Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bihor îi anunţă pe angajatorii din judeţ că, potrivit OUG 111/2021, firmele care au activitatea afectată de restricţiile impuse de autorităţi, în contextul creşterii de cazuri Covid-19, pot în continuare să trimită angajaţii în şomaj tehnic.
Această măsură de sprijin a fost introdusă anul trecut şi este valabilă în continuare pentru firmele care trebuie să reducă activitatea. Totodată, indemnizaţia de şomaj tehnic se acordă şi salariaţilor a căror activitate a fost suspendată, în urma unei anchete epidemiologice. Aşadar, este vorba de cei aflaţi în izolare, pentru că au fost contacţi ai unui bolnav de Covid-19, dar nu sunt şi infectaţi.
Potrivit OUG 111/2021, pentru angajaţii în şomaj tehnic firmele vor primi de la stat 75% din salariul acestora, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut.
AJOFM Bihor îi anunţă pe angajatorii din judeţ că pot trimite solicitările electronic, la adresa de e-mail bihor@anofm.gov.ro.
"În luna noiembrie, angajatorii afectaţi de restricţii pot să depună solicitările aferente lunii trecute, iar în decembrie vor depune pentru noiembrie", a precizat directorul Agenţiei, Békési Csaba, luni, pentru BIHOREANUL.
Angajatorii pot găsi informaţii actualizate pe site-ul ANOFM, www.anofm.ro.
Reamintim că în prezent în toate oraşele şi satele din România sunt în vigoare mai multe restricţii, inclusiv închiderea la ora 21 a tuturor localurilor, magazinelor, sălilor de fitness, cinematografelor. De asemenea, cu excepţia magazinelor cu produse esenţiale, în orice local, hotel sau magazin accesul se face doar prin prezentarea certificatului verde Covid-19.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.