URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
30 Ianuarie 2024, 13:50

Fosta Imprimerie de Vest din Oradea va fi pusă la pământ. Ce se va construi în locul ei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Până la primăvară, din fosta Imprimerie de Vest, aflată pe Calea Aradului nr. 35, nu va mai rămâne decât amintirea.

Compania de Construcții Rezidențiale AG, o firmă din grupul imobiliar Prima patronat de Kopany Ștefan, a cerut autorizațiile pentru demolarea fostei tipografii, iar pe locul ei va fi construit un complex rezidențial cu aproape 400 de apartamente.

Conform proiectului depus la Agenția pentru Protecția Mediului Bihor, care va dezbate miercuri solicitarea, demolarea fostei Imprimerii de Vest din Oradea și a halelor, magaziilor și anexelor care o înconjoară (suprafață totală de 8.925 mp) va costa 1 milion de lei și se va derula până în aprilie 2024. Muncitorii vor trebui să demoleze clădirile pe rând, prin tehnica „bucată cu bucată”, căci metoda imploziei, inițial propusă de proprietar, nu a fost agreată de specialiști, din cauza faptului că ansamblul este înconjurat de case și blocuri.

Planul urbanistic propus de investitor pentru acest perimetru prevede că aici se vor construi două blocuri cu un total de 385 de apartamente, dintre care 31 vor fi în regim „duplex”, 140 vor fi studiouri, iar 120 vor fi apartamente cu două camere. Alte 68 de apartamente vor avea 2 camere, plus câte un birou, iar 26 de apartamente vor fi cu 3 camere.

Cele două blocuri vor fi cu 11 și 8 etaje, iar la sol ele vor ocupa o suprafață de 2.990 mp. Pe o suprafață de 2.500 mp, investitorul și-a asumat obligația de a amenaja spații verzi. În subsolul clădirilor, vor fi amenajate 470 de locuri de parcare și, conform proiectului făcut public pe site-ul Primăriei Oradea, în jurul blocurilor, la sol, nu vor exista astfel de amenajări.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
17 Comentarii
Caii inaintea boilor
Tocmai ca investitiile se fac exact invers intr-un oras normal la cap. Intai se face infrastructura si apoi blocurile in jur. Ca daca faci intai blocurile, dupa aia nu mai ai loc de infrastructura. Daca tot aveai de gand sa umpli cu blocuri de 10 etaje zona Infratirea/Sinteza, poate te gandeai inainte sa faci o linie de tramvai care sa deserveasca zona, inclusiv Iosia Nord. Cum era, de exemplu, sa fi largit Onestilor inainte de a construi blocurile? Dar daca ai fi trecut pe acolo o linie de tramvai, pe care s-o scoti pe Barcaului pana dincolo de centura, la calea ferata, ca tot vorbim de tramtrenuri? Asa, ca un exercitiu de imaginatie... Acuma ai umplut locul de blocuri, ba mai mult ai inceput sa construiesti altele peste drum, printre casele de pe Onestilor, pastrand acelasi aliniament stradal. Deci ioc largire, ioc banda destinata pt. autobuse sau tramvaie. Dar, nah... Tu bucura-te...
Postat 01 Februarie 2024, 15:36 de Musti
de-acord Musti
cand ai mai multi locuitori pe metru patrat ai nevoie de mai multe scoli/pravalii. Si vor fi la parterul blocului (ca si in proiectul asta, parterul e comercial). Daca problema la Iosia e ca tramvaiul e printre case, asta zic si eu, sa zica PUZ ca putem face blocuri langa linia tramvai si acolo intre case. Problema nu e cu serviciul la Borsului (cat timp jobul e in Parcul industrial, si nu pe marginea strazii, haha), firmele de acolo au parcarile proprii. Eu sunt de-acord cu tine si as vrea linia din Iosia sa fie conectata cu Borsului, trebuie investit in continuare in transportul public, in autobuze, in tramvaie, in Iosia Nord! Dar daca Mestesugarilor e doar case, zici si tu ca nu merita tramvai printre case. De undeva trebuie inceput, ca nu poti sa astepti tramvaiul dupa bloc, dar si blocul dupa tramvai
Postat 31 Ianuarie 2024, 20:17 de unu
unu
O tot dai inainte cu cat de repede ajungi tu pe jos daca se indeseste populatia. Ce-o fi in mintea ta? Ce legatura are cati locuitori sunt per metru patrat, cand distanta pana la scoala/pravalie/serviciu ramane aceeasi? Ai senzatia cumva ca acele 470 de locuri de parcare vor ramane goale? Sau ca, odata umplute, proprietarii vor lasa masinile parcate ca sa o ia pe jos pana pe Borsului, la munca? Transportul in comun? E o gluma, mai ales din Iosia. Un amarat de tramvai pierdut printre case, care nu se duce decat catre centru, in directia opusa celor mai mari zone industriale ale orasului, unde vor lucra, probabil, 70-80% dintre locatarii celor 400 de apartamente care se aduga celor cateva mii din blocurile Prima si Ared. Si nici urma de tramvai care sa ii deserveasca. La fel cum nu e deservita toata Iosia Nord. Autobuze? Din alea care vin ceva mai des decat menstruatia? Asa ca despre ce naiba bati campii?
Postat 31 Ianuarie 2024, 17:02 de Musti
iar ca lumea se plange de parcari si masini
un paradox interesant e ca daca orasul e mai dens, atunci chiar ai nevoie de mai putine parcari si mai putine masini, ptr ca in 5 minute pe jos ajungi la 100 de destinatii de zi cu zi, si la magazin, si la doctor, si la dentist, si la biserica, si altele.
Postat 31 Ianuarie 2024, 16:25 de unu
Daca tot voteaza vecinul ce sa fac eu pe terenul meu
Atunci votez si eu sa se darame casa vecinului (imprimeria de vest) si nocidecum sa faca alta constructie acolo, ci sa se faca parc cu copaci densi, da-o la gunoi de dreptul la proprietate, asa e democratie fara limite. La 400 de apartamente, chiar scrie in articol ca vor fi 470 de parcari subterane, deci destule.
Postat 31 Ianuarie 2024, 14:39 de unu
pe viitor
baba wanka, nu dejaba supranumita baba oarba , le-o promis actualilor bulibashi victorie in alejerile viitoare , pentru ca votancii , nu simt cum pute 7 luni pe an canalizarile , ca de exemplu chiar si comunistii aia nasoale , cand au propus planul urbanistic ala ca darama cam toata zona de case Densusianu pana la paraul petzea , colt cu Ibsen , pe care l-ar fi folosit sa aiba cu ce impinge , in canalizarile alea cum era capat mestesugarilor cu densusianu , puteai sa conduci o dacie prin ele , astia noii sapa si pune azi diametrede teava cu pompe , care stie foarte bine ca muine sapa si pune phi mai mare , ca deh vorba cuiva , ce e mai frumos decat 1 mila in buzunarul meu ? R: doua mile , si uite asa ..spre saracia contribuabilului , care era si asa prea comod in Oradea , dupe studiile facute de bulibashi
Postat 31 Ianuarie 2024, 12:59 de User anonimizat
Erată.
Cantitatea primează în fața calității (zicală liberală autocritică, la adresa "neterminaților" contemporani).
Postat 31 Ianuarie 2024, 09:22 de KP
Ei bine, dacă se demolează și "bloace" ca să se facă loc "blocurilor", suntem pe calea cea bună.
Nici nu mai contează că toate conductele de apă, canalizare, termoficare, gaze și rețelele electrice, sunt în acea zonă la limita maximă de utilizare ... importantă-i reabilitarea zonei prin popularea tot mai excesivă, cu vinituri și urmașii lor care preferă să-i blocheze surplusurile veniturilor în așa-zise investiții, în apartamente care peste câțiva ani vor începe să se degradeze și să-și piardă valoarea. Degeaba a ieșit România din comunism, dacă acesta nu a ieșit din ea ... iar cantitatea primează în fața cantității, care în asemenea cazuri ar trebui să se concretizeze prin imobile aerisite, de înălțimi rezonabile și cu mult spațiu de recreere în jur.
Postat 31 Ianuarie 2024, 09:13 de KP
Draga PROPAGANDĂ
Voi va bateți capul ca se dezvoltă Oradea, apartamentele alea deja sunt vândute, și e în beneficiul orașului, dar nu știți voi asa ceva, voi urlați ca va fi trafic, o sa fie, dar o sa facă Birta pasaje in calea Aradului si la Emanuel și asta înseamnă dezvoltare, bineînțeles se vor face din banii noștri si fonduri europene.
Postat 30 Ianuarie 2024, 20:37 de Sandu2100
felicitari primarului, kopany bate toba si te-ngroapa!
alooo, cretinilor din primarie si institutiile statului, dormiti bine cu troaca-n nari? cum sa faci blocuri de 11 etaje in apropierea aeroportului? nici alea facute vizavi de ramada nu trebuiau sa primeasca autorizatie, dar cum foamea (coruptia) bugetarilor e mare, uite ca s-a putut! la 400 apart cate locuri de parcare vor fi? pentru chestia asta, cei din pnl merita sa piarda alegerile, kopany e marele smeker din judet, de fapt, nu bolojan sau birtaselu.
Postat 30 Ianuarie 2024, 20:05 de roger
ioi
da ce bucurie se abate pe Magurei , Aradului si adiacentelor , se vor bucuraaa , cativa ani in gura si urechi , sa voteze in continuare ce trebuie ,daca anuntau ca fac un parc cu densitate mare de pomi m-as fi izgulit , cand o sa miroase mai tare a gaz de besapament care si asa e la anumite ore, ordine de marime peste limitele admise, da statiile apelor rumune e pe replay auto de cativa ani ,...nu mai vorbim de probele care ar fi trebuit luate de peste alte cvartale acolo ca mirosi a chimicale de usca la guritele bastinasilor ani de zile , deci cand o fi mai frumos buchetul specific erei actualilor bulibashi , a da mai lipsea o basina mai acatarii acolo , din respect fata de putregaiurile care erau , facea developeru altele noi la schimb ..cacam atat da pe localnici bulibashurile
Postat 30 Ianuarie 2024, 19:38 de User anonimizat
@Alexandra
cealalta alternativa e sa construiesti kilometri de autostrazi urbane, infrastructura de apa, retele pe mii de km si sute de strazi, sa nu poti ajunge nicaieri pe jos, nu la magazin, nu la gradinita, nu la scoala, peste tot cu masina, sa ai nevoie de 2 masini in casa, sa mergi peste tot doar cu masina, sa nu fie rentabil transportul public si in consecinta sa ai atata cat este si in Sf.Andrei. Cand nu ai permis ca esti batran sau fara scoala, sa fii omul nimanui, inchis ca la inchisoare. In plus, daca ingreunezi constructiile noi se scumpesc imobiliarele avand un oras de case, sa ai preturi la imobiliare ca la Cluj, unde iti vinzi ambii rinichi si plamanii si ochii pentru un avans de apartament, si restul rate pe 50 de ani. Daca esti proprietar, zici ca te bucuri ca o vinzi scump, pana iti cresc copiii si vor sa cumpere dar daca nu isi permit vor locui cu tine, sau in chirie si se vor plange de situatie cand ajung in situatie. Se poate exagera si cu democratia asta in care vecinul voteaza ce sa faca proprietarul cu terenul lui, cat timp nu ii fura soarele si respecta legea. Vorba aia, ca dupa regulile de azi, 85% din NewYork e ilegal sa il reconstruiesti. ...Poate nu imi doresc China si Gaza, ci Munchen si Milano.:)
Postat 30 Ianuarie 2024, 18:40 de unu
@unu
Vrei densificare, vezi ca prin China sunt niste blocuri mamut in care incap cate 25-50mii persoane. Hai sa facem 5 blocuri dinalea, toate in jurul primariei si am rezolvat problema. Nu mai trebuie masini, strazi, nimic. Va fi eficient asa cum ii place primariei. Si doamne ce frumoasa va fi viata asa. Sau pe modelul Gaza City, cam pe sfert ca suprafata ca Oradea si vreo 450mii locuitori, cu blocuri la 5 metri unul de altul, fara copaci asa pe placul lui Bolojan , asta e viitorul sa stam toti inghesuiti ca puii la Avicola, doar sa faca altii bani pe spatele nostru.
Postat 30 Ianuarie 2024, 17:44 de AlexandraCiucle
Ne-am imbogatit in economia de piata de dupa 89 si nu recunoastem
Se fac 140 de garsniere care in zilele astea au cate 40mp, cat erau candva apartamentele cu 2 camere (dar proasta compartimentarea asta ineficienta). Alte 68 de apartamente vor avea 3 camere (una mai mica ca birou cum lucreaza unii mai mult de acasa) si alte 26 de apartamente vor fi cu 3 camere largi. In schimb daca ma lămurește si pe mine ce sunt alea 31 de apartamente fi în regim „duplex”? Stau doua familii in unul mai mic decât o garsoniera cu baia la comun?
Postat 30 Ianuarie 2024, 15:41 de unu
Fain proiectul, pacat ca lumea se opune
Parcari ptr fiecare apartament, nu ca la blocurile comuniste. Densificarea orasului e buna, asa ai si posibilitatea de a ajunge oe jos de l un loc la altul, altfel devii un oras dependent de masina!
Postat 30 Ianuarie 2024, 15:34 de unu
Iar v-ati inspirat de pe Skyscrapercity Oradea ?
Stirea a fost publicata deja de 6 zile pe Oradea Skyscrapercity. Dvs. O DATA nu dati credit acestei resurse (desigur, la urma urmei publice) de informare, desii de ani buni"sifonati" si va inspirati de acolo. Dovada: https://www.skyscrapercity.com/threads/oradea-projects-constructions.978394/page-455#post-187036888
Postat 30 Ianuarie 2024, 15:23 de Szaby_Oradea
400
...de apartamente. Infrastructura permite pt. ca zona e si asa cam depopulata. Densificarea " vizionarului" sef se manifesta plenar.
Postat 30 Ianuarie 2024, 14:13 de Musti
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON