Ilie Bolojan și-a informat colegii din conducerea PNL că va iniţia un audit financiar pentru a analiza modul în care au fost gestionaţi banii partidului în ultimul an, scrie HotNews.ro. Actuala echipă de conducere, în frunte cu liderul orădean, a atras atenţia asupra necesităţii unor "plăţi urgente", în contextul în care fondurile partidului sunt insuficiente. Pe de altă parte, ANAF a descoperit că Partidul Naţional Liberal a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok, conform unei investigaţii Snoop.ro.
Problemele financiare ale partidului au fost scoase la lumină după ce televiziunile şi firmele care au prestat servicii pentru PNL în campaniile electorale parlamentare şi prezidenţiale au solicitat achitarea facturilor restante, potrivit unor surse din conducerea partidului citate de HotNews.
"Ilie Bolojan şi Ciprian Ciucu sunt în negocieri pentru o firmă de audit care să prezinte situaţia reală a partidului şi cum s-au cheltuit banii în ultimul an. Problema este că sunt plăţi de făcut la zi, iar partidul nu are bani pentru ele. Bode şi Ciucă nu au informat partidul cum s-au cheltuit banii. Sunt datorii la partid, ne sună televiziunile să plătim", a declarat sursei citate un lider liberal.
PNL este în curs de a selecta o firmă de audit care să realizeze analiza financiară pe anul 2024.
Conform datelor raportate Autorităţii Electorale Permanente, PNL a cheltuit peste 73 de milioane de lei pentru campania parlamentară şi alte 17,5 milioane de lei pentru campania prezidenţială din 2024.
Pe de altă parte, o investigaţie publicată de Snoop.ro arată că partidul a alocat peste cinci milioane de euro pentru campaniile de panotaj în perioada februarie - octombrie 2024.
Potrivit datelor prezentate, Nicolae Ciucă a beneficiat şi de o campanie de promovare outdoor prin panourile cu "Un ostaş în slujba ţării" care ar fi costat aproximativ 2,5 milioane de euro.
PNL a plătit pentru Georgescu
Mai mult, aceeaşi publicaţie a dezvăluit vineri seară că ANAF a identificat utilizarea fondurilor PNL pentru finanţarea unei campanii pe TikTok, despre care un document desecretizat al CSAT afirmă că a fost destinată promovării controversatului candidat extremist Călin Georgescu.
Firma Kensington, angajată de PNL pentru a derula această campanie şi care a mai avut acţiuni de promocare în trecut pentru partid, a declarat că proiectul său a fost modificat, dar nu a explicat de ce atât ea, cât şi PNL au acceptat să-l finanţeze.
Mai mult, brief-urile transmise de companie către Snoop arată că influencerii implicaţi au respectat integral scenariile furnizate.
Campania, intitulată "Echilibru şi Verticalitate," a fost realizată cu ajutorul unor creatori de conţinut pe TikTok, prin platforma FameUp. Potrivit documentului CSAT, aceasta ar avea similitudini cu strategia "Frate pentru Frate," utilizată de Federaţia Rusă în Ucraina înainte de invazie. Expert Forum a precizat că iniţiativa promovează imaginea lui Călin Georgescu, fiind derulată sub eticheta #echilibruşiverticalitate.
Reacţia lui Bode
Lucian Bode, fost secretar general al PNL, s-a declarat deschis faţă de iniţiativa auditului. "Este foarte bine că se face audit la PNL pentru a se vedea exact situaţia financiară a partidului, având în vedere că PNL a trecut prin patru campanii electorale şi se pregăteşte de a cincea", a declarat acesta pentru HotNews.
Bode va continua să semneze documentele legate de finanţele partidului până la finalul anului, deşi nu mai ocupă funcţia de secretar general.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.