URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Martie 2023, 13:11

Imagini din dronă: cum arată lucrările la prima parcare Park & Ride din Oradea (FOTO/VIDEO)

Imagini din dronă: cum arată lucrările la prima parcare Park & Ride din Oradea (FOTO/VIDEO) foto: Primăria Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a făcut publice imagini din dronă cu lucrările la şantierul primei parcări Park&Ride din Oradea, din zona Catedralei Ortodoxe din Centrul Civic. Fotografiile şi video-ul arată un "progres vizibil", susţin reprezentanţii municipalităţii.

Potrivit acestora, firma angajată să realizeze lucrările, S.C Construcţii Erbaşu S.A, a început execuţia diafragmelor din beton armat, de lângă Catedrala Ortodoxă, în zona corpului P3 a parcării, precum şi în zona adiacentă şantierului pasajelor subterane din Piaţa Emanuil Gojdu.

Cofrarea grinzilor şi a planşeului a ajuns la 50% în corpul P1 al parcării (cel dinspre Banca Românească), fiind armate deja în procent de 30%. „După finalizarea etapei de cofrare, în  perioada imediat următoare se va trece la etapa turnării planşeului din beton, atât pentru P1 cât şi pentru P2 - corpul din spatele Catedralei Ortodoxe, înspre Cetatea Oradea", explică informarea transmisă de biroul de presă al municipalităţii.

În ultimele 3 luni, au fost realizate fundaţia şi stâlpii de susţinere ai corpului P1, precum şi canalizarea pluvială şi menajeră.

De asemenea, au fost relocate reţelele de agent termic primar şi canalizarea menajeră şi pluvială aferente Catedralei Ortodoxe. Aceleaşi lucrări au fost efectuate şi la corpul P2, situat în zona din spatele Catedralei, unde se mai lucrează la canalizarea pluvială şi menajeră, mai spun reprezentanţii municipalităţii.

La corpul P3, din zona dinspre CEC, au fost începute lucrările de infrastructură - fundaţii şi umplutura cu balast.

Lucrările de la parcare sunt corelate cu proiectele ce se desfăşoară în vecinătate: pasajul subteran din Piaţa Emanuil Gojdu şi înlocuirea reţelelor de termoficare.

Un proiect modificat

Informarea aminteşte şi că proiectul parcării a fost suspendat şi ulterior modificat ca urmare a vestigiilor arheologice descoperite aici, cercetate de experți arheologi ai Muzeului Țării Crișurilor.

În comunicatul de vineri, biroul de presă al Primăriei aminteşte că valoarea contractului iniţial de lucrări este de 24.389.235 lei fără TVA, cu termen de execuţie de 12 luni, fără să specifice însă noua valoare a lucrărilor.

Cert este că, potrivit noului proiect, capacitatea iniţială a parcajului a fost redusă de la 277 locuri la 251 locuri şi se renunţă la un lift.

 „Lucrările suplimentare vor fi executate de acelaşi constructor, SC Construcţii Erbaşu SA, în baza proiectului modificator elaborat de SC Pro-Arh SRL, arhitect Pafka Ernest", mai arată Primăria.

Aşa cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările au început în decembrie 2020, dar au fost suspendate după mai multe descoperiri arheologice.

"Toată suprafaţa a fost cercetată din punct de vedere arheologic. Astfel, s-au descoperit două fundaţii de biserici vechi: o biserică romanică din secolul al 12-lea şi, în jurul ei, o biserică gotică, din jurul secolului al 14-lea. Au mai fost găsite câteva ruine de clădiri medievale, tot din secolul al 14-lea, un zid de ravelin al Cetăţii şi o contraescarpă a zidului de ravelin", explica, în vara anului trecut, primarul Florin Birta, la scurt timp după reluarea lucrărilor.

Vestigiile descoperite vor fi prezentate publicului în forma actuală, descoperită, iar în vecinătate vor fi montate panouri multilingve de informare.

Astfel, construcţia de tip "park and ride" urmează să fie finalizată în decembrie 2023, cu o întârziere de doi ani față de termenul estimat inițial.

Parcarea este gândită să îmbunătăţească condiţiile de parcare în zona centrală, dar şi să le fie de folos turiștilor, respectiv pentru ca şoferii care vor veni în municipiu să îşi lase aici maşinile, pentru ca apoi să circule cu mijloacele de transport în comun fără să aglomereze oraşul.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Un kkt
Un mare fiasco va fi zona aia la finalizare.
Postat 13 Martie 2023, 09:53 de Mihaita
Toate astea din ambitia personala a insetatului de imagine cu orice pret.
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/bolojan-anunta-parcare-subterana-de-tip-park-and-ride-in-centrul-civic-cei-care-isi-vor-lasa-masinile-aici-vor-avea-transport-gratuit-cu-otl-142957.html
Postat 12 Martie 2023, 19:23 de User anonimizat
"Finanţatorul european nu a considerat că este vorba de o parcare park and ride pentru că nu este la intrarea în oraş", a spus Birta.
https://m.ebihoreanul.ro/stiri/constructorii-au-inceput-sapaturile-la-prima-parcare-de-tip-park-and-ride-din-oradea-160379.html
Postat 12 Martie 2023, 19:14 de User anonimizat
Marea omisiune.
Nu e “park and ride”, nici teoretic, nici practic, motiv pentru care s-a pierdut finantarea. Scopul acestui tip de parcari este de a scoate circulatia din centrul oraselor prin amplasarea lor la periferie, cu biletul de parcare calatorind apoi spre centru. In cazul de fata, cat de absurd e sa faci 2 statii pana in punctul zero sau vreo 300 de metri pe jos. Inteleg din articole si postari/filmari, ca e prezentata ca pe o mare realizare dar nu este. Este inca o greseala dintr-un lant de greseli ce a dus la un oras dat peste cap.
Postat 12 Martie 2023, 18:29 de User anonimizat
Parcarea și tunelul sunt gard în gard.
Dacă nu se poate intra și ieși direct, pe relația circulației subterane cu parcarea, cum o să fie? Urcăm din subteran la suprafață și apoi coborâm în parcare? La ieșire tot așa ... urcăm din parcare la suprafață și iar căutăm acces de coborâre, ca să mergem în subteran până găsim o urcare care să ne permită întoarcerea de unde am venit inițial, ca să coborâm din nou în subteran ca să menținem direcția? Că dacă-i așa, atunci îmi întăresc convingerea că liberalii ăștia "neterminați" care se dau edili ... sunt cei mai proști bipezi de pe planetă. O singură soluție ar trebui să existe în acest sens. Din pasajul subteran trebuie să am acces direct, tot subteran, către parcare și invers, pe relația Nufărul - Piața Gojdu - Nufărul. Asta dacă se vrea "park&ride" și nu doar o imitație de circulație auto optimă și un simulacru de băgat bani.
Postat 11 Martie 2023, 19:30 de KP
Parcarea Civic
35 % executie
Postat 11 Martie 2023, 14:21 de cosmin5z
Trei feluri
Trei cladiri de trei feluri din trei timpuri una langa alta - biseris [din evul mediu], bloc [din vremea lui Ceausescu], parcare [din era Bolojan] - sper sa se potriveasca in peisaj.
Postat 11 Martie 2023, 13:31 de TanarSiNelinistit
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON