URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
02 Mai 2022, 14:41

Cursă contracronometru: zborurile pe Aeroportul Oradea, suspendate pentru lucrările Terminalului Cargo (FOTO/VIDEO)

Toate cursele interne și externe de pe Aeroportul Internațional Oradea au fost suspendate luni, 2 mai, până duminică, 15 mai, inclusiv, din cauza unor lucrări cu caracter de premieră națională ce au drept scop conectarea de pistă a căii de rulare ce va duce spre Terminalul Cargo.

Pistă spartă

După ce vinerea trecută constructorii angajați de compania CTPark Cargo Terminal Oradea au finalizat organizarea de șantier și au început lucrările pentru construirea terminalului de mărfuri în perimetrul Parcului Industrial din strada Ogorului, luni au intrat în perimetrul Aeroportului, unde lucrează la fundația căii de rulare ce va lega pista de viitoarea platformă de garare a terminalului.

„Se lucrează la spargerea marginii estice a pistei și săparea fundației viitoarei căi de rulare, iar pentru că în zona de siguranță, de 75 metri dreapta și stânga de axul pistei este interzis să existe gropi sau movile de pământ, am fost obligați să închidem pista”, a declarat directorul Aeroportului, Răzvan Horga.

Prelungire balizaj și devierea ILS

Acesta a explicat BIHOREANULUI că lucrarea este una complexă, pentru că odată cu realizarea căii de rulare ce va lega pista de platforma Terminalului Cargo, aptă să proceseze concomitent patru aeronave de tip C (cum ar fi Boeing 737 și Airbus 320), aceasta trebuie racordată la instalația de balizaj luminos, fapt ce presupune – așadar – și o intervenție de carotare a pistei.

De asemenea, a spus directorul Aeroportului, în condițiile în care calea de rulare a cărei construire a început luni trece peste cablurile sistemului ILS de radionavigație pentru asistarea la aterizare a avioanelor, acestea vor trebui secționate controlat și repoziționate printr-un nou cămin de tragere.

„Cât timp se desfășoară lucrări în zona de securitate a pistei, iar aceasta este fără balizaj și Aeroportul fără ILS, pista a trebuit închisă. Se lucrează însă de dimineața până seara, iar la nevoie se va lucra și noaptea”, a conchis directorul Aeroportului, Răzvan Horga (foto dreapta).

Investiție de 32 milioane euro

Terminalul Cargo al Aeroportului din Oradea, primul proiect de acest fel în România ultimelor trei decenii, se realizează pe un teren cu o suprafaţă de 14,4 hectare primit de Consiliul Județean Bihor în 2013 de la Ministerul Apărării Naţionale anume în acest scop, în cazul nerealizării terminalului terenul, fost tancodrom, trebuind restituit anul viitor.

Conform proiectului, terminalul va ocupa o suprafaţă totală de 67.776 mp, fiind compus din trei clădiri şi infrastructură aeroportuară în suprafaţă de 22.100 mp, care include calea de rulare şi platforma de parcare a aeronavelor.

Investiția de 32 milioane euro este derulată de firma CTPark Cargo Terminal, parte a grupului CTPark, cel mai mare proprietar, dezvoltator şi administrator de spaţii industriale şi logistice din Europa după suprafaţa închiriabilă, având un portofoliu de 7,6 milioane mp în 10 ţări.

În România, acesta deţine peste 2,1 milioane mp de depozite de clasa A în 15 oraşe: Oradea, Arad, Braşov, Bucureşti, Caransebeş, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Piteşti, Sibiu, Târgu Mureş, Timişoara, Turda, Ineu şi Salonta.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Naivitate.
Orasul e legat, de restul lumii, de o cale ferata, in toate directiile, una neelectrificata. Infrastructura feroviara e un dezastru, desi au intrat o gramada de fonduri europene in 14 ani. Oradea isi permite o legatura aeroport-calea ferata, prin lucrari complexe, pasaje, doar daca vrea imagine. Investitia nu se justifica, nu stau aliniate avioanele cu marfa. Iar viitorul, cine il poate ghici in vremuri incerte. Niste investitii directe, imediate, in bunastarea cetateanului, nu se poate? Nu, cetateanul plateste imaginea.
Postat 03 Mai 2022, 08:53 de CalinWn
Foarte tare, o investitie necesara si importanta; mult succes! Pasi logistici
Urmatorul pas sa vedem operatori logistici, Dhl sau altii. Apoi, cum conectam aeroportul la cale ferata? Atat pe cargo cat si pasageri. Si la tramvai, ar fi necesar ptr un aeroport functional.
Postat 02 Mai 2022, 17:42 de unu
propunere
ar fi bine sa faca si o gaura in pardoseala noului terminal pt scurgerea apei, atunci cand ploua :)
Postat 02 Mai 2022, 16:14 de oradea_mea_si_a_ta
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON