URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 30 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu cred că există un cetățean care ar dori să-și vadă casa distrusă numai pentru că acolo trebuie să treacă un drum ori să se facă un pasaj sau un sens giratoriu. Și chiar dacă sumele oferite drept despăgubire sunt generoase, ceea ce nu e cazul la scârțara Primărie Oradea, tot mai rămâne disconfortul de a-i scoate pe oameni din rutina zilnică.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 Decembrie 2017, 13:45

Finalizarea DN 76 se amână: Compania de drumuri a reziliat contractul Construct Mod pe tronsonul Ştei-Vârfuri pentru că firma este incapabilă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În opt ani, firma orădeană Construct Mod nu a fost în stare să modernizeze 33,3 kilometri ai DN 76 între Ştei şi Vârfuri, conform contractului ce-i fusese atribuit în 2009 de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (acum Compania Naţională de Infrastructură Rutieră din România), astfel că acesta i-a fost reziliat. Urmarea? Finalizarea lucrărilor se amână, din nou, cel puţin cu un an.

Se caută constructor

„La începutul acestei săptămâni, CNAIR a înştiinţat societatea Construct Mod, printr-o adresă trimisă de conducerea centrală a Companiei, asupra rezilierii contractului. Motivul este că firma nu a mobilizat personal şi utilaje pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a tronsonului Ştei - Vârfurile”, a declarat vineri, pentru BIHOREANUL, şeful Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Cluj, Radu Băruţa.

Potrivit acestuia, CNAIR a declanşat deja procedurile pentru organizarea unei licitaţii în urma căreia să desemneze un nou constructor, care să execute lucrările rămase de făcut. „Cel mai probabil, licitaţia pentru noul constructor va avea loc în primăvară”, a explicat Băruţa.

În cazul în care nu se vor prezenta firme interesate să execute lucrările sau rezultatele licitaţiei vor fi contestate, atribuirea contractului poate fi amânată până la finalul verii sau chiar mai mult, aşa încât scenariul cel mai optimist, adică fără nicio contestaţie şi cu reluarea imediată a lucrărilor, ar însemna că acestea vor fi finalizate abia la începutul anului 2020.

Drumar ţepar

BIHOREANUL a semnalat riscul unei noi amânări a finalizării lucrărilor (termenul iniţial expirând în urmă cu aproximativ 6 ani) încă în luna septembrie a acestui an, când a dezvăluit că şantierul a fost „îngheţat” de firma Trameco, angajată de Construct Mod să-i facă treaba.

Parte a grupului Selina, Trameco a fost angajată de Construct Mod în vara anului 2016, când şeful de atunci al CNADNR, Cătălin Homor, şi ministrul Transporturilor, Dan Costescu, l-au ameninţat pe patronul Ovidiu Moldovan cu rezilierea contractului.

Cu spatele la zid, Moldovan l-a convins pe proprietarul grupului Selina, Beniamin Rus, să finalizeze lucrările, care atunci erau la stadiul de 38%. În câteva luni, Trameco a mobilizat pe şantier 120 de utilaje şi 220 de angajaţi, ridicând volumul execuţiei la peste 70%, dar fără a fi plătită de Construct Mod, aşa încât în septembrie a suspendat lucrările.

La acel moment, Ovidiu Moldovan l-a contrazis pe Rus şi spunea că va angaja o altă firmă, „cel mai probabil ARL-Strabag”, ceea ce însă nu s-a mai întâmplat, concomitent Construct Mod dovedindu-se incapabilă să finalizeze lucrările prin forţe proprii. De fapt, la fel ca în toţi cei peste opt ani scurşi de la asumarea contractului pierdut acum...

Citeşte pe aceeaşi temă şi articolul: Ţeapă de drumar: Lucrările pe DN 76, între Ştei şi Vârfuri, s-au oprit din cauza Construct Mod

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Cica, firma este incompatibila!
Dintr o gresala impardonabila a fiscului, aceasta firma a intrat in faliment! Aici e incompatibilitatea daca o putem numi asa!
Postat 08 Decembrie 2017, 15:46 de User anonimizat
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6036 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON