Primăria Oradea a anunțat joi semnarea contractului de lucrări pentru construirea Centrului Intermodal, un proiect amplu ce va revoluționa fluxul de mărfuri în regiune. Cu o valoare de peste 47 milioane lei fără TVA și un termen de execuție de 12 luni, primarul Florin Birta a anunțat că „se dorește” finalizarea obiectivului până la finalul acestui an, adică în jumătate din termenul asumat prin contract.
O licitație cu șase ofertanți...
Potrivit unui comunicat transmis de Primăria Oradea, contractul a fost semnat în cursul zilei de miercuri, 21 iunie, între municipalitate și asocierea formată din Costa Voc Impex (lider de asociere) și Asfamixt (asociat).
În cadrul licitației, la care au participat șase asocieri de firme, valoarea lucrării a scăzut de la 64,48 milioane lei cu TVA inclus, la circa 56 milioane lei cu TVA inclus.
Noul hub va fi realizat în zona gării din Episcopia Bihor, iar valoarea contractului strict pentru construirea terminalului va fi de 47,1 milioane lei (fără TVA), conform informării de miercuri.
„Termenul de execuție este de 12 luni, dar se dorește finalizarea obiectivului până la finalul anului”, a precizat primarul Florin Birta.
Lucrări contra-cronometru
Potrivit managerului de proiect, Ovidiu Guler, din cadrul Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională a Primăriei, șantierul va începe în cel mai scurt timp.
„La începutul săptămânii viitoare va avea loc predarea amplasamentului către constructor, după care acesta va și începe decopertarea stratului vegetal și pregătirea terenului pentru amenajarea viitoarelor rampe de încărcare și descărcare, ca să poată închide lucrările până la sfârșitul anului”, a declarat Guler pentru BIHOREANUL.
Situat în zona gării CFR Episcopia Bihor, Centrul Intermodal va fi dotat cu facilități de acces la transport rutier și feroviar.
Proiectul prevede construirea a două linii de cale ferată de aproximativ 700 metri fiecare, ce vor servi drept puncte de încărcare și descărcare a mărfurilor transportate prin centrul intermodal.
De asemenea, va fi construită o platformă de beton între cele două linii, o clădire administrativă de tip container pentru activitățile logistice, o parcare pentru camioane, împrejmuirea terminalului intermodal, precum și iluminat și racorduri la utilități.
„Municipiul Oradea va deveni astfel un hub pentru transportul de mărfuri, fiind situat în apropiere de Autostrada Transilvania și drumul expres Oradea-Arad, iar calea ferată Cluj - Napoca - Oradea - Episcopia Bihor va fi electrificată. Centrul intermodal va fi conectat printr-un drum de legătură la E60/DN1. Prin implementarea proiectului, zona va deveni un puternic nucleu economic la nivelul întregii regiuni Nord-Vest. Centrul va asigura transferul de mărfuri din Oradea și județul Bihor în relația cu statele din vestul Europei, dar și cu alte zone din România”, se mai precizează în comunicatul de miercuri al Primăriei.
Centrul logistic Oradea
Așa cum BIHOREANUL a mai scris, centrul intermodal va fi finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).
Valoarea totală a proiectului este de 73,2 milioane lei cu TVA inclus, din care suma nerambursabilă este de 48,1 milioane lei cu TVA inclus.
Potrivit lui Ovidiu Guler, diferența dintre valoarea totală a proiectului și cea stabilită prin licitație pentru construcția efectivă a terminalului, 47 milioane de lei + TVA (56 milioane lei cu TVA inclus), este dată de costurile suplimentare cu dirigenția de șantier, taxe, avize, cheltuieli indirect și neprevăzute.
Spre exemplu, numai taxa de racord a intermodalului la liniile CFR, care va fi plătită în cadrul proiectului, se ridică la circa 7 milioane lei cu TVA inclus.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.