Indicatorii tehnico-economici ai proiectului de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor au fost aprobaţi, miercuri, de Guvernul României.
Investiţia pentru cei 166 de kilometri va fi finanţată din PNRR şi are ca termen de realizare anul 2026, după cum a anunţat, după şedinţa Executivului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
În cadrul acestui proiect, se vor realiza 18 km de linie dublă nouă, staţiile vor fi modernizate, mai multe poduri, podeţe, pasaje vor fi înlocuite sau reparate, clădiri vor fi reabilitate și se vor monta panouri fonoabsorbante.
„Obiectivul, împărțit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7,55 miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare și execuție lucrări, la care se adaugă o sumă de 1,94 miliarde de lei pentru cheltuieli destinate exproprierilor, consultanței și situațiilor diverse și neprevăzute”, a mai transmis ministrul.
Lotul 1 este Cluj – Aghireş (1,50 miliarde lei, fără TVA), al doilea continuă până la Poieni (1,47 miliarde lei, fără TVA), lotul 3 între Poieni şi Aleşd (2,16 miliarde lei, fără TVA), iar lotul 4 de la Aleşd la frontiera cu Ungaria (2,41 miliarde lei, fără TVA).
În urmă cu o lună, CNAIR a anunţat că a lansat licitaţia pentru proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor pentru primele două tronsoane.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.