URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 05 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Noiembrie 2021, 11:08

Deranjul cu pasajul: Luptă dură în instanţă cu Primăria Oradea, împotriva pasajului de pe Meşteşugarilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Anunţată de primarul Florin Birta în octombrie anul trecut, construirea pasajului suprateran peste şoseaua de centură şi linia ferată care va lega strada Meşteşugarilor de viitorul drum expres Oradea-Arad s-a blocat în instanţă.

Locuitorii zonei au dat în judecată Zona Metropolitană Oradea, însărcinată cu investiţia, dar şi Primăria şi Consiliul Local, în încercarea de a bloca investiţia. 140 de locuitori ai străzii Meşteşugarilor se judecă cu administraţia locală invocând că traficul pe viitorul pasaj le va distruge liniştea şi că investiţia putea fi făcută într-o zonă de case, cum ar fi strada Henrik Ibsen, unde ar fi deranjat un număr mai mic de riverani.

Chiar dacă au pierdut în primăvară procesul deschis la Tribunalul Bihor, reclamanţii nu s-au lăsat. Au făcut recurs la Curtea de Apel Oradea, sperând că de data aceasta judecătorii le vor înţelege temerile. Cert e că, după ridicarea pasajului, degeaba se vor mai agita...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Pe astia
Sigur Milut ia adunat , dar intr-o tara democrata asa se procedeaza
Postat 27 Noiembrie 2021, 22:35 de Sandu2100
PASAJ
STIU CA E NASOL SI CREAZA DERANJ UNOR FAMILII CARE TRAIESC LINISTITE DAR E NECESAR SI CAND VA FI GATA VA FI CHIAR FRUMOS SI UTIL , peste tot in europa vom gasi asemenea pasaje , daca va amintiti aceleasi discutii au fost si cu Podul Sovata , la fel s-au impotrivit vreo 100 de familii si dupa ce s-a construit doamne util e si mult ne place sa ne mai dam pe el
Postat 27 Noiembrie 2021, 22:26 de Mare_blue17
Solutia este tampita
Solutia este tampita. Cu un pasaj subteran ar fi OK doar ca spun ei ca ar costa mai mult. Sunt deacord ca ar costa mai mult dar nu poti doar din acest motiv sa depreciezi o zona definitiv, caci nu o faci pentru 2-3-10 ani ci definitiv. Daca se acceseaza pentru aceasta lucrare fonduri europene treaba ar deveni chiar fezabila si nu ar ingreuna bugetul local. Daca se poate in Centrul Civic de ce nu se poate si aici? SOLUTIA actuala este prosta si in orice instanta locala amarstenii nu vor avea succes in fata bugetarilor de la pmo!!!
Postat 27 Noiembrie 2021, 13:31 de scortosul
În acest caz nu e vorba doar de locuitorii blocurilor de pe aliniamentul pasajului.
Soluția este greșită din motive ce țin de circulația aerului și noxelor. Încă de pe vremea când bolșevicii făceau legea în România, standardele tehnice în materie stabileau reguli și norme specifice. Și nu era ca acum, nici pe departe în planul mobilității. Exemplul greșit al amplasării platformei industriale de la vest de Oradea a urmărit orașul multe decenii. E vorba de mișcarea vântului dominant dinspre vest către est. Practic, orice sursă de poluare la vest de oraș presupune creșterea cantității noxelor, însoțite de mirosuri și aer mai greu respirabil. Pe cale de consecință așa, în orice studiu de mobilitate se ia în considerare acest aspect. Printre altele, sursele de poluare care deteriorează mediul ambiant de la vest la est, cu cât sunt mai ridicate de la sol cu atât sunt mai agravante. Locuitorii zonei Ioșia au deja experiența dezafectatei ferme de porci de la Palota, dar și creșterea cantităților de noxe respirate, de când există centura pe acea parte. Așadar, în astfel de cazuri, din "buza" unui oraș, o poluare mai redusă se soluționează cu pasaje subterane, nicidecum supraterane. Plus că subteranele sunt mai ieftine decât suprateranele, când e vorba de circulație. De ce nu se face așa? Nu cumva pentru că acolo există o cale ferată greu de subtraversat pentru care edilii orădeni nu sunt în stare să obțină avizele necesare de la SNCFR? Impotența acestor liberali duce la creșterea poluării pentru Oradea. Acum nu-i atât de important, dar peste două decenii va fi esențial menținerii vieții în zonă.
Postat 27 Noiembrie 2021, 12:52 de KP
140 de locuitori ?
Sta DEZVOLTAREA in 140 de suflete? ...ma rog,proprietari suflete or fi 3-400 afectate... Partea frumoasa, inaltatoare, made in oradea, este ca "au pierdut în primăvară procesul deschis la Tribunalul Bihor". Cum sa te pui tu, 140 de netrebnici, neinsemnati, cu mintile luminate ale lui birta,florea,consilieri pnl ,clo, pmo, zmo ,proptiti de 2-3 judecatori absolventi de drept, ici-sa, la UO? ... Pina decide Curtea de Apel Oradea, ne putem gindi la niste exproprieri si la o premiera pe tara,primul bloc darimat din temelii...o suta,doua de mii de lei per apartament, o nimica toata
Postat 27 Noiembrie 2021, 11:57 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.817 RON
  • 1 EUR = 4.9769 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON