Pentru prima oară, pe ordinea de zi a reuniunii Consiliului Județean Bihor, desfășurată vineri, conducerea executivă a administrației a propus actualizarea indicatorilor tehnico-economici la 13 proiecte.
„În medie, este o scumpire de 33% a proiectelor comparativ cu valorile inițiale, provocată de scumpirea materialelor de construcții și a carburanților”, a explicat BIHOREANULUI șeful Direcției Tehnice a CJ Bihor, Filip Cheșeli.
Actualizarea indicatorilor tehnico-economici a fost votată, pentru aproape toate cele 13 proiecte, în unanimitate și fără discuții în contradictoriu între reprezentanții celor trei partide din CJ Bihor – PNL, PSD și UDMR.
Concret, a fost aprobată creșterea costurilor pentru înființarea Parcului Științific și Tehnologic (la 33,453 milioane lei fără TVA), a contribuției CJ Bihor în proiectul finanțat prin PNDL pentru reabilitarea și modernizarea DJ 767 Sâmbăta – Dobrești și a DJ 767 C Dobrești – Luncasprie, în lungime totală de 20,964 km (la 3,08 milioane lei), și a celei din proiectul pentru reabilitarea și modernizarea DJ 764 Beiuș – Roșia – Aștileu – Aleșd, în lungime totală de 33,655 km (la 3,96 milioane lei).
De asemenea, cresc costurile pentru refacerea podețelor de pe DJ 767 pe teritoriul comunei Vârciorog, pentru modernizarea DJ 797 A Bicaciu – Ianoșda, de 5,328 km (la 15,752 milioane lei), pentru stabilizarea unui versant pe DJ 108 K Bulz – Remeți, pe o suprafață de 30.000 mp (la 10,9 milioane lei), pentru amenajarea unei intersecții și lucrări de scurgere a apelor pe DJ 108 I în Telechiu (la 1,4 milioane lei), pentru reparații capitale și refacere poduri pe DJ 792 A Leș – limita cu județul Arad, pe o lungime de 42,712 km (la 106,816 milioane lei).
Nu în ultimul rând, tot din cauza scumpirilor generalizate, a fost aprobată creșterea valorii proiectelor pentru Drumul Apusenilor pe 43,375 km ai DJ 764 A Beiuș – Stâna de Vale și DJ 108 J Stâna de Vale – Remeți (la 146,432 milioane lei), pentru construirea șoselei de centură a orașului Aleșd (la 145,812 milioane lei) și pentru cea a drumului de legătură dintre Oradea și Sânmartin (la 263,830 milioane lei).
Singurul proiect „trântit” la reuniunea de vineri a CJ Bihor viza, la propunerea președintelui Ilie Bolojan, aprobarea declanșării procedurii de expropriere pentru traseul inelului rutier metropolitan. Proiectul a întrunit doar 21 de voturi, ale consilierilor PNL, insuficiente, pe fondul unui absenteism și el fără precedent, la ședință fiind prezenți doar 27 dintre cei 35 de aleși ai bihorenilor, 8 fiind plecați în concedii.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.