URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
31 Octombrie 2023, 08:01

Faceți-vă mici! Primăria nu vrea să accepte că a comandat parcări prea mici, în care orădenii se chinuie și își lovesc mașinile (FOTO/VIDEO)

Faceți-vă mici! Primăria nu vrea să accepte că a comandat parcări prea mici, în care orădenii se chinuie și își lovesc mașinile (FOTO/VIDEO) PARCAREA VULCAN. „Faptul că nu există niciun loc liber arată că orădenilor le place această parcare”, consideră primarul Florin Birta (foto), pretinzând că spațiile respectă normativele legale. De parcă nu tot Primăria i-a momit pe șoferi să se înghesuie aici, desființând zeci de locuri de parcare din zona centrală și oferindu-le, până la sfârșitul anului, posibilitatea să își lase mașinile gratuit în noul parking...
Faceți-vă mici! Primăria nu vrea să accepte că a comandat parcări prea mici, în care orădenii se chinuie și își lovesc mașinile (FOTO/VIDEO) PROBA RULETEI. Deși în parcarea Iosif Vulcan șoferii își lasă mașinile „la zid”, pereții sunt deja frecați, iar mulți șoferi merg pe contrasens ca să încapă în pante și rampe, primarul Florin Birta este mulțumit. Vineri, acesta a măsurat cu ruleta între pereți sau strict între axele marcajelor ce delimitează locurile, „câștigând” astfel 15 centimetri, pentru a demonstra că respectă cerințele legale. La minimum minimorum...

Inaugurarea parcării Iosif Vulcan s-a lăsat cu proteste. Orădenii au reclamat pe Facebook intrarea prea îngustă, locurile prea strâmte și rampele prea abrupte. Nemulțumirile au rămas, însă, fără ecou.

Primarul Florin Birta a măsurat locurile de parcare personal, vinerea trecută, cu ruleta în mână, pentru a demonstra că respectă standardele minime impuse de normativele tehnice din... 1997, abrogate în acest an. „Nu discut că unii sau alții se plâng că este prea îngustă. Am vrut să arăt că respectă normativul în vigoare la construirea parcării”, spune primarul Birta. Cum ar veni, orădenii merită minimumul...

„Erupția” Iosif Vulcan

Inaugurată pe 12 octombrie, de Ziua Orașului, parcarea stârnise deja un scandal. Prezentată în schițe cu o cromatică sobră, jardiniere cu flori și fațada cu inserții de cărămidă aparentă, la final s-a descoperit că nu seamănă cu planurile inițiale. Pe lângă stâlpii exteriori vopsiți în nuanțe stridente de verde, roz, albastru și portocaliu, fațada a fost acoperită cu inscripția „Iosif Vulcan Parking”, inexistentă în proiectul inițial și scrisă cu litere mari și înflorate, ca pe o invitație de nuntă.

Marile neajunsuri s-au văzut, însă, la deschidere. Recepționat în aceeași zi, parkingul cu 121 de locuri - pentru care municipalitatea va plăti constructorului Drum Asfalt 3,3 milioane euro, preț actualizat cu inflația de circa 120.000 euro din ultimii 4 ani - poate fi accesat dintr-un singur sens de circulație. Șoferii care vin dinspre Teatru trebuie să ocolească prin girația de la capătul Parcului Libertății pentru a intra în parcare pe o cale de acces îngustă. „Dacă mașina care iese nu s-a încadrat bine, riști să o freci sau să atingi peretele de la intrare”, spune un șofer.

„Gândită foarte prost”

Ca să „vândă” fiecare centimetru pătrat, Direcția Patrimoniu Imobiliar a Primăriei a comandat clădirea cu locuri de parcare strâmte și rampe abrupte. Decizia ca orădenii s-o folosească gratuit anul acesta, ca gest de bunăvoință, este de fapt o invitație la antrenament de șofat.

Șoferii au protestat. „Este foarte greu să mergi în curbă. Dacă ai o mașină mai mare, roata din spate trece peste despărțitorul dintre benzi. Problema nr. 1 este însă lățimea locului de parcare. Dacă parchezi cu spatele, iar în stânga ai un zid, șoferul nu poate ieși din mașină”, a reclamat un orădean pe internet. De altfel, în majoritatea locurilor pasagerul trebuie să coboare înainte ca șoferul să parcheze, tocmai pentru ca acesta să-și poată deschide portiera din stânga.

În plus, șoferii care nu găsesc locuri la ultimul etaj se vor vedea blocați. „Nu există o buclă de întoarcere, trebuie să dai înapoi și să întorci pe locul pentru motociclete”, spune alt orădean.

Oamenii dau vina pe Primărie. „La orice inaugurare de parcare i-aș pune pe edili să testeze, fiecare cu mașina proprie, spațiul dintre locuri, să treacă unul pe lângă altul în acele viraje în care unul urcă și altul coboară și să ne arate că totul a fost bine gândit”, a cerut un nemulțumit.

Între propagandă și ironie 

Pentru a închide gura orădenilor, pe 16 octombrie municipalitatea a postat un film de propagandă cu un tur la parkingului. Ca să demonstreze că „respectă normativele în vigoare, ce impun minimum 2,30 metri lățime pentru un loc, propagandiștii Primăriei au măsurat cu ruleta, între marcajele despărțitoare, locul numărul 100, unul dintre puținele largi de 2,88 metri (foto), și locul 116, cu o lățime de 2,33 metri.

Două zile mai târziu, consilierul local Liviu Sabău Popa a demontat lauda Primăriei printr-un alt filmuleț, ce arăta greutatea cu care a fost parcat un Renault Scenic, mașină lată de 1,86 m, pe locul 72, aflat între un perete și un stâlp, care între marcaje are doar 2,12 m.

Imaginile arătau cum șoferul, altfel suplu, se chinuia să iasă din mașină înghesuit între portieră și perete (foto). Consilierul a mai filmat și mașini virând cu greutate și încălcând banda de demarcare dintre sensurile de urcare și coborâre, transmițând ironic Primăriei: „Oricât ați încerca să nu îi credeți pe orădeni, nu «închepe»!”.

Regula parcărilor...

Primele reglementări legale privind parcările supraetajate datează din 1996, urmate de altele în 1997 și înlocuite anul acesta prin Ordinul 172/2023 al ministrului Dezvoltării.

Normativul, raportat la autoturisme de clasă medie, cu lungime de 4,75 m și lățime de 1,80, prevede ca „dimensiuni minime ale locului de parcare” o lungime de 5 m și o lățime de 2,3 m. Dacă locul e lângă un zid, lățimea minimă se majorează cu 20 centimetri, iar dacă e flancat de încă un obstacol, cu 30 cm.

Prin excepție, 20% dintre locuri pot fi reduse cu 10 cm pe lățime și 50 cm pe lungime.

... și realitatea

BIHOREANUL a măsurat săptămâna trecută parcarea, din marcaj în marcaj, cum a făcut inclusiv Primăria în filmulețul propagandistic, și a constatat că 69 de locuri, deci mai mult de jumătate, au lățimea sub 2,3 metri. Deci, nu maximum 20%, cum zice normativul!

La fel, dacă spre subsol sensurile de coborâre și urcare au o lățime totală de 6 metri, așadar peste normativul minim de 5,5 m, la nivelurile superioare ele se îngustează, ajungând și la 2,4 m pe sensul de coborâre, care trebuie să fie mai lat decât cel pentru urcare.

În parcarea Iosif Vulcan fiecare loc are alte dimensiuni și acestea scad cu fiecare etaj. Ce-i drept, există și câte două locuri cu o lățime de circa 2,8 m pe fiecare palier, dar și asta din greșeală! Inițial, parcarea trebuia să aibă 145 locuri, însă pentru că la capetele de rând spațiul nu permitea nicicum înghesuirea a trei locuri, municipalitatea s-a mulțumit cu două late, între care a hașurat un spațiu lat de un metru. Și așa parcarea s-a redus la 121 de locuri!

PROBA RULETEI. Deși în parcarea Iosif Vulcan șoferii își lasă mașinile „la zid”, pereții sunt deja frecați, iar mulți șoferi merg pe contrasens ca să încapă în pante și rampe, primarul Florin Birta este mulțumit. Vineri, acesta a măsurat cu ruleta între pereți sau strict între axele marcajelor ce delimitează locurile, „câștigând” astfel 15 centimetri, pentru a demonstra că respectă cerințele legale. La minimum minimorum...

Măsurătoare á la Primărie 

În ciuda evidenței, primarul Florin Birta vede construcția ca pe o reușită. „Parcarea respectă normele legale privind dimensiunea minimă a locurilor”, susține edilul.

Pentru a-și dovedi spusele, vinerea trecută, însoțit de șeful Direcției Patrimoniu Imobiliar, Lucian Popa, de proiectantul Daniel Tivadar (foto) și de reprezentanți ai constructorului, Birta a măsurat, de față cu BIHOREANUL, câteva locuri din parcare.

Măsurătoarea primarului nu seamănă, însă, deloc cu cea a orădenilor. În loc să calculeze locul dintre marcaje, între care șoferii sunt obligați să își lase mașinile, cum a făcut inclusiv Primăria în filmulețul elogios, edilul a măsurat de la un ax la altul al marcajului, câștigând astfel la fiecare loc câte 15-16 centimetri.

De asemenea, în cazul parcărilor situate între un stâlp și un perete, cum este cea din filmul consilierului Liviu Sabău Popa, măsurătoarea s-a făcut de la un obstacol lateral la altul, cu ignorarea marcajelor. „Se măsoară conform normativului din 1997, în vigoare la proiectarea parcării”, a argumentat proiectantul, cu actele în mână, care îi dau dreptate.

Promisiuni de mai mare 

„Parcarea respectă normativele. Cea de la Spitalul Județean a fost proiectată tot așa. Dar cea de la piața Nufărul, pe care o vom face anul viitor, va fi proiectată pe Ordinul din 2023, care prevede lățimi de 2,5 metri”, spune Florin Birta (foto). Orădenii nu ar trebui totuși să se bucure, căci primarul este în eroare: noul normativ mărește doar locurile de parcare din stradă, nu și pe cele din parkinguri supraetajate.

De altfel, mulțumit de experimentul cu ruleta, Birta a ignorat și dungile de pe pereții parcării Iosif Vulcan, lăsate de orădenii care deja și-au frecat mașinile, și autovehiculele atât de apropiate încât șoferii s-au „scurs” din ele, și rampele înguste care îi obligă să încalce banda de demarcare între sensuri ori chiar să intre pe contrasens. „Toate parcările sunt ocupate și n-am văzut pe nimeni blocat în nicio mașină, deci șoferii au ieșit pe undeva”, a spus, ironic, edilul.

Cum au ieșit șoferii nu mai e problema lui. În orașul betoanelor, mai importante sunt operele ridicate din acestea decât oamenii care trebuie să trăiască între ele...


PARCĂRI CU STRES

„Să își ia mașini mici!”

Parcările supraetajate din Oradea sunt o adevărată provocare pentru șoferi. „Săptămânal sunt cam 1-2 șoferi care se plâng că și-au frecat mașinile de pereți ori de stâlpi”, zice un om de ordine. Parcarea Iosif Vulcan e, însă, cea mai îngustă. „Zilnic se ceartă oamenii cu mine că locurile sunt prea mici”, spune paznicul de aici.

BIHOREANUL a făcut măsurători și în alte parkinguri, constatând că în cel din strada Independenței dimensiunile unui loc variază între 2,2 și 2,5 metri, în cel de pe Brașovului merg până la 2,4 metri, iar în cel din strada Barițiu până la 2,6 metri. Aici, însă, există la fiecare nivel și locuri mai strâmte, de doar 1,9 metri, din cauza unor grilaje ce protejează mănunchiuri de țevi. „Nu am primit nicio reclamație privind dimensiunile locurilor”, spune totuși administratorul parcărilor, șeful DPI Lucian Popa.

Aceeași replică o are și Liviu Andrica (foto), șeful Administrației Domeniului Public care a construit parcările din Piața Independenței, Barițiu și Brașovului. „În Cluj, dacă mergi în parcarea de lângă Primărie și nu ești atent, freci pereții”, spune Andrica, avansând o soluție deplasată: „Cu riscul de a supăra orădenii, în oraș ar trebui circulat cu mașini de dimensiuni mici”. De parcă oamenii și-ar permite să le schimbe peste noapte, la cererea Primăriei...

UN CONSILIER ACUZĂ

„Le măsurăm împreună”

Scandalul declanșat după deschiderea parcării Iosif Vulcan a fost exploatat rapid de opoziția PSD din Consiliul Local. „Din constatările mele la fața locului, dimensiunea locurilor este undeva la 2,12 - 2,22 metri. Am măsurat cinci locuri și nici unul nu avea dimensiunea legală de 2,3 metri”, a spus consilierul Liviu Sabău Popa (foto), care a cerut proiectul pentru a vedea „dacă este o greșeală a lui sau așa au ieșit lucrările”.

Conștient că acesta a măsurat locurile între marcaje și nu cum prevede normativul în vigoare până anul acesta, primarul Florin Birta nu și-a făcut, însă, emoții. „O să vă invit să le măsurăm împreună. Puteți să luați cu dumneavoastră orice proiectant de parcări să vă spună cum se măsoară”, i-a replicat edilul.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
20 Comentarii
excalibur
Pe scurt, discursul tău e Putinist, asta vorbește imperialul comunist Putin in Kazahstan și Bielorusia :::)))) lasă că vă dăm noi, nici Ceaușescu nu a crezut asta, de unde denotă ca a fost ucis de Rusi.
Postat 01 Noiembrie 2023, 10:35 de Sandu2100
Fascinatia Bolo&co
UE este o organizatie de tip imperial, pe model coroana britanica si mai apoi usa. Fondurile europene sunt calul troian cu care se cucereste si extinde imperiul. Azi, in 2023, e mai mult decit evident. Toate lucrarile magice din oradea & bihor, finantate discutabil din fonduri ue, costa triplu. Un pret lucrarea, un pret se intoarce la buget sub forma taxe, impozite, cas,cass iar un sfert sunt bani de manevra pentru vatafi. Vezi buzatu. Pe scurt, se face cite ceva, iar cind vom fi , in sfirsit ,realizati, impliniti, vom avea o mare problema:NU VOM MAI AVEA TARA. Va fi a LOR. Asta pe scurt, nu se preda la scoala nici la TV... Remember, votul NU mai e o solutie. Sunt alte metode...
Postat 01 Noiembrie 2023, 10:22 de excalibur
KP aka mama Omida
" niște amatori fără experiență în administrație " amu te plângi ca Bolojan e de 15 ani în administrație și amu zici ca e amatori ăștia :::::))))) nu se leagă ce zici și nu ai argumente. Și totuși administrația Liberală face treabă la noi în zonă.
Postat 01 Noiembrie 2023, 10:06 de Sandu2100
Re: Smiley ... nu este productiv ce spui.
Adică o să votezi niște amatori fără experiență în administrație, care să-l boicoteze dacă e cazul pe primul mediocru ales al orașului? Mai cugetă puțin ... că ar fi mai productiv să nu votezi deloc, ca să înțeleagă și mulțimea de "neterminați" cu voturi "zero", că nu au niciun fel de legitimitate ca să decidă ceva, în numele și pe banii tuturor.
Postat 01 Noiembrie 2023, 09:46 de KP
Quentin
Ai mare dreptate. Din păcate nu exista mai bun, așa rau cum e. Dar parcările sunt inguste, in '97 mâinile arătau altfel. Eu cu a mea de 1.9m latine și 4.8 lungime nu am ce caută acolo decât dacă vreau sa ma joc cu casco. In 97 ce mașini erau în țară vs 2023. Nu degeaba s-a abrogat normativul, ce-i drept puțin cam târziu.
Postat 01 Noiembrie 2023, 08:21 de poiu
Sandu cel cu buda in curte
Se putea sa nu comenteze virgina de ciucle? Ramai la caruta ta sanda!
Postat 01 Noiembrie 2023, 07:04 de vasi13
In continuare
ar trebui domn' primar sa ne demonstreze ca nu sunt gropi in oras, capacele de canale sunt ok si trebuiesc lasate asa, iar praful gros pe care-l gasim dimineata pe masini e ceva normal. Bine ca se pune pe masini si nu il inghitim noi :)
Postat 31 Octombrie 2023, 21:36 de Neutryno
Aroganta de tip Dragnea
Il va costa pe mr Birta destul de mult aroganta si autosuficienta. Il ia pe NU in brate si incearca sa vanda o poveste de nici gura nu-i miroase nici usturoi n-a mancat. Din pacate pupilul dlui Bolojan nu se prea ridica la inaltimea functiei. O mare problema a dlui primar este ca (si cine cunoaste, stie) dansul nu mai reuseste sa-i tina in frau pe directorii din subordine, care directori, de fapt au cam ajuns sa il conduca. Si asta se intampla pentru ca (e de notorietate) ca dl primar iese la baute dupa orele de program, cu alde Popa si alti directori din subordine si nu se mai poate impune in fata lor. Atitudinea de vataf a dlui primar, dl Andrica, Popa & company ii va cam costa la alegeri si asta pentru ca dl Bolojan a obisnuit oradenii cu standarde inalte de performata. Din pacate dl Birta a inteles sa se inspire prost din incaptanarea celui sub a carei aripa a crescut. A.. si ciuma rosie sa stea cuminte si sa nu jubileze la comentariul asta, pentru ca atunci cand ma gandesc la pedigree-ul politic si mai ales prefesional al consilierului Liviu Sabau, mi se intoarce stomacul pe dos. Deocamdata tot mai bine cu administratia liberala, dar.. va vedem! Nu indrazniti sa deveniti prea confortabili ca vin alegerile si va taxam :P
Postat 31 Octombrie 2023, 19:16 de quentin
Hoppmester
Ai dreptate. Tot ăștia spun ca " de ce parchezi in fața casei mele, e parcarea mea " ::::::)))))
Postat 31 Octombrie 2023, 18:54 de Sandu2100
No parking
Ar trebui să NU parcheze nimeni acolo. Să-i lăsăm pe ei să-și frece mașinile. Poate așa își vor da seama că ceva nu e ok.
Postat 31 Octombrie 2023, 18:45 de xcpdq
Un sfat prietenesc
O vorbă zice așa: “O greșeală asumată e pe jumătate deja iertată! L-am votat pe tânărul primar și am să o mai fac, dar votul din Consiliu am să-l dau altcuiva să nu-i fie așa ușor. Da e o greșeală cu aceste parcări, mai bine ar recunoaște și îndrepta, spre siguranța tuturor! Încă o chestie, importantă de altfel, CONCEDIAZĂ ÎN ACEST MOMENT ACEL CONSULTANT/CONSILIER CARE ȚI-A ZIS CA E O IDEE BUNĂ SĂ IESI CU RULETA SĂ TE FACI DE MAREA MINUNE! Hai, luați-ne taxele și ne vedem la vot…
Postat 31 Octombrie 2023, 16:13 de Smiley
Natie
Suntem o natie care in afara parkingurilor putem parca oriunde, trotuar, hasurat, intre stalpisori, spatiu verde, colturi de strada, etc., fara sa ne lovim masinile, fara sa ne pese de cat spatiu ramane intre masini si cladiri, iar acuma cand primim o parcare pe masura tipului de parcare tamtamul politic e cat se poate de mare pe cativa cm plus sau minus.
Postat 31 Octombrie 2023, 14:51 de Hoppmester
.
Pe zi ce trece, aroganta politrucilor este tot mai mare, indiferent de "famiglia" din care fac parte(înțelegi proasta satului).Spor la "vot"!
Postat 31 Octombrie 2023, 13:54 de Maikeltroll
..........
Deci acuma pe bune.Daca avea 100 sau 110 locuri dar normale nu era mai bine? Nu înțeleg încăpățânarea asta a primăriei pentru construcții Liliputiene.Mi se face deja greata sincer de Andrica asta care el le știe pe toate dar tot ce ajunge pe mana ADP in scurt timp incep sa arate ca naiba.La un moment dat ar trebui și oamenii să spună stop odată că sincer sunt unii în primăria aia și nu putini care deja par a fi caz medical.Polivalenta a pornit de la 7500 de locuri,au tăiat din ea până a ajuns o chestie irelevantă.La stadionul care se vrea eu nu am întâlnit om care sa nu spună că ar fi ok sa aibă măcar 20 mii,nu Birta lupta ca orădenii sa aibă unul de doar 16 mii,sa fie și aia ceva așa mai de săraci,trotuare de nu încapi,iluminatul din centru care e așa de tre să-ti scoți lanterna,practic au reușit să aducă sinistrul și în centru etc da mai sincer! Parca regimul comunist era acela care umilea omul ( individul) în mod sistematic dandu-i mereu sentimentul că e prea mic și nesemnificativ pt a conta sau a avea o părere și trebuie să se alinieze.Voi știți de vreun proiect care sa se fi modificat în așa zisele dezbateri publice? Sau unul la care sa i se fi adus îmbunătățiri din cauza nemulțumirii oamenilor? Sau la această parcare,merge discuția despre cum sa scoatem din ea ceva bun? Sau despre cum unii (în cazul de față mulți) vor domne ceva in plus fata de minimul aprobat de lege.Pai da se poate așa ceva? Deci chiar avem o problema la modul de funcționare al lucrurilor.Sincer în momentul de fata sunt în oraș doi maxim trei oameni care modelează Oradea după gustul lor,restul pur și simplu nu contam,da deloc! Normal e asta? Eu cred că nu.
Postat 31 Octombrie 2023, 13:28 de Robert
Bingo
E o parcare pentru viitoarele masini electrice, gen spring. E o discriminare disimulata de acest vataf local, pe nume Andrica. Un penelist care nu ar pregeta sa traga cu arma in tarani flaminzi, ca in 1907. Succese si la mai mare...
Postat 31 Octombrie 2023, 13:22 de excalibur
excelent articol si o critica reala a gafelor din parcarea asta
asa e cand le inghesui la maxim pana "inchepe" la minim. Cred ca daca te bagi in justitie primaria scapa nevinovat cinstit care a respectat ultimul normativul existent, in vigoare la momentul proeictarii-licitatiei-constructiei, ce tocmai a expirat dupa deschidere, dar totusi problemele ridicate de o mare majoritate a tuturor oradenilor ce folosesc parcarea isi dovedesc validitatea. Imi place atitudinea umila a lui Liviu Sabău Popa, sincer, felicitari domnule! "dacă este o greșeală a lui sau așa au ieșit lucrările" lasa loc de colaborare, nu ca si cum le-ar sti pe toate, si totusi insista si reprezinta cetatenii nemultumiti. Nu ca sa scuz greselile cu aceasta parcare, ca lipseste si arcada de la intrarea de pe strada si ecranele cu nr de locuri sunt de 6 ori mai mici decat in prezentare, lipseste si vegetatia, pe langa tot ce s-a prezentat, dar e evident ca in 25-30 de ani masinile au crescut. Te uiti la Mini din anii 60 si Mini din 2020 si e dublu. Te uiti la Passatul din 80 si cel de azi si mai pui 50cm, la fel si la Golf. Si intelegi de ce, rezista mai bine la impact, si eu vreau sa scap fara picioarele rupte in caz de ceva. De aceea si normativul a expirat si a crescut limitele minime! Da, la oras se preteaza masini mai mici, de-acord, dar cati oradeni au doua, una ptr concedii si una ptr oras? Ori reclamatiile vin de la Renaulturi si VW, nu de la americane gen Suburban, Lincoln Navigator si pickup truckuri. Lipsa unui spatiu de intoarcere, e pur o gafa de proiectare, trebuia doar o parcare interzisa pe care sa faci o intoarcere in 3 miscari. Problema pare ca s-ar putea rezolva cu vopsea si linii noi, nu trebuie daramata cladirea, desi va avea si mai putine locuri de parcare
Postat 31 Octombrie 2023, 13:14 de unu
Daniel Tivadar loveste din nOU
Ca din intimplare, pmo, de la dealul ciuperca incepind, este condamnata sa serveasca proiectele acestui unicat. Karma...
Postat 31 Octombrie 2023, 10:05 de excalibur
Nu " inchepe " :::::))))
Mâncă mai puțin Sabau, ca așa nu " inchepe " dacă zicea Miluț îl credeam, nu-i așa @denis și alte conturi de propagandă care ești.
Postat 31 Octombrie 2023, 09:45 de Sandu2100
florinel primarele
a dat cu cu mucii in fasole :))))) un mascarici, silviu popa, masoara de aceasta data pe buna dreptate si il provoaca pe un alt mascarici mai mare decat el sa faca la fel. mai marele mascarici florinel primarele, masoara ce ii convine si minte aratand specificul dispret pentru noi, platitorii de taxe si votanti ai lui. l-am votat pe florinel ca, deh, el e de la “cei buni”… am fost un prost! va veni sanducu si ne va spune noua ca de fapt e bine acolo, bicicleta “inchepe” si ca restu-s trambite si propaganda si ce tampenii va mai debita el. pacat ca primarele florinel isi bate joc de noi, de toti!
Postat 31 Octombrie 2023, 08:39 de denis
2,4 m din axul în axul marcajelor laterale. Așa spune normativul.
Nu 1,9 și nici altfel la locurile standard de parcare. Auzi la Birta, ce trăznaie zice, fără legătură cu subiectul ... că e plină parcarea și tot timpul aglomerată pentru că este apreciată de orădeni. Măscăriciul nu pricepe că-i așa pentru că e deocamdată gratuită, dar și pentru că sunt zeci de autoturisme care nu au fost mișcate de acolo, de către proprietari, de la deschiderea acestei parcări (a se vedea praful de pe ele, tipic autovehiculelor nemișcate o vreme).
Postat 31 Octombrie 2023, 08:12 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON