Comuna Paleu și zonele de deal din nordul Oradiei ar putea fi legate direct de Şoseaua Borşului printr-un nou drum lung de 3,1 kilometri, cu două benzi de circulaţie, care va fi amenajat prin cartierul Oncea.
Un nou pasaj suprateran
Investiţia, în valoare de 79,6 milioane lei, a fost anunţată miercuri de primarul Florin Birta şi preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă comună, și va fi cofinanţată cu 40 milioane lei prin Programul Operaţional Regional, diferenţa urmând să fie finanţată de la bugetul local.
"Traseul va porni din zona intersecţiei străzii Piersicilor şi a drumului actual care coboară înspre serpentine în zona Paleu. Drumul va coborî pe lângă serpentine pentru că zona deluroasă permite doar acest traseu, se va intersecta în zona noului drum de legătură cu Episcopia, cu Calea Bihorului, printr-un sens giratoriu şi va coborî în zona cartierului Oncea. Acesta va intersecta strada Episcop Ioan Alexi, iar la intersecţia cu strada Matei Corvin va fi amenajat un pasaj suprateran, urmând ca proiectul să se încheie în zona de intrare în strada Uzinelor", a explicat primarul Florin Birta.
Pasajul din strada Matei Corvin va avea două intrări la ambele capete.
"În rampa pasajului vor fi amenajate două intrări pentru cele două străzi, Plugului şi Lirei (n.r. - situate de o parte şi de alta a străzii Matei Corvin), astfel încât traficul de deasupra drumului să nu se intersecteze cu cele două străzi, iar traficul să fie continuu", a explicat Birta.
Drumul va avea de-a lungul său trei sensuri giratorii, la intersecţia cu actualul drum de coborâre din Paleu şi la cele cu străzile Calea Bihorului şi Crângului (foto jos).
Fără demolări de case locuite!
Conform declaraţiei iniţiatorilor, noul drum a fost proiectat astfel încât să provoace cât mai mic deranj riveranilor.
"Traseul optim a fost ales astfel încât să nu fie afectată nicio locuinţă în care sunt cetăţeni. Vor fi afectate două case, dar care sunt abandonate şi în care nu locuieşte nimeni", a declarat primarul Florin Birta.
Studiul de Fezabilitate al noului drum urmează să fie aprobat în şedinţa de joi de Consiliul Local Oradea.
"Dacă proiectul va fi votat, vom pregăti documentaţia de atribuire. În cursul anului viitor aceste lucrări vor putea fi demarate", a declarat primarul.
Potrivit SF-ului, noua cale de legătură, clasificată ca drum judeţean, va avea două benzi de circulaţie late de câte 3,5 metri, având câte un trotuar şi o pistă pentru biciclete de încă 1,5 metri, fiecare.
Va dispărea "gâtuirea" de sub linia ferată
Proiectul noului drum va fi implementat de municipalitatea orădeană în parteneriat cu Consiliul Judeţean Bihor, care va suporta 40 milioane lei printr-un proiect european ce urmează să fie depus spre finanţare prin Programul Operaţional Regional.
Potrivit preşedintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, noua construcție va scurta legătura dintre zona comunei Paleu şi zona industrială din Şoseaua Borşului, va fluidiza circulaţia pe şoseaua de centură şi va elimina actualul punct de conflict din trafic de la intrarea în strada Matei Corvin dinspre Bulevardul Ştefan cel Mare.
"Până acum cei care locuiesc în Paleu trebuiau să intre în oraş, să treacă prin «gâtuirea» de la trecerea pe sub calea ferată (n.r. - din strada Matei Corvin) - unde problemele se vor rezolva doar anii viitori, când linia va fi modernizată şi electrificată -, şi aglomerau centura şi Şoseaua Borşului", a explicat Bolojan.
Alături de viitorul Inel Rutier Metropolitan al Oradiei, proiectul noului drum vizează fluidizarea traficului.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.