URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
25 Martie 2024, 10:33

IMAGINI spectaculoase: Bolojan anunță licitarea pasajului din Calea Aradului pe sub centură și a celui din zona ERA Park (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat că proiectele tehnice ale celor două pasaje care vor fi construite pe Calea Aradului, pe sub centură la ieșirea din oraș și peste DN 79 între ERA Park Oradea și Oradea Shopping City se apropie de finalizare.

Mai mult, luna viitoare va porni licitația pentru stabilirea constructorilor pentru ambele pasaje.

Cu finanțare din fonduri UE

„Luna viitoare licităm pasajele din Calea Aradului”, a scris Bolojan pe contul său de Facebook, explicând că săptămâna trecută au fost semnate contractele pentru realizarea auditului de siguranță rutieră și că „finalizarea proiectelor tehnice care vor fi construite din toamna acestui an se apropie de final”.

„În aprilie, după avizarea finală de către CNAIR, vom demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor”, a anunțat Bolojan, precizând că proiectul este rezultatul unui parteneriat între CNAIR, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor, precum și că „finanțarea este asigurată din fonduri europene”.

De asemenea, șeful CJ Bihor a anexat și un film care prezintă felul cum se va circula pe primul dintre cele două pasaje, cel de la ieșirea din Calea Aradului pe sub actuala girație din centura Oradea.

Aprobate în vara anului trecut

Construirea celor două pasaje, ca de altfel și a altor două, la ieșirea din oraș pe DN 19 spre Biharia și din Oșorhei pe DN 1, a fost aprobată cu unanimitate de voturi de către aleșii bihorenilor în luna iulie a anului trecut, la propunerea președintelui CJ Bihor.

Pasajul pe sub centură din Calea Aradului va avea, potrivit hotărârii adoptate, o lungime totală a amenajărilor de 406 metri, din care pasajul propriu-zis va avea 252 metri, iar costul estimat prin studiul de fezabilitate este de 46,492 milioane lei.

Practic, pasajul va fi realizat pe actuala bandă a doua a tronsonului de la ieșirea din Calea Aradului către centură și, respectiv, de la intrarea în oraș dinspre Aeroport, urmând ca prima bandă să rămână așa cum este, pentru a permite virajul la dreapta spre Calea Sântandreiului și la stânga către strada Ogorului.

Un al doilea pasaj ar urma să fie construit peste DN 79 înainte de Aeroport, pentru a lega zonele comerciale ERA Park și Oradea Shopping City, așa încât traficul dinspre Oradea spre Nojorid și viceversa să decurgă fără opriri și ambuteiaje în girația actuală. Conform SF-ului, acesta este prevăzut să aibă amenajări totale în lungime de 535 metri, dintre care cea a pasajului propriu-zis să fie de 121 metri. De asemenea, el va fi dublat și de un pasaj pietonal cu o lungime de 201 metri. Costul total este estimat la 44,93 milioane lei, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj 37,145 milioane lei.

În Biharia și Oșorhei

Un al treilea pasaj rutier propus de președintele CJ Bihor va fi tot suprateran, fiind prevăzut peste DN 19 la ieșirea/intrarea din Oradea spre/dinspre Biharia, deasupra girației din dreptul Remarkt (fostul Real II), acolo unde șoseaua națională se intersectează cu Calea Bihorului. Acesta ar urma să aibă o lungime totală a amenajărilor de 571 metri, din care cea a pasajului propriu-zis să fie de 141 metri. Proiectul a fost estimat prin studiul de fezabilitate la un cost total de 38,611 milioane lei, din care 31,537 milioane lei lucrările de construcții și montaj.

În fine, al patrulea pasaj din acest „pachet” a fost propus pe DN1 la ieșirea/intrarea spre/dinspre Oșorhei, în zona unde șoseaua națională se intersectează cu centura comunei, aflată în construcție, și cu viitorul inel rutier metropolitan de nord, care va duce până în Biharia prin Fughiu. Acest pasaj ar urma să aibă o lungime totală a amenajărilor de 559 metri, din care pasajul propriu-zis 121 metri. Costul estimat prin SF este de 37,804 milioane lei, din care lucrările de construcții și montaj se ridică la 30,949 milioane lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
pasajul pietonal se vede pozitionat in poza asta:
https://www.ebihoreanul.ro/user_files/pasaje-iesire-spre-Arad-04-11102023-3.jpg
Postat 27 Martie 2024, 20:33 de unu
cat de pasajul pietonal
evident ca nu apare in video, odata ce articolul zice ca "Un (alt) al 2-lea pasaj ar urma să fie construit peste DN 79 înainte de Aeroport, ptr a lega zonele comerciale ERA Park și Oradea Shopping City", deci e la cealalta giratie, nu aici.
Postat 27 Martie 2024, 20:30 de unu
sigur ca va fi deranj pe perioada lucrarilor
dar se circula bine acum pe Ec. Teodoroiu acum ca acolo nu mai sunt lucrari? asta asa e pe perioada lucrarilor. Deschiderea pilelor pasajului suprateran actual permite destul loc ptr tramvaie, dar proiectul ala inca nu are finantare asa ca nu te apuci sa torni fundatia la casa cat timp nu ai cumparat si ingradit terenul. Si ar fi chiar ciudat sa faca o linie de tramvai lunga de 20m sub pasaj, fara inceput si fara sfarsit, si fara decontare din finantare europeana, de care ar rade apoi comentatorii ca e abandonata, ca rugineste, ca nu s-a proiectat bine, samd. Altfel zis, comentatori vor exista tot timpul.
Postat 27 Martie 2024, 20:28 de unu
trambulina
sper sa nu monteze si trambulina ce apare in video la sec. 11... a' fi greu pentru suspensii
Postat 26 Martie 2024, 10:11 de danzigk
Dacă o făcea la 2 benzi pe sens
Comentau ăștia care e tot timpul contra " că de ce nu o face la 1 bandă pe sens "
Postat 25 Martie 2024, 20:52 de Sandu2100
Vai de capul lor
Oare de ce se fac două benzi la poligrafie???? Și lărgirea Meșteșugarilor??? Și în continuare până la Peța ca apoi să intri pe o bandă spre aeroport???? Ăsta chiar nu are consilieri care să îi atragă atenția???!!!!!!
Postat 25 Martie 2024, 17:07 de Taxi-driver
Proiect
Oare pe unde va circula viitorul tramvai spre aeroport? @Petre93 oare deschiderea pilelor pasajului denivelat peste sensul giratoriu suporta ce zici tu?
Postat 25 Martie 2024, 16:00 de vlad_oradea
@1x1
Pasajul pietonal va fi facut dupa asta, ca sa mai fie santier incontinuu si deranj maxim.
Postat 25 Martie 2024, 14:26 de Petre93
Iar???
Iar pasaj cu o banda? Benzile laterale cu o banda. Apoi iar facem santier sa largim la 2 benzi. Si peste inca 3-4 ani iar facem santier sa largim ca trebuie linie de tramvai. Apoi iar facem santier pentru pasaj pietonal. Si uite ca in 10-12 ani ai santier permanent, deranj. In loc sa-l fi facut initial cum s-a propus pe modelul celui de pe Borsului cu bretele de urcare coborare, dar a refuzat cheliosul monosprancenat ca e mai scump asa, dar timp de 10 ani sa tot bani bani in el , nu e scump?!!!
Postat 25 Martie 2024, 14:25 de Petre93
?
Unde e pasajul pietonal subteran?
Postat 25 Martie 2024, 13:38 de 1x1
Cum se va circula in timpul lucrarilor?
nu ne spune nimeni cum se va circula in zonele respective perioada santierelor?
Postat 25 Martie 2024, 11:26 de TanarSiNelinistit
O bada pe sens?
Numai mie mi se pare ca o banda pe sens la iesirea/intrarea dintre Aeroport / Arad nu va ajunge? De ce nu le faci ca lumea daca tot le faci, sa nu mai ai nevoie de largiri ulterioare? Numai uratenii, betoane si chestii gandite mediocru vedem de la Bolo. dar face....
Postat 25 Martie 2024, 11:24 de alexcuce
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON