Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat că proiectele tehnice ale celor două pasaje care vor fi construite pe Calea Aradului, pe sub centură la ieșirea din oraș și peste DN 79 între ERA Park Oradea și Oradea Shopping City se apropie de finalizare.
Mai mult, luna viitoare va porni licitația pentru stabilirea constructorilor pentru ambele pasaje.
Cu finanțare din fonduri UE
„Luna viitoare licităm pasajele din Calea Aradului”, a scris Bolojan pe contul său de Facebook, explicând că săptămâna trecută au fost semnate contractele pentru realizarea auditului de siguranță rutieră și că „finalizarea proiectelor tehnice care vor fi construite din toamna acestui an se apropie de final”.
„În aprilie, după avizarea finală de către CNAIR, vom demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor”, a anunțat Bolojan, precizând că proiectul este rezultatul unui parteneriat între CNAIR, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor, precum și că „finanțarea este asigurată din fonduri europene”.
De asemenea, șeful CJ Bihor a anexat și un film care prezintă felul cum se va circula pe primul dintre cele două pasaje, cel de la ieșirea din Calea Aradului pe sub actuala girație din centura Oradea.
Aprobate în vara anului trecut
Construirea celor două pasaje, ca de altfel și a altor două, la ieșirea din oraș pe DN 19 spre Biharia și din Oșorhei pe DN 1, a fost aprobată cu unanimitate de voturi de către aleșii bihorenilor în luna iulie a anului trecut, la propunerea președintelui CJ Bihor.
Pasajul pe sub centură din Calea Aradului va avea, potrivit hotărârii adoptate, o lungime totală a amenajărilor de 406 metri, din care pasajul propriu-zis va avea 252 metri, iar costul estimat prin studiul de fezabilitate este de 46,492 milioane lei.
Practic, pasajul va fi realizat pe actuala bandă a doua a tronsonului de la ieșirea din Calea Aradului către centură și, respectiv, de la intrarea în oraș dinspre Aeroport, urmând ca prima bandă să rămână așa cum este, pentru a permite virajul la dreapta spre Calea Sântandreiului și la stânga către strada Ogorului.
Un al doilea pasaj ar urma să fie construit peste DN 79 înainte de Aeroport, pentru a lega zonele comerciale ERA Park și Oradea Shopping City, așa încât traficul dinspre Oradea spre Nojorid și viceversa să decurgă fără opriri și ambuteiaje în girația actuală. Conform SF-ului, acesta este prevăzut să aibă amenajări totale în lungime de 535 metri, dintre care cea a pasajului propriu-zis să fie de 121 metri. De asemenea, el va fi dublat și de un pasaj pietonal cu o lungime de 201 metri. Costul total este estimat la 44,93 milioane lei, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj 37,145 milioane lei.
În Biharia și Oșorhei
Un al treilea pasaj rutier propus de președintele CJ Bihor va fi tot suprateran, fiind prevăzut peste DN 19 la ieșirea/intrarea din Oradea spre/dinspre Biharia, deasupra girației din dreptul Remarkt (fostul Real II), acolo unde șoseaua națională se intersectează cu Calea Bihorului. Acesta ar urma să aibă o lungime totală a amenajărilor de 571 metri, din care cea a pasajului propriu-zis să fie de 141 metri. Proiectul a fost estimat prin studiul de fezabilitate la un cost total de 38,611 milioane lei, din care 31,537 milioane lei lucrările de construcții și montaj.
În fine, al patrulea pasaj din acest „pachet” a fost propus pe DN1 la ieșirea/intrarea spre/dinspre Oșorhei, în zona unde șoseaua națională se intersectează cu centura comunei, aflată în construcție, și cu viitorul inel rutier metropolitan de nord, care va duce până în Biharia prin Fughiu. Acest pasaj ar urma să aibă o lungime totală a amenajărilor de 559 metri, din care pasajul propriu-zis 121 metri. Costul estimat prin SF este de 37,804 milioane lei, din care lucrările de construcții și montaj se ridică la 30,949 milioane lei.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.