Marți a fost publicată o nouă filmare cu drona pe traseul dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, unde compania Erbașu Transilvania a reluat lucrările abandonate cu 22 ani în urmă de compania americană Bechtel.
Filmarea de 8 minute și 13 secunde realizată de Marin Marian a fost postată pe YouTube și este menită să prezinte progresia lucrărilor pe care compania Erbașu Transilvania le-a preluat la un stadiu de 37%, din februarie și până în prezent executând 5% din volumul lor, conform contractului încheiat cu CNAIR anul trecut, în baza unei licitații câștigate în 2023.
Așa cum BIHOREANUL a mai relatat, CNAIR a emis ordinul de începere a lucrărilor pe 20 ianuarie.
Filmarea realizată de Marin Marian vine la 3 zile după ce directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat pe Facebook că „pe șantierul secțiunii Suplacu de Barcău-Chiribiș a autostrăzii Transilvania lucrările au ajuns la 5%”, prezentând și el imagini cu lucrărilor. „Imagini de pe şantierul secţiunii Suplacu de Barcău-Chiribiş a autostrăzii Transilvania (A3)! Antreprenorul român (Construcţii Erbaşu) este bine mobilizat în şantier cu 313 muncitori şi 202 utilaje”, a scris şeful CNAIR.
Contractul, finanţat prin Programul Transport 2021-2027, are o valoare de 884,12 milioane lei (fără TVA), iar constructorul are la dispoziţie18 luni pentru execuţia lucrărilor pe această secţiune, care are o lungime de 26,35 km.
Tronsonul dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș al Autostrăzii Transilvania are o lungime de 26,3 km, el cuprinzând și un viaduct de 1,6 km care traversează un lac de acumulare pe raza comunei Suplacu de Barcău.
În februarie, o altă filmare, realizată de Asociația Pro Infrastructura, arăta că atunci antreprenorul se mișca în ritm de iarnă, „nici prea-prea, nici foarte-foarte”, iar reprezentanții ONG-ului susțineau că „deși tronsonul este banal, sunt ceva riscuri ca să avem surprize neplăcute cu unele elemente importante lăsate de izbeliște atâta amar de vreme”.
De notat, însă, că Erbașu a demonstrat încă de anul trecut o mobilizare impresionantă pe șantierul dintre Suplacu de Barcău și Chiribiș, unde a concentrat inclusiv o stație de betoane și o stație de asfalt.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.