URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
30 Martie 2021, 15:53

Drum de legătură Oradea - Sânmartin: Consiliul Județean Bihor anunță un parteneriat cu CNAIR pentru construirea acestuia

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Zona Metropolitană Oradea va avea un nou drum ocolitor al unei comune aflate în vecinătatea municipiului. La o zi după desemnarea firmei care va elabora documentaţia tehnică pentru centurile comunelor Oşorhei, Nojorid şi Sântandrei, Consiliul Judeţean a aprobat, marţi, iniţiativa preşedintelui Ilie Bolojan de a încheia un parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru construirea unui drum de legătură între Oradea şi Sânmartin, accesibil de pe centura oraşului.

Votarea propunerii lui Bolojan a avut loc în unanimitate, cu toate cele 33 de voturi ale consilierilor prezenţi, fără nicio discuţie între reprezentanţii majorităţii PNL şi cei ai opoziţiei UDMR şi PSD.

Potrivit explicaţiilor date de Bolojan într-o conferinţă de presă care a precedat reuniunea Consiliului Judeţean, noul drum de legătură va avea aproximativ 5,7 kilometri şi va fi util nu doar şoferilor care străbat DN 76 Oradea - Deva, scutindu-i de a mai traversa staţiunea Băile Felix şi satul Sânmartin, ci şi celor care vin de pe DN 1 dinspre Cluj pentru a se îndrepta fie către cele două staţiuni din această comună, fie pentru a-şi continua drumul spre Beiuş, Ştei ori Deva.

Traseul noului drum coincide doar parţial cu cel al vechiului proiect întocmit cu câţiva ani în urmă de Asociaţia Zona Metropolitană Oradea, dar nu va necesita exproprierea niciunei construcţii, ci doar a unor terenuri, a precizat preşedintele CJ Bihor.

Concret, conform prezentării făcute de acesta, noul drum va porni din zona centurii Oradiei, peste care va trece cu un pasaj suprateran, din intersecţia cu strada Iancu de Hunedoara (în spatele Gării Velenţa), va continua aproximativ paralel cu Peţa şi va ajunge la intrarea în staţiunea Băile 1 Mai traversând-o tot pe un pasaj suprateran în zona unde este linia ferată, va ocoli păduricea din spatele pensiunii Noblesse şi va ieşi în DN 76 în zona satului Cordău printr-o giraţie.

Preşedintele CJ Bihor a precizat că acest traseu a fost stabilit în urma unei consultări cu conducerea Primăriei Sânmartin, cele două instituţii urmând să încheie un parteneriat separat în acest scop, cu atât mai mult cu cât comuna îşi va asuma suportarea costurilor realizării unor studii topo şi geo, iar CJ pe cel al studiului de fezabilitate.

Bolojan a mai spus că speră ca în luna iunie să fie finalizat SF-ul, iar proiectul să intre în procedurile birocratice ale CNAIR (aprobare în comisia tehnico-economică), în comisia interministerială şi la final să fie emisă o Hotărâre de Guvern.

În ce priveşte finanţarea, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor a arătat că aceasta va fi asigurată din fonduri europene, aşa încât "în următorii doi ani proiectul să devină realitate".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Originals
Bolojan își asumă meritele, și e meritul lui , dacă proștii dinaintea lui nu au fost în stare să facă asta. Dar Bolojan își asumă nu doar meritele, își asumă și eșecurile
Postat 30 Martie 2021, 22:36 de Sandu2100
Șablonul îi știut.
Consiliul ordonă SF-ul, o firmă îl face, CNAIR-ul face proiectul, o firmă execută lucrarea. Cine își asumă meritele? Se știe, așa e simplu să fi cel mai cel.
Postat 30 Martie 2021, 21:57 de User anonimizat
KP
Ia-te de mana cu SOSOACA AUR , și alți migranți care se dau Români, și protestați că nu vreți să se facă drumul, poate îl convingi si pe Lungu, șef de coloană
Postat 30 Martie 2021, 19:22 de Sandu2100
Încă o abureală marca Bolojan.
CNAIR, alături de Oradea și Sânmartin, nuva obține niciun Euro oentru un drum paralel cu actualul, care ar trece calea ferată tăind zona de ocolire a Felixului la câteva sute de metri de 1 Mai. Dacă ar avea cap inițiatorii, s-ar zbate să obțină fonduri pentru cei 9-10 km dintre DN1 și DN76, cu trecere pe drumul Betfiei și pădurii din marginea stațiunii. Acela ar fi un drum cu valoare adăugată mare pentru Bihor, care ar face trecerea mai simplă de la Oșorhei pe direcția Nojorid, dar și cu perspectiva de a merge apoi cu continuarea de la DN76 la DN79.
Postat 30 Martie 2021, 19:07 de KP
"dictatorul" de Bolojan
Uite ca a cedat la primarul din Sanmartin, si au cazut de acord ca drumul e important si trebuie sa se faca.. Iar snamartinul a reusit sa obtina inca vreo 2-3 milioane de euro din fonduri europene si guvernamentale pentru un pasaj suprateran (oare care e impactul la cofinantare si cine plateste diferenta?) Oricum, e bine ca se face.
Postat 30 Martie 2021, 17:32 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON