URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Martie 2024, 13:32

Drum nou și pasaj suprateran în Oradea! Comuna Paleu va fi legată direct de Şoseaua Borşului printr-un drum de 3,17 kilometri prin cartierul Oncea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Comuna Paleu și zonele de deal din nordul Oradiei ar putea fi legate direct de Şoseaua Borşului printr-un nou drum lung de 3,1 kilometri, cu două benzi de circulaţie, care va fi amenajat prin cartierul Oncea.

Un nou pasaj suprateran

Investiţia, în valoare de 79,6 milioane lei, a fost anunţată miercuri de primarul Florin Birta şi preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă comună, și va fi cofinanţată cu 40 milioane lei prin Programul Operaţional Regional, diferenţa urmând să fie finanţată de la bugetul local.

"Traseul va porni din zona intersecţiei străzii Piersicilor şi a drumului actual care coboară înspre serpentine în zona Paleu. Drumul va coborî pe lângă serpentine pentru că zona deluroasă permite doar acest traseu, se va intersecta în zona noului drum de legătură cu Episcopia, cu Calea Bihorului, printr-un sens giratoriu şi va coborî în zona cartierului Oncea. Acesta va intersecta strada Episcop Ioan Alexi, iar la intersecţia cu strada Matei Corvin va fi amenajat un pasaj suprateran, urmând ca proiectul să se încheie în zona de intrare în strada Uzinelor", a explicat primarul Florin Birta.

Pasajul din strada Matei Corvin va avea două intrări la ambele capete.

"În rampa pasajului vor fi amenajate două intrări pentru cele două străzi, Plugului şi Lirei (n.r. - situate de o parte şi de alta a străzii Matei Corvin), astfel încât traficul de deasupra drumului să nu se intersecteze cu cele două străzi, iar traficul să fie continuu", a explicat Birta.

Drumul va avea de-a lungul său trei sensuri giratorii, la intersecţia cu actualul drum de coborâre din Paleu şi la cele cu străzile Calea Bihorului şi Crângului (foto jos).

Fără demolări de case locuite!

Conform declaraţiei iniţiatorilor, noul drum a fost proiectat astfel încât să provoace cât mai mic deranj riveranilor.

"Traseul optim a fost ales astfel încât să nu fie afectată nicio locuinţă în care sunt cetăţeni. Vor fi afectate două case, dar care sunt abandonate şi în care nu locuieşte nimeni", a declarat primarul Florin Birta.

Studiul de Fezabilitate al noului drum urmează să fie aprobat în şedinţa de joi de Consiliul Local Oradea.

"Dacă proiectul va fi votat, vom pregăti documentaţia de atribuire. În cursul anului viitor aceste lucrări vor putea fi demarate", a declarat primarul.

Potrivit SF-ului, noua cale de legătură, clasificată ca drum judeţean, va avea două benzi de circulaţie late de câte 3,5 metri, având câte un trotuar şi o pistă pentru biciclete de încă 1,5 metri, fiecare.

Va dispărea "gâtuirea" de sub linia ferată

Proiectul noului drum va fi implementat de municipalitatea orădeană în parteneriat cu Consiliul Judeţean Bihor, care va suporta 40 milioane lei printr-un proiect european ce urmează să fie depus spre finanţare prin Programul Operaţional Regional.

Potrivit preşedintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, noua construcție va scurta legătura dintre zona comunei Paleu şi zona industrială din Şoseaua Borşului, va fluidiza circulaţia pe şoseaua de centură şi va elimina actualul punct de conflict din trafic de la intrarea în strada Matei Corvin dinspre Bulevardul Ştefan cel Mare.

"Până acum cei care locuiesc în Paleu trebuiau să intre în oraş, să treacă prin «gâtuirea» de la trecerea pe sub calea ferată (n.r. - din strada Matei Corvin) - unde problemele se vor rezolva doar anii viitori, când linia va fi modernizată şi electrificată -, şi aglomerau centura şi Şoseaua Borşului", a explicat Bolojan.

Alături de viitorul Inel Rutier Metropolitan al Oradiei, proiectul noului drum vizează fluidizarea traficului.

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
eu inteleg altfel declaratia lui Bolojan
""Până acum cei care locuiesc în Paleu trebuiau să intre în oraş, să treacă prin «gâtuirea» de la trecerea pe sub calea ferată (n.r. - din strada Matei Corvin) - unde problemele se vor rezolva doar anii viitori, când linia va fi modernizată şi electrificată -, şi aglomerau centura şi Şoseaua Borşului", a explicat Bolojan." Adica, din cauza ca proiectul CFR ptr electrificarea liniei de cale Ferata catre frontiera are documentația tehnică depusă doar ptr emiterea autorizației de construire abia in februarie 2024 pe lotul 4 si acel proiect e lent si va mai dura ani buni pana cand va si gata (acel proiect urmand sa rezolve gatuirea la OvidiuDensusianu si Stf.Cel.Mare, pana atunci, se termina mai repede proiectul primariei/CJ Bihor si mai atenueaza din trafic... Apoi la comentarii cu "aici demoleaza zeci de case" chiar zice in articolul pe care se pare ca unii nu l-au citit dar l-au comentat, ca afecteaza 2 constructii abandonate, evitand zonele construite. Odata ce va fi centura Biharea, mutarea gradinii zoo pe deal, noile parcuri private de aventura in padure, inchiderea Inelului de Nord, aceste drumuri de legatura for fi mult mai folosite.
Postat 27 Martie 2024, 20:44 de unu
Chiar e nevoie???
Gat cu largirea podului de cale ferata la 4 benzi, tot ne promite de 3 mandate ca largeste podul. Acum demoleaza zeci de case ca sa traverseze cu pasajul!!! De 4 ani promite zboruri la aeroport. Tare curios sunt cati din Paleu vor sa ajunga tocmai pe Borsului, cati locuitori are Paleul, ca in cursul zilei de abia vezi 2-3 masini la 5 minute pe serpentinele spre Paleu, apropo locuiesc in zona, cunosc zona. Mai bine ar asfalta strazile din zona.Majoritatea ce vin in oras vin din Paleu pe la Doja si spitalul judetean ca te scoate direct in centru. Mai ales ca de vrei sa revii spre Rogerius pe Uzinelor ajungi la mizeria aia de intersectie de pe uzinelor cu calea ferata de la UAMT
Postat 27 Martie 2024, 19:59 de sanduivanov
Ca Bolojan cu degetul din mijloc
Privitila marioneta de Birta. Sluga il copiaza pe Bolojan in totalitate, arata la harta cu degetul din mijloc. Un om normal la cap nu arata cu degetul ala, e o chestie medicala, se stie ca doar cei cu "pasarici" folosesc degetul mijlociu cand vor sa arate asa ceva. Dar Birta in dorinta lui de a copia, a ajuns si el sa foloseasca degetul de "m..e" sa ne explice si sa ne arate cat valoram in fata lor.
Postat 27 Martie 2024, 19:55 de sanduivanov
Tărâțe în loc de creier!?
Sau v-ați învățat la părăndărăt!?
Postat 27 Martie 2024, 18:31 de Maikeltroll
daca asta este solutia pentru .....
daca asta este solutia pentru gatuirea de la podul de pe Matei Corvin atunci sigur avem de a face cu niste prosti. Pai sa-i duci pe cei ce vor sa mearga spre gara-centru din Episcopia pana pe borsului ca sa scape de gatuire sunt fara alte cuvinte decai.... niste prosti!
Postat 27 Martie 2024, 16:30 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON