URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
24 Mai 2023, 12:51

Drumul Expres Oradea – Arad, în dezbatere pentru obținerea acordului de mediu (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumul Expres Oradea – Arad, proiect de aproape 11 miliarde de lei, intră în etapa dezbaterilor pentru emiterea acordului Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, pas foarte important în vederea finalizării documentației tehnice și lansării licitației pentru execuția lucrărilor.

Impact redus

Studiul de evaluare adecvat și raportul de impact asupra mediului, documentațiile necesare obținerii acordului, au fost finalizate și au intrat în procedura de dezbatere publică la ANPM, pe al cărei site a fost publicat luni. Publicul interesat poate transmite în scris comentarii, opinii și observaţii la sediul Agenției - Splaiul Independentei nr. 294, Sector 6, Bucureşti - până la data de 29 iunie.

Potrivit președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, proiectul prevede soluții de natură să reducă impactul asupra unor zone naturale. În zona Chișineu Criș, de exemplu, a fost adoptată soluția devierii traseului și a unui nod rutier în așa fel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă.

Pe de altă parte, Bolojan a transmis că, dat fiind faptul că „traseul nu se suprapune peste siturile de interes comunitar Natura 2000, la sfârșitul lunii iunie, după finalizarea acestei ultime etape de consultare publică, putem obține și avizul de mediu”.

În această perioadă, în contextul reconfigurării traseului pe teritoriul județului Arad în zona limitrofă orașului Chișineu Criș, se realizează ultimele foraje pe noul amplasament și se lucrează la identificarea proprietarilor de terenuri de pe noul culoar de expropriere.

Dezbateri locale, apoi licitație

Președintele CJ Bihor a afirmat că în ultima săptămână a lunii iunie vor avea loc patru dezbateri publice în Oradea, Salonta, Arad și Chișineu Criș.

„În cursul lunii iulie ne propunem să obținem avizele necesare pentru adoptarea hotărârilor de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și pentru exproprierea terenurilor afectate de proiect. În aceste condiții, în luna august am putea demara procedura de licitație pentru selectarea constructorilor ce vor realiza cele trei tronsoane în care este împărțit drumul”.

Ca o autostradă

Drumul Expres va avea o lungime propriu-zisă de 120,1 km, cu profil de patru benzi de circulație. Proiectul include și realizarea unui drum de legătură cu orașul Salonta, de 5 km (care va funcționa ca o centură a localității), a unui drum de legătură cu municipiul Arad, de 3 km, și a unui drum de legătură cu punctul de trecere a frontierei româno-ungare (Salonta - Békéscsaba), de 9,85 km. Astfel, lungimea totală a drumului expres va fi de 138 km.

Proiectul DX Oradea – Arad are o vechime mai mare de un deceniu, însă a rămas în „sertarele” fostei Companii Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România până la finele anului 2020 când, proaspăt instalat la conducerea CJ Bihor, Bolojan a obținut preluarea lui de la actuala CNAIR de către administrațiile județene din Bihor și Arad, împreună cu primăriile celor două reședințe de județ.

Studiul de fezabilitate a fost aprobat în luna decembrie 2022, iar lucrările de construire vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului este de 10,7 miliarde lei, cu TVA inclusă, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri europene.

Detalii privind viitoarea șosea, în articolul Cum va arăta viitorul Drum Expres Oradea – Arad, estimat la peste 10 miliarde lei

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Drumul expres Oradea - Arad va fi circulabil ...
... în deceniul următor, adică după ce va spune soarele peste Uniunea Europenă cu titlu definitiv și irevocabil. Nu există finanțare aprobată în vreun fel și nici autorizație de începere a lucrărilor. Niște avize și acorduri, de ici de colo, e după chipul și asemănarea lui Bolojan ... adică, nimic concret și adevărat viabil, totul pe promisiuni ca la dealul Ciuperca sau ca la compania aeronautică Fly-Bolo. Și multe altele. Foarte multe lucrări doar începute, ca să creeze impresii "artistice" ... nimic finalizat ca să și dureze. Zbatere multă ... rezultate specifice haosului desăvărșit. Neterminarea va marca și acest drum expres.
Postat 25 Mai 2023, 15:10 de KP
CT
Nu-ți raspund. Si Burebista a avut acest proiect, dar a reușit nimic din cauza lui Cleopatra. Desigur investiția i se datorează lui Bolojan.
Postat 25 Mai 2023, 11:41 de Sandu2100
Sandu,
Treci peste, nu-i musai sa-mi raspunzi, nu-i vina mea ca nu te poti abtine. Nu face Bolojan, nici macar proiectul nu-i apartine, lui i s-a aprobat cum i se aproba orice pe motiv de promovare la centru, imagine. Ba sa faca, dar sa faca cu cap, nu cu orice pret doar, doar pun botu naivii, indragostitii.
Postat 25 Mai 2023, 10:03 de User anonimizat
CT
Bibe ca se face, și asa comentezi aiurea , dar dacă nu ar face Bolojan nimic ?
Postat 25 Mai 2023, 09:47 de Sandu2100
…bine ca se face…
Ce mai conteaza ca are pret de autostrada, imagine sa fie.
Postat 25 Mai 2023, 07:54 de User anonimizat
unde-i Bolo, lucrurile se misca
daca era el ministru la transporturi acum aveam dublu numarul de km de autrostrada. Bineneteles, nu 100%, toti km erau doar drumuri express, si conectate cu giratorii cu cele nationale. Dar le aveam!
Postat 24 Mai 2023, 23:40 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON