La o zi după ce primarul Oradiei, Ilie Bolojan, a criticat în termeni vehemenţi conducerea Consiliului Judeţean Bihor pentru că se pregăteşte să pună directoare la Aeroport o simplă contabilă de şcoală gimnazială, plantată în prealabil de UDMR în Consiliul de Administraţie, proaspătul fostul director Gheorghe Pasc, demisionar de la începutul lunii, a confirmat "trânteala" gândită de conducerea CJ în favoarea Cristinei Antik.
Într-o întâlnire cu câţiva jurnalişti, în care a făcut dezvăluiri incendiare - arătând că a renunţat la funcţie deoarece preşedintele CJ, Pásztor Sándor, i-a interzis să negocieze cu operatori aerieni low cost pentru reînfiinţarea unor curse externe pe Aeroportul din Oradea, dar şi că "la Judeţ" se dorea protejarea firmei UTI, care de peste un an întârzie finalizarea noului terminal, în schimb se doreşte inscripţionarea şi în limba maghiară a aerogării -, Pasc a afirmat că un alt motiv care l-a determinat să renunţe la funcţie a fost faptul că şi-a dat seama că şeful CJ, Pásztor Sándor, o voia pe Antik în locul său.
Comisie "de casă"
Pasc a spus că, încă din luna iulie, în aceeaşi zi în care a anunţat că îşi "depune mandatul", Cristina Antik, membră în Consiliul de Administraţie votată de consilierii judeţeni PSD-UDMR-ALDE la propunerea UDMR, "a mers prin birouri şi le-a spus la oameni că va fi noua directoare".
Pasc a afirmat că, tocmai fiindcă urma să fie aranjat concursul, reprezentanta Statului în Consiliul de Administraţie al Aeroportului, Doina Drăghici, funcţionară la Ministerul Finanţelor, a refuzat să facă parte din "comisia de selecţie" a viitorului manager. "Gândiţi-vă ce criterii au pus: să construiască un terminal nou, să achiziţioneze o freză nouă pentru deszăpezirea pistei... Deja există toate acestea", a spus Pasc, cu referire la "condiţiile" fixate pentru concurs.
Specialiştii, "neagreaţi"
Fostul director a dezvăluit, de asemenea, că în timp ce conducerea CJ, prin membrii obedienţi ai CA, preferă la managementul Aeroportului o contabilă de şcoală, specialiştii interesaţi să preia funcţia de director au fost ţinuţi la distanţă.
Pasc a spus că, pe lângă Antik, şi-au mai depus dosarele "un domn inginer de la Electrocentrale" (al cărui nume nu şi l-a amintit), precum şi un specialist în management aeroportuar, Marian Chivu, director operaţional al Aeroportului din Timişoara până în această primăvară, când a demisionat, ambele fiind însă respinse de CA. "Pe surse ştiu că (n.r. – acestuia din urmă) i-ar fi lipsit un cazier, ori cel de la Poliţie, ori cel fiscal. Dacă erau de bună credinţă, cei de la CA i-ar fi spus să-l aducă", a spus fostul director.
Mai mult, Pasc a arătat că un alt specialist, un român stabilit în Belgia, George Pruneanu, fost director de companii aviatice şi inspector la Autoritatea Aeronautică Civilă, a intenţionat să concureze pentru postul de director al Aeroportului Oradea, dar în mod bizar, dosarul trimis de acesta n-a mai ajuns la CA.
"Aeroportul din Oradea nu de contabilitate are nevoie, ci de management", a conchis Pasc, desfiinţând pretenţia preşedintelui CA, UDMR-istul Bimbo-Szuhai Tibor, cum că întocmirea criteriilor de concurs ar fi fost "binecuvântată" de un profesor de management în aviaţie de la Bucureşti. "Acel domn profesor este un teoretician, aici te loveşti de exploatarea unui aeroport, ai nevoie de un practician. Trebuia adus manager un practician, un specialist de la alt aeroport internaţional, de la Autoritatea Aeronautică, de la Direcţia Transport Aerian din Ministerul Transporturilor...", a spus Pasc.
CA de politruci
Pe de altă parte, fostul director al Aeroportului a denunţat supradimensionarea şi diletantismul Consiliului de Administraţie, numit prin votul majorităţii PSD-UDMR-ALDE care conduce Consiliul Judeţean.
Pasc a amintit că, deşi ar putea funcţiona mai uşor cu doar 5 membri, CA-ul Aeroportului are 7 componenţi, din care unul este reprezentantul Statului - Ministerul Finanţelor, iar ceilalţi politruci, începând cu preşedintele Bimbo-Szuhai Tibor, continuând cu Cristina Antik şi încă un reprezentant propus de UDMR, doi puşi de ALDE (din care "un inginer de la Ghenau", firma vicepreşedintelui CJ Traian Bodea, şi "un agent de asigurări"), precum şi unul de la PSD, "un consilier juridic la o firmă din Beiuş, Florin Dubău".
Pentru a sublinia lipsa de profesionalism a celor 7, Pasc a afirmat că în curând va fi publicat pe site-ul CJ raportul de activitate al acestora, pe care însă nu ei l-au întocmit, ci a fost pusă să-l scrie directoarea economică a Aeroportului, tocmai pentru că "membrii CA nu ştiu".
Tot aşa cum preşedintele CA, Bimbo-Szuhai Tibor le dădea ordine angajaţilor responsabili cu cu comunicarea CJ să dea comunicate despre activitatea Aeroportului, dar care trebuiau scrise în numele Judeţului. Vorba zicalei: prostul nu e prost destul, dacă nu e şi fudul...
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.