putea pe baza existenta, nu era nevoie de transformari radicale. puneau niste separatoare de sensuri la coborare din Piata Bucuresti, astfel nu se mai amestecau masinile cu tramvaiele. sa traiasca firmele cunoscute!
Postat 11 August 2021, 07:20 de User anonimizat
Când nu ai ce face îți faci de lucru
Deci la gară va fi traficul auto subteran și tramvaiul suprateran. Taxiurile și debarcarea din mașinile personale pentru gară vor fi tot subteran? Apoi se va urca în stația Oradea pentru bilete și informații privind mersul trenurilor și mai apoi mai coborâm o dată sau pentru mobilitate se trece suprateran peste linii, cum e acum. La Crișul se pune tramvaiul subteran? Cu stații cu tot? Păcat că nu-l faceți metrou ușor, tot subteran să moară Boc de ciudă. Iar în caz de ploi abundente apa va ajunge mai repede în Criș rezultâmd o economie de țevi de canalizare. Chiar unii în loc de piese lego se joacă cu tuneluri reale și betoane totul pe bani europeni?
Postat 10 August 2021, 23:51 de Adi_Oradeanul
Pasajul Magheru (Continetal)
Arata bine poza cu pasajul Magheru langa podul Dacia. Dar stai si te gandesti oare de ce nu au pus scuaruri de spatii verzi in loc de asflat in toate locurile fara trafic? Colturile marcate in rosu pe care nici pietonii nici masinile nu au de ce sa circule, si inca alte zone puteau fi acoperite cu gazon, sau vegetatie nativa joasa (buruieni). Iar trotuarele asfaltate ca si carosabilul arata chiar urat, trebuia pus pavaj..
Postat 10 August 2021, 17:43 de unu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6036 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON