URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
17 Noiembrie 2013, 13:55

Demolition Zoli: Primarul Marghitei, Pocsay Zoltan, oprit de bodyguarzii OMV-Petrom să nu încalce legea

Demolition Zoli: Primarul Marghitei, Pocsay Zoltan, oprit de bodyguarzii OMV-Petrom să nu încalce legea PE-AICI NU SE TRECE! Gardul ce desparte cartierul Pandurilor de zona industrială (stânga) aparţine Petrom, care a ridicat aici trei blocuri pentru angajaţi, tocmai pentru a proteja perimetrul rezidenţial. Primarul Pocsay Zoltan a fost gata să-l dărâme pentru a transforma aleea dintre blocuri (dreapta) în drum de camioane
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Marghita are rang de municipiu, dar e condusă "ca la ţară". Primarul Pocsay Zoltan şi-a ridicat în cap locatarii din cartierul Pandurilor pentru că - fără nicio aprobare, aviz sau autorizaţie - a vrut să demoleze un gard al OMV-Petrom ce împrejmuieşte blocurile angajaţilor companiei. Motivul? Odată dărâmat gardul, putea transforma aleea dintre locuinţe în drum public, pentru firmele aflate în vecinătate.

"Cum să distrugi proprietatea cuiva şi să faci un drum fără niciun act?", se revoltă oamenii, supăraţi că ideea primarului le strică liniştea şi mai ales le pune în pericol copiii. Nu de alta, dar aleea e singura cale de acces spre părculeţul amenajat în faţa blocurilor.

Construit de Petrom

Până acum 15 ani, zona Pandurilor, de la marginea Marghitei, era doar un teren viran. În 1999, Petrom a construit aici trei blocuri cochete pentru angajaţi şi tot de atunci a plătit Primăriei taxe de concesiune pentru suprafaţa ocupată. Asta până în 2009, când locatarii au preluat contractele pentru parcelele din jurul fiecărui imobil, pe durată nedeterminată, achitând Primăriei redevenţe anuale de 1 leu pe metrul pătrat.

14 Adela Farcas.jpgO bucată de teren a fost înapoiată municipalităţii acum doi ani, când Primăria a amenajat în zonă un părculeţ, cu aparate de joacă pentru copii, printr-un proiect cu fonduri UE. "E singura investiţie publică!", spune preşedinta asociaţiei de proprietari, Adela Farcaş (foto). În rest, canalizarea a fost făcută tot de Petrom, la fel şi gardul din beton ce înconjoară cvartalul, şi aleea betonată ce serveşte ca drum de acces locatarilor. "Niciodată nu a trimis Primăria vreun utilaj de deszăpezire aici, de 15 ani. Mai mult, de la mijlocul anilor 2000, când ANL a construit în apropiere încă 6 blocuri, Primăria le-a racordat tot la canalizarea noastră. Sigur că nu mai face faţă şi de multe ori defulează la noi în locuinţe", adaugă ea.

Buldozer, bodyguarzi, Poliţie

Dintr-o dată, în dimineaţa de 2 octombrie, femeia s-a trezit că o echipă de muncitori se pregăteau să dărâme gardul cu un buldozer. "Ştiind că este în proprietatea OMV-Petrom, i-am întrebat cine le-a permis aşa ceva şi cu ce scop. Mi-au zis că i-a trimis primarul Pocsay, care vrea să transforme aleea în drum public", spune Adela Farcaş. I-a mai întrebat dacă au aviz de demolare, aviz de construire, degeaba! "La Consiliul Local nu există niciun act şi niciun proiect tehnic pentru aşa ceva", i-a spus un vecin, Gheorghe Cheregi, care este consilier local.

Urmarea? Femeia a sunat la Petrom, care a trimis angajaţi ai firmei de pază să "apere" gardul. În replică, la faţa locului a ajuns şi un echipaj de poliţişti, care le-a cerut locatarilor ce se opuneau acţiunii Primăriei "să se disperseze". "Le-am întins mâinile să-mi pună cătuşe, dar i-am avertizat că cel care încalcă legea e primarul. Eram ca nişte Mickey Mouşi în desenele animate: bodyguarzii erau cu ochii pe muncitori, iar poliţiştii pe noi!", povesteşte femeia. În final, după ce muncitorii au fost retraşi de pe "şantier", s-au retras şi oamenii.

Amicul primarului

Supăraţi, au depus la Consiliul Local o petiţie prin care spun că nu sunt de acord cu transformarea aleii dintre blocuri într-un drum dedicat de fapt fabricii deţinute de unul din amicii primarului.

"Singurul beneficiar ar fi fabrica de încălţăminte Joseph Seibel, care are o hală într-un capăt al zonei, iar altă hală în celălalt capăt. În prezent, maşinile lor trebuie să ne ocolească blocurile", explică Farcaş. În petiţie, oamenii avertizează că dacă aleea, proiectată exclusiv pentru accesul maşinilor mici, ar fi folosită de camioane şi TIR-uri, ar ceda şi canalizarea de sub ea. Cel mai important, însă, e că traficul intens şi greu ar pune în pericol copiii care ar traversa între blocuri şi părculeţ.

Ca să arate că nu-s "de mămăligă", locatarii şi-au susţinut petiţia şi în şedinţa Consiliului Local desfăşurată la începutul acestei luni, când - culmea - primarul a bătut în retragere.

"Au dreptate"

14 Pocsaly Zoltan.jpg"Eu am discutat anul trecut cu fostul director de la Petrom şi a fost de acord să facem un drum cu restricţie pentru maşinile peste 1,5 tone", spune Pocsay Zoltan (foto), recunoscând, însă, că acceptul a fost verbal, neurmat de încheierea niciunui act. După cum la fel a recunoscut şi că nu s-a sinchisit să solicite vreun aviz de demolare a gardului ori de construcţie a drumului, şi nu s-a îngrijit nici să aibă proiect tehnic pentru lucrările pe care, eventual, să le fi supus şi aprobării Consiliului.

"Acum, dacă oamenii nu vor, n-o să mai facem nimic. I-am şi dat dreptate doamnei Farcaş, că nici mie nu mi-ar conveni să fie copiii mei în pericol", zice primarul. Dar ce se întâmpla dacă nu se lovea de opoziţia unei femei care a ştiut să-şi mobilizeze vecinii şi să-şi apere "teritoriul"? Oare nu mergea tot înainte, ca buldozerul?

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Mda
Zici udemeristi si tragi apa.
Postat 18 Noiembrie 2013, 15:28 de Jozsef
Voi stiti
Plangeti voi pentru un gard, si ziceti ca'i de cacat, dar daca ramanea ratatul de Talpos, strandul nu mai era deschis, strazile nu erau asfaltate, penny nu se deschidea nici in 2016
Postat 18 Noiembrie 2013, 15:27 de El
@ Io
O fi el moldovean, da cand treci pe langa un moldovean sa-ti scoti palaria ca-i european, ma migrator asiatic ratat.
Postat 18 Noiembrie 2013, 10:56 de Europa
vrea
Lasati,numai asa va ajunje la puscarie,a scapat cand a vandut terenurile de la armata,un incult,se crede buricul pamantului :)
Postat 18 Noiembrie 2013, 08:09 de cum
pentru bozgor
Si tu ce esti taranule? Un moldovean contropitor venit pe meleagurile noastre pe timpul lui ceausescu cel nebun (care a fost roman). tute in git.
Postat 17 Noiembrie 2013, 20:54 de Io
Cum?
Cum dracu se poate vota asa un taran ca primar al unui oras cu 20.000 de locuitori.....?
Postat 17 Noiembrie 2013, 20:10 de Viki
sovinul
Asa va trebuie romani caci o mare parte dintre voi ati votat cu Pocsalyi. care este cunoscut pentru manifestarile antiromanesti fiind din garda lui Tokes. Daca n-ati fost in stare sa va alegeti un roman serios asa va trebuie, azi maine va veti trezi strangans semnaturi de adezione pentru afilierea de Ungaria, ce sa va mai spun ca o mare parte dintre voi ati fost in Ungaria pentru a solicita dubla cetatenie. Sa va fie rusine tradatorilor de neam.
Postat 17 Noiembrie 2013, 18:30 de Sabau
Zoli are capul precum betonul
Pacat ca numai B25 in loc de un B250 care sa rezolve cu cap problema.
Postat 17 Noiembrie 2013, 17:46 de Link
bozgor
Degeaba, bozgoru tot ****..... Să meargă poliţia să-l ridice din pat la noapte...... Ăştia ne provoacă pînă le-o tragem în bot definiiv, MM lor de asiatici cu ceaunele şi cu unsorile lor ultra condimentate
Postat 17 Noiembrie 2013, 17:21 de chişmărie
fara codumente e usor
pai cetateanul pocsaly e obisnuit sa faca lucruri de capu lui, cum ar fi contructia scolii maghiare horvath janos fara licitatie publica si avize.MARCONST e baza
Postat 17 Noiembrie 2013, 15:12 de laszlo
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON