URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 16 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fosta a doua armată a țării, CFR-ul, a ajuns într-o stare jalnică. Firma e cu datorii uriașe la bugetul de stat, dar managerii prosperă și primesc bonusuri de performanță. Salariile s-au mărit simțitor la toate nivelurile, la fel cum a crescut și stratul de jeg pe garnituri. Locomotivele se aprind pe traseu, dar și pălinca în mecanicii de locomotive. Nașii se uită urât la tine dacă faci imprudența să cumperi bilet, iar întârzierile sunt atât de mari încât instituția pare că nu a ieșit din Evul Mediu...
Zic şi eu
Adrian Cris
De-o vreme, televiziunile de știri sunt toată ziua cu Bolojan în gură. Cu cât omul tace despre sine cu mai multă încăpățânare, cu atât mai abitir îl pomenesc ceilalți...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
O asemenea reglementare exista și înainte, însă doar cu privire la cazurile de violență familială (sau domestică, cum îi spunea actul normativ), ordinele de protecție provizorii „domestice” fiind foarte des întâlnite în practică. Ceea ce au făcut, de fapt, guvernanții noștri acum a fost „extinderea” aplicării acestor dispoziții legale și la situațiile în care nu există o legătură de rudenie sau conviețuire între victimă și agresor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
04 Septembrie 2024, 19:12

Guvernul a aprobat un nod rutier pe Autostrada Transilvania, în Bihor, considerat necesar din 2016, dar uitat din licitații

Guvernul a aprobat un nod rutier pe Autostrada Transilvania, în Bihor, considerat necesar din 2016, dar uitat din licitații foto: Șantierul abandonat al A3 între Chiribiș și Biharia, sursa Asociația Pro Infrastructura
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În cea mai recentă ședință, desfășurată miercuri, Guvernul României a emis o Hotărâre de aprobare a indicatorilor tehnico-economici pentru un nod rutier în localitatea bihoreană Spinuș, care să lege de viitoarea Autostradă Transilvania șoseaua națională DN 1P.

Culmea este că, potrivit HG, necesitatea nodului rutier a fost evidențiată încă din 2016 într-un studiu de prefezabilitate, însă obiectivul nu a fost inclus în documentația ultimei licitații organizate de CNAIR, în 2022, pentru construirea lotului Chiribiș – Biharia al autostrăzii, pe care ar urma să fie construit nodul de peste 3,6 kilometri.

Peste 100 de milioane de lei

Executivul a adoptat o „Hotărâre de Guvern aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiții Nod rutier A3 (km39+940) - DN 1P (Spinuș), județul Bihor”, act prin care, practic, la propunerea CNAIR, își dă acordul referitor la caracteristicile tehnice și în legătură cu fondurile necesare pentru amenajarea unui nod rutier pe Autostrada Transilvania, în localitatea Spinuș, la intersecția cu DN 1P. Această șosea națională secundară leagă, pe 22 kilometri, Uileacu de Criș de o altă șosea națională secundară, DN 19E.

„Valoarea totală a investiției se ridică la 103,9 milioane lei, iar durata de realizare a investiției este de 12 luni. Nodul rutier va avea o lungime de 3,628 kilometri”, se arată în comunicatul transmis de Guvern ulterior adoptării Hotărârii.

Acesta mai precizează că „finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”.

Necesar de 8 ani, dar omis din licitații

Culmea este că, deși HG a fost adoptată pe 4 septembrie 2024, necesitatea lucrării era cunoscută încă din 2016, când a fost realizat un studiu de prefezabilitate, după cum reiese din nota de prezentare a proiectului Hotărârii de Guvern.

„Necesitatea amenajării acestui nod rutier a fost relevată în cadrul Studiului de prefezabilitate realizat în anul 2016 prin care s-a analizat amplasarea și realizarea de noi noduri rutiere pe autostrăzile existente”, se arată în nota de prezentare, în care se adaugă, de asemenea, că „în prezent, pe Autostrada A3 la intersecție cu DN 1P care supratraversează autostrada nu este amenajat niciun fel de acces în autostradă”.

Prin urmare, este ciudat că, deși încă din 2016 era stabilită necesitatea nodului rutier de la Spinuș, lucrarea nu a fost inclusă în proiectul lotului Chiribiș – Biharia al A3 nici în 2020, când o licitație pentru reluarea lucrărilor abandonate de compania americană Bechtel a fost câștigată de asocierea firmelor Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul orădean Selina), Vahostav (Slovacia) și Water Drillings (București), nici - după ce contractul cu aceasta a fost reziliat de CNAIR pe motiv că erau necesare lucrări suplimentare – în 2022, când o nouă licitație organizată de aceeași CNAIR a fost câștigată de asocierea Precon Transilvania (controlată tot de Beneamin Rus, patronul grupului Selina) cu Citadina 98 (Galați), firme care însă au primit ordin de începere a lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia abia pentru luna mai a anului viitor.

Detalii pe această temă în articolul „Șantaj la Beni Rus: Grindeanu și CNAIR îl sabotează pe patronul Selina pentru a-i da lucrările la autostradă. Ce anume vor de la el? (VIDEO)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
KP
Tu stii multe dar nu stii nimic. Tu esti pe propagandă si atât. Ai fost prinsă cu minciuna de multe ori.
Postat 06 Septembrie 2024, 12:54 de Sandu2100
Sandu ...
... voi sunteți și proști, ignoranți prin definiție, dar și needecucați, școliți prin curtea vrenui CAP sau IAS. E simplu de aflat cine minte ... se pot întreba oricând cei care au lucrat, până în 2008 când a descălecat Bolojan în clădirea municipalității, la Direcția Tehnică a primăriei, la Biroul topografilor, la CAO unde se găsește tot proiectul de studii topo și geotehnice, dar și pe toți consilierii locali care au aprobat în noiembrie 2007 Raportul de Informare privind Strategia pentru Oradea și Zona Metropolitană 2007-2026 ... unde la lista de proiecte propuse sau aflate în curs, Inelul Centurii Metropolitane avea stabiliți deja finanțatorii, traseul, conexiunile cu drumurile existente și fazele de proiectare efectuate până atunci. Știu sigur că schița acest traseu conceput în perioada 2006-2007, intrat în posesia lui Bolojan în perioada când acesta era secretar general al guvernului. Știu și numele persoanei care avea o funcție importantă la vremea aceea și care i-a transmis lui Bolojan informarea, în vederea sincronizării cu unele proiecte vizate de guvernare pentru implementarea Ten-T (programul european de transport) în regiunea NV. Așa că, marș cu tâmpeniile tale de "neterminat" și du-te de îl pupă-n fund oe cârmaciul tău, cel care a pierdut finanțarea de peste 150.000.000 Euro la acest inel metropolitan care a stat oeste 10 ani în nelucrare. Ignoranța și căpoșenia fac casă bună, la voi toți trepădușii birtinezi.
Postat 06 Septembrie 2024, 11:45 de KP
KP
Pana la urmă minți
Postat 05 Septembrie 2024, 19:01 de Sandu2100
Sandu ... tu ești prost din naștere sau ai sjuns așa pe parcurs?
Există ridicările topografice ale proiectului, zis și "pierdut" cu contract cu tot la un moment dat când s-a închis și ultimul șantier de atunci al A3. Doi dintre foștii angajați, implicați în lucrarea Bechtel, au fost atunci angajați/reangajați la Primăria Oradea. Plină a fost arhiva din demisolul primăriei cu ce au adus cu ei. Iar dacă Bolojan care era prefect de Bihor în 2007 nu își mai aduce aminte, e că e tot stât de ignorsnt ca tine sau se face, ca de obicei, că habar n-are ... ca să apară la un moment dat ca "salvator și inițiator" al acelor demersuri făcute în prima jumătate a deceniului I din Mileniul III.
Postat 05 Septembrie 2024, 18:21 de KP
KP
Tu minți sau fabulezi??
Postat 05 Septembrie 2024, 13:39 de Sandu2100
Prosti sau Ticalosi
Sa ne spuna clar, ai nostrii ,,ilustrii " politicieni si guvernanti ,de ce nu vor sa construiasca aceasta autostrada !!!!!De la cine au primit ordin sa nu o faca ?
Postat 05 Septembrie 2024, 09:30 de GORON
Nicio problemă pentru Bihor ...
... că rezolvă cârmaciul Bolojan și chiar, în stilul său caracteristic, o să-și pună echipa lui de habarniști în priză și să o termine rapid proiectul tehnic pe care o să-l vâre adânc pe gâtul CNAIR. Desigur că va trebui refăcută mai apoi toată documentația de o altă echipă, care să nu fie o firmă de casă din zona de influență birtineză, ci una care știe ce-i acela drum care să nu treacă peste casele unor oameni, iar asta va mai încurcă numai un strop termenele cu câțiva ani ... dar, întretimp o să înceapă trompetiștii liberali ai locului, să ne spună că Bolojan este adevăratul părintele al nodului rutier de la Spinuș și că, dacă nu se năștea Ilie, nu avea Bihorul autostradă cu scoborâre și urcuș în județ în vecii veacurilor. Pe de altă parte, proiectul inițial prezentat în 2003 care a fost actualizat de principiu în 2007, avea prevăzute mai multe noduri ... unul la Biharia, unul mai la est oleacă de Cetariu care să lege și viitorul inel metropolitan și unul mai la sud-est de Marghita. Acum ar fi cu adevărat vizibilă valoarea cârnăciorii Bolojan ... care, dacă rămâne ca de obicei la nivelul făloșeniei doar, trebuie să se impună și să-i asigure pe bihoreni, că inelul metropolitan în oricare din variantele finale, va face joncțiunea cu A3, astfel ca marea centură care-i în curs incipient de realizare, să nu fie la sfârșit un mare fâs care se înfunde undeva prin curțile unor contestatari din Podgoria, sau în pădurea de la Săldăbagiu.
Postat 05 Septembrie 2024, 09:19 de KP
Aici aș spune că e rea voință
N-ai cum să omiți așa lucrare din licitațiile ce au avut loc pt acest ciot din 2016 până azi. Vedem dacă se vor include în viitoarea licitație a ciotului.
Postat 05 Septembrie 2024, 08:25 de Vio_427
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4826 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON