URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
02 Noiembrie 2024, 11:13

Gara Velența, demolată. În locul ei va fi construită o clădire nouă (FOTO/VIDEO)

În cadrul proiectului de electrificare a căii ferate între Episcopia Bihor și Cluj-Napoca, gara Velența va fi reconstruită, motiv pentru care vechea clădire este pusă la pământ.

Muncitorii companiei italiene WeBuild au început lucrările de demolare a complexului de clădiri aflate pe strada Războieni.

Conform proiectului realizat de CFR Infrastructură pentru aceste lucrări, la Stația CF Oradea Est este prevăzută construcția unei clădiri noi pentru călători, echipată și dotată, a unui sediu pentru echipă și magazie, a unui container și a unei antene de telecomunicații. De asemenea, va fi construit și un peron nou.

Amplul proiect al CFR mai prevede și dezafectarea podului feroviar din Dragoș Vodă, altă lucrare care a început recent. Pentru acest șantier, WeBuild a amenajat o platformă în albia Crișului Repede și a obținut acordul Primăriei Oradea pentru devierea traficului rutier de pe strada Dragoș Vodă.

Pe teritoriul Oradiei, mai sunt prevăzute lucrări de modernizare a clădirii de călători din gara Oradea și a construcțiilor din gara Episcopia. În plus, pasajul de pe strada Teodor Neș, care leagă de Bulevardul Ștefan cel Mare străzile Bihorului și Depoului, va deveni unul subteran, liniile ferate urmând să treacă pe deasupra lui.

În județ, o lucrare spectaculoasă prevăzută de proiect este construirea unui pasaj rutier subteran de aproximativ 200 de metri în apropierea gării Tileagd, așa încât autovehiculele care se deplasează pe DJ 767 între Aleșd și Beiuș să traverseze calea ferată pe sub linii, fără opreliști.

Efectuate în cadrul unui proiect de 9,36 miliarde lei, bani obținuți de CFR din fonduri europene, lucrările de reabilitare și electrificare a căii ferate Cluj – Episcopia Bihor – frontiera cu Ungaria (166,216 km) au fost împărțite în patru loturi: Cluj – Aghireș, de 30,41 km, Aghireș – Poieni, de 36,53 km, Poieni – Aleșd, de 52,74 km, și Aleșd – frontiera cu Ungaria, de 46,74 km.

Termenul de finalizare a întreg șantierului este august 2026.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Cu demolatul nu-i complicat.
Cu construit va fi problema, că nici în 10 ani nu va fi cum prevede proiectul. Bașca erorile ... cum este cea de trecere din Ștefan cel Mare către cart. Episcopia, unde au scăpat din vedere că podul trebuie reconsolidat la o tramă mai lungă cu câțiva metri doar, ca să se poată circula dededubt pe câte două benzi pe sens măcar, plus piste de biciclete și trotuare.
Postat 02 Noiembrie 2024, 11:58 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON