URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Principala temă de campanie la alegerile locale a fost traseul Inelului Metropolitan de Nord, care pângărește zona paradisiacă din cartierul orădean Podgoria. Acum, că alegerile s-au terminat, mă gândeam că liniștea se va lăsa peste chestiune, mai ales că au intrat în consultare publică trei variante de drum. Iată, însă, că a apărut un ONG care, prin vocea unei distinse doamne, declară că locuitorii din Podgoria și cei din Oșorhei nu sunt de acord cu nici una dintre propuneri...
Zic şi eu
Adrian Cris
De-o vreme, televiziunile de știri sunt toată ziua cu Bolojan în gură. Cu cât omul tace despre sine cu mai multă încăpățânare, cu atât mai abitir îl pomenesc ceilalți...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat, la sfârșitul lunii iunie a fost publicată în Monitorul Oficial o ordonanță de urgență prin care se modifică semnificativ prevederile codului rutier. Modificări importante au fost aduse și cu privire la suspendarea dreptului de a conduce dacă fapta a fost urmărită ca infracțiune, însă procurorul a dispus clasarea cauzei, situație la care am să mă refer aici...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
22 August 2024, 12:00

Grindeanu, prins cu minciuna: Declarațiile ministrului Transporturilor făcute la Oradea sunt contrazise chiar de CFR

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ori nu are habar despre ce vorbește, ori manipulează cu bună știință, din interes politic sau de altă natură.

O afirmație făcută de Grindeanu la Oradea, unde a fost prezent cu două săptămâni în urmă pentru a participa la alegerea conducerii PSD Bihor, se dovedește cu totul falsă, iar BIHOREANUL are dovada chiar de la o companie din subordinea ministrului.  

„Astea de aici”

Prezent la Oradea vineri, 9 august, pentru a participa la Conferința Județeană a PSD Bihor prin care președintele interimar numit în luna ianuarie, Aurel Mohan, a fost votat în unanimitate pentru un mandat de patru ani, ministrul Transporturilor a susținut că lucrările de electrificare a căii ferate între Episcopia Bihor și Cluj Napoca, în valoare de 2 miliarde de euro și divizate în patru loturi, decurg cel mai bine în județul Bihor.

„Pe cele patru loturi finanțate prin PNRR, pentru că este important să spunem asta, cele care merg cel mai cel mai bine sunt astea de aici, de la dumneavoastră din județ. Se intră în faza efectiv de execuție”, a declarat Sorin Grindeanu, răspunzând unei întrebări a BIHOREANULUI privind evoluția șantierului, în condițiile în care CFR a făcut ultimele informări publice în primăvară.

2% și 3%, mai mari decât 8% și 15%?

Surse cu experiență în domeniul infrastructurii au sesizat BIHOREANULUI, însă, că declarația făcută la Oradea de ministrul Transporturilor este totalmente falsă, astfel că redacția a verificat-o, trimițând Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA o solicitare de a comunica stadiul execuției pe fiecare dintre cele patru tronsoane ale șantierului pentru modernizarea și electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca. Iar răspunsul oficial al companiei este cât se poate de lămuritor.

Astfel, conform CFR SA, pe lotul Cluj Napoca – Aghireș (lotul 1), pe teritoriul județului Cluj, lucrările au fost începute în data de 06.03.2024 și au fost executate în procent de 8%. Pentru acest tronson, termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este luna iulie 2026, executantul fiind asocierea dintre firmele RailWorks, Alstom Transport și Arcada Company, iar valoarea contractului este de 1,611,475,802.43 lei fără TVA.

Pe lotul Aghireș – Poieni (lotul 2), tot pe teritoriul județului Cluj, CFR arată că „lucrările au fost începute în data de 20.10.2023 și au fost executate în procent de 15%”. Ele sunt executate de asocierea formată din aceleași firme, termenul estimat pentru finalizare fiind tot luna iulie 2026, iar valoarea contractului este de 1,535,202,975.30 lei fără TVA.

În ce privește lotul Poieni – Aleșd (lotul 3), parte pe teritoriul județului Cluj, parte pe al județului Bihor, „lucrările au fost începute în data de 09.08.2024 și au fost executate în procent de 2%”, a transmis CFR. Termenul estimat pentru finalizare este luna iulie 2026, iar executantul lucrării este o asociere formată din firmele FCC Construccion și Gulemark-CNN, contra sumei de 2,117,167,899.08 lei fără TVA.

În sfârșit, CFR arată că pe lotul Aleșd – frontieră Ungaria (lotul 4), integral pe teritoriul județului Bihor, „lucrările au fost începute în data de 11.06.2024 cu lucrări de demontare suprastructură CF, iar din data de 09.08.2024 a fost dat ordinul de execuție conform Proiect Tehnic și au fost executate în procent de 3%”. Și pentru acest lot, termenul estimat pentru finalizare este luna iulie 2026, executantul lucrării fiind asocierea formată din firmele Webuild SPA, Impresa Pizzarotti & CSpA și Salcef SPA, iar valoarea contractului este de 2,416,850,365.99 lei fără TVA.

Prin urmare, datele furnizate oficial de CFR SA contrazic flagrant declarația ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Un proiect de miliarde

Reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Episcopia Bihor, inclusiv dublarea liniei pe o lungime de circa 14,8 km, este un proiect inclus în anul 2017 în Masterplanul General de Transport al României, pentru care autoritățile de la București au obținut în 2021 finanțare europeană prin PNRR. Valoarea totală a investiției este de 7,66 miliarde lei, plus TVA.

Ea este structurată pe 4 loturi delimitate geografic, dintre care două (Poieni - Aleșd, Aleșd - frontieră) sunt pe raza județului Bihor.

Valoarea totală a acestei investiții este de 7,66 miliarde lei, fără TVA, iar finalizarea celor 4 contracte este estimată pentru perioada 2026/2027.

Scopul proiectului este în principal creșterea vitezei de deplasare a trenurilor până la 160 km/h, așa încât distanța între Cluj și frontiera cu Ungaria să fie parcursă în 2 ore și 14 minute. De asemenea, proiectul prevede și modernizarea tuturor celor 43 de stații, halte și puncte de oprire de pe traseu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
PSD minte începând cu tata lor ILIESCU
Grindeanu umblă cu foarfeca după el, doară, doară mai taie o PAMBLICA
Postat 22 August 2024, 14:31 de Sandu2100
Grindă
Politica in ziua de azi e imagine 90%,doar 10% fapte. Asa si "grindă",desi la el e ceva clasic. Dincolo de asta,aceasta reabilitare si electrificare e asteptata de pe vremea "impuscatului"...bine si acum,dar la final nu va fi decat un upgrade demn de anii 90-2000. Viteza medie pe traseu va creste foarte putin,timpi unui accelerat ,intre Cluj si Oradea,vor fi cu aproximativ 15 minute mai scurt decat am avut pana acum. Dar si presa tot vehiculeaza,citez,"se va circula cu viteze de pana la 160 km/h",...da,dar doar intre Alesd si Oradea,adica mult prea putin. Nu se fac corectii de traseu si curbe,intre Alesd si Poieni va ramane tot doar un fir...practic e un upgrade de anii 90,cum ziceam. De HSR putem doar sa visam...Romania e incremenita inca in timp,cu toate lucrarile de infrastructura existente...ritmul actual ne va tine mereu in urma vestului si a tarilor din jur(Polonia,Ungaria,Cehia,Slovacia...)!
Postat 22 August 2024, 14:10 de cetatean
tipic psd
Mint cum respira. Doar nu cred ca cineva se astepta la altceva din partea lor.
Postat 22 August 2024, 13:51 de unul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5032 RON
  • 1 EUR = 4.974 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON