URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
10 Martie 2024, 09:10

E mai bine largă sau mai îngustă?

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

E marea problemă care-i bântuie pe orădeni la ora actuală. Cum e mai bine, să fie mai largă sau mai îngustă? Asta după ce primarul Florin Birta a declanșat, oarecum pe șutic, campania de lărgire la patru benzi a Căii Aradului.

Imediat după începerea lucrărilor, au apărut comunicate prin care suntem înștiințați că acesta e doar începutul și că urmează să ajungă în regim de două benzi pe sens și străzile Universității, Armatei Române, Ceyrat și Atelierelor. Ca să nu mai zic de strada Tudor Vladimirescu, și ea pe țeavă pentru același lucru.

Ecologiștii susțin că dacă lărgim străzile se vor înmulți mașinile. Nu cred că există orădean care să vrea să-și mai cumpere o mașină numai la auzul veștii că se lărgește strada Ceyrat. Și nici că traficul pe o stradă mai lată e mai poluant decât pe una îngustă, pentru că noxele sunt mult mai mari dacă se circulă bară la bară.

În schimb, nu pot să nu remarc un alt aspect: că unde Primăria a amenajat străzile în urmă cu doi, trei, cinci ani, acum se sparge din nou, ceea ce numai viziune pe termen lung nu este.

Era evident că la o tramă stradală generoasă ca pe Armatei Române se impune un drum cu patru benzi, chiar dacă pentru asta studenții se vor revolta că le-au rămas mai puține locuri să-și parcheze mașinile. Ehei, și eu îmi aduc aminte cu plăcere de studenție, unde singura mea grijă era că n-am unde-mi parca bolidul!

Dacă e să ne gândim la oportunitate, poate cel mai îngust loc din oraș este pe strada Matei Corvin, unde traficul e gâtuit sub podul CFR. Știu că lucrarea este strâns legată de CFR, o instituție aproape moartă și îngropată, dar dacă autoritățile locale ar sta pe capul ceferiștilor, poate lucrurile s-ar mișca mai repede.

Până la urmă în trafic e ca în cardiologie, cu cât arterele sunt mai mari cu atât riscul de blocaj e mai redus.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
R: Totdeauna e mai bine îngustă decât largă
Aveți o vârstă, domnu Chirilă, aș fi presupus că știți asta :)
Postat 11 Martie 2024, 09:11 de Vio_427
hymn
electoral Johnny Wakelin In Zaire, pe ytube... doar ca in loc de perciunat cu mustata e chelu' spranceana unica (asta nume apash) , si la tobe birtasii mai tineri cu plete ..atentie la text..
Postat 11 Martie 2024, 09:05 de User anonimizat
Acum nu
Dar in mandatul urmator, dispar casele din zonă, just prepare.
Postat 10 Martie 2024, 17:22 de Maikeltroll
Veronică, Veronică Eu credam c-o ai mai mică, Tu credeai c-o am mai mare!
Citat poet contemporan Dinescu. Cam la asta se rezumă tot ce fac acești imbecili în situația de față,cel puțin în ce privește așa zisa lărgire la 4 benzi a străzii Calea Aradului,v-o spune un locuitor (încă)direct afectat a acestui trist și irelevant cică oraș.
Postat 10 Martie 2024, 16:53 de altoradean
Masini
Incurajam sa avem mai multe masini, vom avea mai multe masini. Cand Oradenii vor fii sufocati de noxe, in 5 ani, or sa regrete investitiile.
Postat 10 Martie 2024, 16:14 de IonutV
a vs b
Si io cand eram pieton ii injuram pe soferi. Amu' , ca-s sofer ii injur pe pitoni..... Cam asa sta treaba... intotdeauna numai unii o sa fie multumiti.
Postat 10 Martie 2024, 15:15 de sssss
Oradea, mare oras verde...
Oradea, mare oras verde cu accent pe pietoni, transport in comun si biciclisti etc... iar in realitate doar benzi dupa benzi pt masini, ca doar asta ne trebe. Si da, spalarea de bani continua, strazi amenajate acus ceva ani, se sparg din nou si din nou... Totodata imi pare rau sa spun, dar ecologistii au dreptate, e un fenomen mai complex, nu are rost sa scriu aici ca nu o sa citeasca nimeni, dar daca e cineva interesat cautati pe youtube "Why Roads ALWAYS Fill Up, No Matter How Much We Widen Them" si o sa intelegeti cat de simplu e defapt ;)
Postat 10 Martie 2024, 12:00 de cristianteofil
Mirceo, cel mai bine ar fi fara corupti!
In timp ce primaria se chinuie de vreo sase ani cu largirea la doua benzi pe sens a trecerii pe sub podul cfr, angajatii i-o trag pe la spate! Cine a dar autorizatia de construire a acelei spalatorii auto aflata exact pe amplasamentul viitorului drum?! Mai este angajat al primariei? Puneti voi, bihoreilor, de o investigatie si aflati numele celei/celor care si-au dat acordul! CFR-ul a faultat primaria si o va mai face, chestie politica. De ce? Pt ca poate! Cam cum face picolo cu opozitia, atata cata e! Interzice corturile USR-ului de zici ca Oradea e mosia primita de la ma-sa!
Postat 10 Martie 2024, 10:53 de pinonel
Copii..
Ecologistii sunt niste copii ai durerii care, chiar daca au dreptate in unul dintre 100 de cazuri, latra permanent ca sa se faca mereu auziti!! Multi fac parte din ONG-uri obscure (si, mai ales, inutile...) care trebuie sa se faca auzite pentru a-si justifica banii veniti nimeni nu stie de unde!!Cam asta e chestia cu toare oengheurile de pe la noi!!
Postat 10 Martie 2024, 09:25 de AnaConda
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON