URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 03 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
Scandalul începutului de an este, în Oradea, conflictul preotului Ciprian Mega cu episcopul Sofronie Drincec, unul în care ortodocșii, și nu doar ai locului, se împart de o parte și de alta. Preotul, suspendat de la amvon pentru o lună, dar și de la șefia parohiei, iar în plus trimis în „cercetare disciplinară bisericească” cu riscul caterisirii, își acuză ierarhul de păcatul sodomiei, căci l-ar prigoni de dragul unui consilier „iubit”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
26 Noiembrie 2024, 19:55

Fără „zebră”. Pietonii din Oradea au de ocolit aproape o jumătate de kilometru pentru a putea traversa Bulevardul Decebal (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Așteptată cu nerăbdare, reluarea circulației autovehiculelor și tramvaielor pe Bulevardul Decebal a fluidizat traficul din Oradea, dar a și ridicat noi probleme de trafic.

O „zebră” prea îndepărtată

Transformarea bulevardului într-o cale de rulare rapidă, care prioritizează traficul auto, a făcut ca distanța dintre trecerile de pietoni din dreptul centrului comercial Prima Shops și de la intersecția cu strada Constantin Brâncoveanu să crească la aproape o jumătate de kilometru.

Distanța prea mare, aproape cât între două stații de tramvai, a făcut ca mulți trecători, mai în vârstă, cu bagaje sau însoțiți de copii mici, să își asume riscul de a traversa artera cu patru benzi de circulație aventurându-se printre mașini (foto jos).

Dacă până acum o săptămână, când traficul rutier era închis, pietonii puteau trece de pe o parte pe alta a Bulevardului Decebal în zona șantierului, de la redeschiderea traficului acest lucru este imposibil.

Mai mult, pentru a traversa zona șantierului de-a lungul bulevardului, pietonii au acum de ales ori să intre pe șosea printre mașini în partea deja amenajată, ori să ocolească șantierul cale de zeci de metri, aventurându-se prin noroaie pe cele două laturi ale șantierului până în străzile William Shakespeare și Roșiorilor.

Dacă în primăvară, înainte de începerea lucrărilor la pasaj, la intersecția Bulevardului Decebal cu strada Tudor Vladimirescu trecătorii aveau la dispoziție treceri de pietoni, săptămâna trecută, la reluarea traficului acestea au fost desființate.

Când lucrările vor fi gata, pietonii vor putea traversa Bulevardul Decebal în această zonă doar prin subteran, și abia de anul viitor, după darea în funcțiune a viitorului pasaj.

Circulație peste linia dublă continuă

Pe de altă parte, revenirea la sistemul de trafic de dinaintea deschiderii șantierului - mai puțin pe strada Tudor Vladimirescu, în continuare închisă pentru realizarea pasajului - pare să îi nemulțumească inclusiv pe unii șoferi.

Dacă pe timpul restricțiilor de circulație, șoferii care veneau de pe strada Simion Bărnuțiu puteau vira la stânga către centrul comercial Prima Shops și Biserica Emanuel printr-un sens giratoriu provizoriu, începând de săptămâna trecută aceștia sunt obligați să vireze la dreapta. 

În plus, la fel ca înainte de începerea lucrărilor, odată ce au ieșit din girația de lângă Biserica Emanuel, șoferii care circulă spre cartierul Rogerius nu mai pot vira la stânga decât peste un kilometru, dincolo de Podul Decebal.

După repornirea circulației, sunt unii șoferi care ies din Piața Cazărmii încalcă linia continuă dublă care desparte sensurile de mers pentru a vira la stânga către Calea Aradului. „În fața benzinăriei SMO din zona Decebal foarte mulți șoferi trec de pe un sens de mers pe celălalt fără să se asigure, punând în pericol conducătorii auto”, a reclamat marți un orădean prin intermediul aplicației Oradea City Report.

„Vom propune Comisiei de circulație...”

Contactați de BIHOREANUL, reprezentanții municipalității spun că deocamdată în zona viitorului Pasaj Decebal se circulă în condiții de șantier.

„De-a lungul Bulevardului Decebal se circulă mai bine decât înainte. Începând de săptămâna trecută, pietonii ocolesc șantierul prin cele două laturi din strada Tudor Vladimirescu, dar pe o distanță mai scurtă decât înainte de reluarea circulației”, a susținut directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiș.

În ceea ce privește ocolirea de aproape o jumătate de kilometru dintre trecerile de pietoni, care obligă unii trecători să traverseze neregulamentar, directorul tehnic al Primăriei evită să se pronunțe explicit. „Vom propune în cursul acestei săptămâni Comisiei tehnice pe probleme de circulație din cadrul Primăriei să analizeze posibilitatea înființării unei treceri pentru pietoni temporare în zona viitorului pasaj Decebal”, a declarat Marchiș.

Șansele ca această propunere să se și materializeze sunt, însă, destul de reduse. „Această propunere a mai fost făcută în cadrul comisiei, dar a fost respinsă”, a explicat directorul tehnic.

Numai cu semafor

BIHOREANUL a aflat că propunerea de înființare a unei treceri pentru pietoni suplimentare a fost respinsă de către reprezentanții Poliției Rutiere. Rutieriștii au condiționat înființarea unei „zebre”, fie și provizorii, de obligativitatea semaforizării ei, lucru considerat prea costisitor pentru un simplu provizorat.

Polițiștii și-au manifestat temerea că, dată fiind creșterea vitezei de circulație pe bulevardul Decebal, care are două benzi pe sens, și, în lipsa semafoarelor, riscul producerii de accidente este prea mare.

În ceea ce privește eliminarea posibilității ca șoferii care intră în Bulevardul Decebal venind dinspre Piața Cazărmii să mai vireze la stânga, către Prima Shop, cu încălcarea liniei duble continue, se prefigurează deja o soluție. „Cel mai probabil că sensurile de mers vor fi delimitate printr-un șir de borduri cel puțin în zona intersecțiilor”, a declarat pentru BIHOREANUL unul dintre membrii comisiei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
Vaishamar!
Made in Birtinburg...De ce va mirati?
Postat 28 Noiembrie 2024, 08:34 de grigore
Consultare publică
citi dintre voi ati mers la consultarea publica de la Primarie atunci cind s-a prezentat proiectul? Citi? Acolo puteati sa faceti obiectii.. Acum degeaba latrati de pe tușă.
Postat 27 Noiembrie 2024, 21:26 de TanarSiNelinistit
Piața birtineză locală cere măsuri.
Moment ideal pentru ca liberalii să inițieze, în loc de treceri pietonale, câteva pasaje experimentale. Pe deasupra dacă tot s-a răcit asfaltul și nu-i frumos să spargă pe dedesubt.
Postat 27 Noiembrie 2024, 13:51 de KP
E un trend.
Se desfiinteaza treceri de pietoni pentru obsesia primara: fluidizare. Cele ramase au un timp ridicol de traversare. Cea de la medicina e aproape imposibil de traversat in 10 secunde daca ai o varsta si mai prinzi si zeci de studenti iesind de la cursuri. Autostrazi urbane, visul umed al fiecarui elector.
Postat 27 Noiembrie 2024, 11:07 de User anonimizat
Rabdare
Pana acuma ocoleau soferii si puteau trece pietonii (mai greu, dar se putea). Putina rabdrare si se va putea trece prin subpasaj. Niciodată nu o sa ii poți mulțumi pe toti, mai ales deodata....iar pe altii nu ii vei putea multumi niciodată.
Postat 27 Noiembrie 2024, 09:55 de Seba
E prea mare viteza...
...pe Decebal pt. a face o trecere de pietoni fara semafor? Asa-i? Noa, bun. Acuma intreb (din nou, cum am facut-o si inainte de inceperea acestui proiect aberant) ce vom face cu masinile care vor incerca sa faca dreapta de pe Vladimirescu? Mai ales cei care vin din Iosia Nord, care nu-s putini? Aia vor fi in siguranta, ma gandesc, sa iasa in calea traficului din Decebal, ca sunt protejati in cutii de tabla. Am asa, o senzatie, ca la un moment dat, dupa mai multe tamponari si oameni in spital, vom mai face o carpeala si, ori vom pune din nou un semafor acolo, ori mai expropriem pe cineva si facem o banda de acceleratie pt. virajul la dreapta. As paria pe a doua varianta. Un constructor va mai avea de lucru cate ceva la proaspatul proiect incheiat...
Postat 27 Noiembrie 2024, 02:35 de Musti
care crestere ?
"Polițiștii și-au manifestat temerea că, dată fiind creșterea vitezei de circulație pe bulevardul Decebal" nu e 50km/ora?unde e cresterea?
Postat 26 Noiembrie 2024, 22:21 de florea
KP
Orădenii intelg ce înseamnă o asemenea lucrare, si nu se plâng.
Postat 26 Noiembrie 2024, 21:59 de Sandu2100
De ce să traverseze?
Orădenii nu trebuie să traverseze, ar spune un birtinez serios care o ține tot drept până la capul podului.
Postat 26 Noiembrie 2024, 21:40 de KP
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7959 RON
  • 1 EUR = 4.9767 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON