Primăria Oradea a anunţat finalizarea etapei de proiectare pentru parcarea de tip "Park and Ride" din Piaţa Emanuil Gojdu, furnizând şi câteva imagini cu viitoarea construcţie.
Avantaje pentru maşini electrice
Parcarea va avea un singur nivel subteran şi va înconjura pe trei părţi Catedrala Ortodoxă Română. Şoferii vor putea intra folosind două căi de acces, una din strada Griviţei şi alta din Calea Clujului.
Capacitatea construcţiei va fi de 277 de locuri de parcare, din care 268 pentru autoturisme şi 9 pentru motociclete. Şase din locurile dedicate maşinilor vor fi rezervate pentru persoane cu dizabilităţi şi tot atâtea pentru maşini electrice.
"Parcajul va dispune de afişaj electronic şi va fi accesibil în exploatare numai pentru autoturisme de clasă mică, medie şi mare, până la lungimea de 5 m, exclusiv pentru cele cu motoare pe benzină, diesel şi hibrid electrice sau electrice, cu strictă interdicţie pentru GPL", se arată în comunicatul Primăriei.
În interiorul construcţiei, vor fi amenajate 3 staţii de reîncărcare electrice, care vor putea deservi simultan şase autoturisme, automate de taxare şi o cabină de tip ghişeu. Parcarea, întinsă pe 6.354 mp, va avea patru lifturi.
La votul Consiliului Local
La suprafaţă, proiectul prevede amenajarea platformelor existente din jurul Catedralei Ortodoxe cu dală urbană pietonală, spaţii verzi, mobilier urban, zonă de bike sharing şi o porţiune din traseul pistei de biciclete orăşeneşti.
Dalajul urban se va extinde deasupra carosabilului până la linia de tramvai din dreptul Casei de Cultură a Sindicatelor.
Indicatorii tehnico-economici ai proiectului vor fi supuşi spre aprobare în şedinţa ordinară a Consiliului Local de joi, 19 decembrie. Dacă aleşii îşi vor da acordul, se va demara procedura de licitaţie pentru realizarea lucrărilor de execuţie. Proiectantul estimează durata de execuţie a lucrărilor la 18 luni.
"Valoarea estimată a lucrărilor la faza actuală este de 26.504.699,86 lei fără TVA, iar cea a investiţiei se ridică la 32.817.175,07 lei fără TVA, aici fiind incluse dotări, echipamente şi utilaje cu montaj. Documentaţia tehnică a fost elaborată de SC Pro-Arh SRL Oradea, arhitect Pafka Ernest", a mai transmis Primăria.
Avantaje pentru navetişti
Parcarea "Park and Ride" a fost gândită îndeosebi pentru cei care fac naveta înspre Oradea şi care vor putea să-şi lase maşinile aici, iar apoi să pornească prin oraş cu mijloacele de transport în comun. Călătoriile cu tramvaiele şi autobuzele vor fi gratuite pentru cei care plătesc tichetul de parcare.
"Am gândit ca această parcare să se realizeze în apropiere de Calea Clujului şi de zona Cetăţii Oradea, deoarece cel mai important flux de circulaţie este dinspre Cluj-Napoca, peste 20.000 de maşini pe zi, şi se află totodată în vecinătatea celui mai apropiat traseu al liniei de tramvai, care pleacă de acolo în trei direcţii din oraş. Va fi destinată celor care locuiesc în zona metropolitană şi turiştilor, care vor putea să-şi lase maşina şi să folosească de aici transportul în comun. De asemenea, locuitorii din zonă şi cei care vin la Catedrala Ortodoxă vor putea s-o utilizeze. Ea va fi operată în colaborare cu operatorul OTL, tariful de parcare va fi mai mic decât în alte zone iar cei care vor parca aici vor putea călători gratuit pe mijloacele de transport în comun în ziua respectivă, pe baza tichetului de parcare", a declarat primarul Ilie Bolojan.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.