URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
17 Decembrie 2019, 14:51

Cum va arăta parcarea subterană „Park and Ride”, din Piaţa Emanuil Gojdu din Oradea. Şoferii care îşi vor lăsa maşinile aici vor circula gratis cu OTL

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a anunţat finalizarea etapei de proiectare pentru parcarea de tip "Park and Ride" din Piaţa Emanuil Gojdu, furnizând şi câteva imagini cu viitoarea construcţie.

Avantaje pentru maşini electrice

Parcarea va avea un singur nivel subteran şi va înconjura pe trei părţi Catedrala Ortodoxă Română. Şoferii vor putea intra folosind două căi de acces, una din strada Griviţei şi alta din Calea Clujului.

Capacitatea construcţiei va fi de 277 de locuri de parcare, din care 268 pentru autoturisme şi 9 pentru motociclete. Şase din locurile dedicate maşinilor vor fi rezervate pentru persoane cu dizabilităţi şi tot atâtea pentru maşini electrice.

"Parcajul va dispune de afişaj electronic şi va fi accesibil în exploatare numai pentru autoturisme de clasă mică, medie şi mare, până la lungimea de 5 m, exclusiv pentru cele cu motoare pe benzină, diesel şi hibrid electrice sau electrice, cu strictă interdicţie pentru GPL", se arată în comunicatul Primăriei.

În interiorul construcţiei, vor fi amenajate 3 staţii de reîncărcare electrice, care vor putea deservi simultan şase autoturisme, automate de taxare şi o cabină de tip ghişeu. Parcarea, întinsă pe 6.354 mp, va avea patru lifturi.

La votul Consiliului Local

La suprafaţă, proiectul prevede amenajarea platformelor existente din jurul Catedralei Ortodoxe cu dală urbană pietonală, spaţii verzi, mobilier urban, zonă de bike sharing şi o porţiune din traseul pistei de biciclete orăşeneşti.

Dalajul urban se va extinde deasupra carosabilului până la linia de tramvai din dreptul Casei de Cultură a Sindicatelor.

Indicatorii tehnico-economici ai proiectului vor fi supuşi spre aprobare în şedinţa ordinară a Consiliului Local de joi, 19 decembrie. Dacă aleşii îşi vor da acordul, se va demara procedura de licitaţie pentru realizarea lucrărilor de execuţie. Proiectantul estimează durata de execuţie a lucrărilor la 18 luni.

"Valoarea estimată a lucrărilor la faza actuală este de 26.504.699,86 lei fără TVA, iar cea a investiţiei se ridică la 32.817.175,07 lei fără TVA, aici fiind incluse dotări, echipamente şi utilaje cu montaj. Documentaţia tehnică a fost elaborată de SC Pro-Arh SRL Oradea, arhitect Pafka Ernest", a mai transmis Primăria.

Park and Ride

Avantaje pentru navetişti

Parcarea "Park and Ride" a fost gândită îndeosebi pentru cei care fac naveta înspre Oradea şi care vor putea să-şi lase maşinile aici, iar apoi să pornească prin oraş cu mijloacele de transport în comun. Călătoriile cu tramvaiele şi autobuzele vor fi gratuite pentru cei care plătesc tichetul de parcare.

"Am gândit ca această parcare să se realizeze în apropiere de Calea Clujului şi de zona Cetăţii Oradea, deoarece cel mai important flux de circulaţie este dinspre Cluj-Napoca, peste 20.000 de maşini pe zi, şi se află totodată în vecinătatea celui mai apropiat traseu al liniei de tramvai, care pleacă de acolo în trei direcţii din oraş. Va fi destinată celor care locuiesc în zona metropolitană şi turiştilor, care vor putea să-şi lase maşina şi să folosească de aici transportul în comun. De asemenea, locuitorii din zonă şi cei care vin la Catedrala Ortodoxă vor putea s-o utilizeze. Ea va fi operată în colaborare cu operatorul OTL, tariful de parcare va fi mai mic decât în alte zone iar cei care vor parca aici vor putea călători gratuit pe mijloacele de transport în comun în ziua respectivă, pe baza tichetului de parcare", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Hanuka
O iluminare gândul de a construi cât mai multe și mai mari parcări . Piste de biciclete și mai nou , trotinete precum și cât mai multe strazipietonale . Probabil așa ar deveni orașul cât mai puțin poluat . E penibil să vezi blocaje făcute de imberbi și “bimbo’s” la volanul unor bolizi cât camionul , deplasându-se de pe independentei , pe Alexandri și retur . Oare nu ar fi bine sa se renunțe și la conceptul de zona rezidențială de case in parte centrală a orașului ? Zone ca Maniu , Cuza Vodă , Horea și toate cele adiacente nu ar fi mai potrivite pentru ansambluri rezidențiale moderne pentru un tineret activ care are ca dinamica chiar zona de Downtown? Nu ar mai exista gâturile de trafic înfiorătoare și nici poluarea inutilă numai de dragul unor clădiri aproximative , uneori insalubre și chiar periculoase , locuite uneori de persoane improprii zonei
Postat 21 Decembrie 2019, 12:51 de Ariel
ei da
Catedrala, incurca acolo. Mai bine expropiata si facuta o parcare serioasa. Oricum catedrala toaca bani si tot nu e gata.
Postat 18 Decembrie 2019, 09:53 de Christa
two
Sa le facă proprietarii
Postat 17 Decembrie 2019, 15:54 de Sandu1206
...
Ar trebui envelopate blocurile alea, arată oribil.
Postat 17 Decembrie 2019, 15:29 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON