URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
14 Mai 2024, 15:49

Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO)

Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Fac loc pasajului subteran! A început demolarea caselor de la intersecţia străzilor Tudor Vladimirescu cu Decebal din Oradea (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a demarat lucrările pregătitoare pentru construirea viitorului pasaj subteran prin care strada Tudor Vladimirescu va subtraversa Bulevardul Decebal, una dintre cele mai aglomerate artere din oraş.

Atenţie, demolări!

În cursul zilei de luni, municipalitatea orădeană a făcut ultimele pregătiri pentru dezafectarea clădirilor de la intersecţia celor doua străzi, cumpărate anul trecut de la orădeni cu circa un milion de euro.

"Conform înţelegerii cu foştii proprietari, casele erau goale încă de la 1 ianuarie. În cursul zilei de luni s-au făcut ultimele debranşări de la reţelele de energie electrică şi gaz şi a început dezafectarea clădirilor din curţile caselor", a explicat pentru BIHOREANUL un angajat al Primăriei.

Demolările propriu-zise ale clădirilor au început marţi dimineaţă cu casele situate pe partea dreaptă a străzii Tudor Vladimirescu pe sensul de mers către centrul oraşului.

"Pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă a lucrărilor de demolare am cerut sprijinul Poliţiei Rutiere pentru restricţionarea circulaţiei pe o singură bandă pe sensul de mers către zona centrală. Oricât te-ai strădui, în timpul lucrărilor pot cădea bucăţi de moloz în şosea", a explicat funcţionarul.

Lucrările sunt programate să continue cu dezafectarea clădirilor de pe partea stângă a drumului, cu termen de finalizare înainte de sfârşitul acestei luni.

Şantier în timp de vacanţă

După cum BIHOREANUL a mai scris, construcţia pasajului a fost atribuită săptămâna trecută firmei Freyrom, constructorul pasajelor subterane din Piaţa Gojdu şi al celui peste sensul giratoriu de la intrarea în parcul industrial din Calea Borşului, pentru suma de 39,4 milioane lei.

"Lucrările efective sunt programate să înceapă în jurul datei de 15 iunie, cel mai probabil în ultima săptămână de școală. Vrem să profităm pe cât posibil de traficul auto mai relaxat din timpul vacanţei de vară", a declarat pentru BIHOREANUL directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiş.

De altfel, pentru a economisi timp, la începutul acestei săptămâni, constructorul a început deja lucrările de proiectare pentru viitorul pasaj.

Intenţia municipalităţii este ca pasajul să fie deschis circulaţiei încă din toamna acestui an, chiar dacă lucrările vor continua până în prima jumătate a anului 2025.

„Obiectivul nostru este ca, până în septembrie, la începerea viitorului an școlar, să putem da drumul din nou la circulația tramvaielor pe Bulevardul Decebal, chiar dacă înseamnă ca peste vară să se lucreze în două sau chiar trei schimburi. Din discuțiile cu constructorul, dacă nu vor apărea probleme deosebite, pentru că zona este traversată de canalizarea menajeră care vine de la Băile Felix, lucrările se pot finaliza până la sfârșitul anului”, a declarat pentru BIHOREANUL primarul Florin Birta.

Pasaj cu lift

Conform planului municipalităţii, viitorul pasaj pe sub Bulevardul Decebal va fi lung de 11,9 metri, lat de 25 metri şi va avea câte o bandă pe sens.

Construcţia, asemănătoare pasajului din Bulevardul Magheru, va avea în plus un pasaj pietonal, paralel celui rutier. Cu o lungime de 36,8 metri şi o lăţime de 3 metri, pasajul pietonal va avea la capete atât trepte, cât şi lifturi pentru persoanele cu dizabilităţi, mamele cu cărucioare ori biciclişti.

Viitorul pasaj pe sub Bulevardul Decebal va face parte din coridorul de mobilitate Tudor Vladimirescu - Meşteşugarilor.

Acesta va mai cuprinde lucrări precum lărgirea străzii Tudor Vladimirescu la patru benzi pe tronsonul spre cartierul Ioşia, amenajarea unui pasaj subteran la intersecţia străzii Tudor Vladimirescu cu Oneştilor, amenajarea a două benzi pe sens pe strada Lăpuşului şi ridicarea în capătul străzii Meşteşugarilor a unui pasaj care va supra-traversa şoseaua de centură şi linia ferată.

Construcţia pasajului va fi cofinanţată prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
ca sa clarific
mai ivanoave, eu am adoptat vorba ta cu "unu-densificarea", ca o gluma. Insa chiar imi plac parcurile si ecologia, care nu e extremista. E bine ca au preluat casele prin cumparare si nu expropriere. Idea era ca uite la pozele de la articolul acesta, https://www.ebihoreanul.ro/stiri/proiectul-pasajului-pe-sub-bulevardul-decebal-estimat-la-225-milioane-euro-a-fost-depus-spre-finantare-pe-fonduri-europene-foto-186056.html , poza nr 6, 8 si 10. Evident ca intelegem ca trebuiau daramate constructiile ptr largirea intersectiei, nu puteai lasa casele fara un zid de rezistenta. Dar ce zic e sper ca primaria are un plan sa se mobileze terenul acela alb cu ceva constructii, ca nu o sa fie acolo nici o piata publica (decat una pustie), nu sa fie terasa de cafenea sa se uite la trafic care acum ar merge mai rapid. Atat vreau sa cadem de-acord prietene, ca spatiul ala gol si alb din poze arata aiurea! Evident trebuie si copaci, umbra, verdeata (doar nu pe 30% din teren), dar nu isi imagineaza nimeni parc de joaca ptr copii pe marginea unui bulevard, intr-o intersectie circulata. Sper ca odata finalizata intersectia, primaria va vinde terenul dezvoltatorilor imobiliari (cat de inalt vor construi, las sa fie compromis si negociere, dar daca e mai mic de P+1 cum era constructia veche, atunci distrugem cladirile din oras. PS. pana la urma, in aceeasi intersectie peste drum este bloc de P+8+acoperis sau blocul P+8 la Prima Urbana pe Vladimirescu). In idea cu exemplul ca Mai voia primaria la un moment dat sa faca autostrada pe Avram Iancu, langa piata Unirii, si sa darame constructii monument istoric din ev mediu, identitatea si cladiri artistice din ansamblul arhitectural centrul istoric ca sa puna masini pe enspe benzi care sa circule mai usor (cu viteza mai mare), pe o strada unde sunt pietoni si comert, din fericire, idea acea a cazut. Ti-am raspuns si la articolul cu poze cu aeroportul, cum facem sa ne impacam stimabile?
Postat 15 Mai 2024, 16:12 de unu
Unu trompeta Prima
Iar vrei densificare, bloc langa bloc, case demolate si blocuri, fara spatiu, spatii verzi . De ce nu propui 5 blocuri de genul celor din Hong Kong in care stau 40-50mii oameni, asa poti demola toata Oradea si faci 5 blocuri langa Primarie si gata, si torni o cifa de beton pe tine.
Postat 15 Mai 2024, 09:47 de sanduivanov
Lifturile comune, cu mame la cărucioare și bicicliști, este ultimul răcnet în materie.
2 luni maxim vor fi funcționale aceste lifturi ... că e scump curentul, iar fără panourile de comandă ce vor fi rapid vandalizate fac imposibilă mișcarea lor pe verticală. În astfel de cazuri, tipic autohtone, nu e de bine să pui lifturi, ci benzi tractoare pe planuri înclinate. Proiectantul, la fel ca decidentul, este rupt de realitate și trăiește strict în lumea lui virtuală.
Postat 14 Mai 2024, 18:34 de KP
vine unu cu densificarea
am impresia ca este si un risc sa regretam cand facem demolari ca sa faci strada, cand renuntam la 2 treceri de pietoni din 4 (nu chiar dispare, mutata in subteran, dar doar pe o latura a drumului). Daca vedem in schimb in locul caselor ramase blocuri mai inalte, care ocupa tot terenul, fara "30% din teren sa fie curte", atunci poate isi dovedeste utilitatea.
Postat 14 Mai 2024, 17:29 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON