Constructorul Strabag face ultimele lucrări pe șoseaua de 19 kilometri, în cea mai mare parte cu profil de drum expres, care va lega centura Oradea de Autostrada Transilvania prin Biharia, cu termen de finalizare în a doua decadă a lunii următoare.
Au apărut noi imagini ale drumului pe care va fi cel mai important nod rutier din vestul României, conectând și ale drumuri aflate în execuție de către Consiliul Județean Bihor și CNAIR.
„Expresul de Oradea”
„Expresul de Oradea, în mai puțin de-o lună”, a titrat pe pagina de Facebook Asociația Pro Infrastructură o postare făcută miercuri pe propriul cont de Facebook, în deschiderea „noului sezon de filmări aeriene cu o vizită la Oradea pe legătura dintre centura existentă (girația Sântandrei) și Autostrada A3”.
Asociația Pro Infrastructura amintește că „cei aproximativ 19 kilometri, din care 13 km sunt pe profil de drum expres veritabil, pot fi inaugurați în perioada 20-25 martie, fix în termenul contractual”.
În prezent, potrivit filmărilor realizate, antreprenorul Strabag mai are de pus în operă doar elementele de siguranță și semnalizare (marcaje, indicatoare, parapete de protecție, iluminat) și diverse lucrări în afara părții carosabile, „așa că nu vedem niciun fel de obstacol în a-și onora termenul contractual”.
Reprezentanții ONG-ului arată că „acest proiect major pentru Oradea și regiune va fi, probabil, prima inaugurare importantă din 2024 pe infrastructura rutieră”.
Foto: Asociația Pro Infrastructură
Și pe YoutTube, Marin Marian, un utilizator care postează adesea imagini cu șantiere de infrastructură din toată țara, a publicat unele noi (video jos) cu drumul de legătură dintre șoseaua de centură și autostradă.
De această dată, filmarea postată miercuri arată drumul parcurs cu mașina.
O altă filmare, din dronă, postată de Marin Marian dezvăluie cum arăta șantierul în urmă cu două săptămâni:
Cel mai mare nod rutier
Așa cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul drumului de legătură dintre centura Oradea și Autostrada Transilvania a fost inițiat de Primăria Oradea în 2018, în parteneriat cu CNAIR. Șoseaua pornește din actuala girație de pe Calea Sântandreiului și continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraș și Sântandrei, traversând strada Bujac și apoi Crișul Repede cu un pod spectaculos, cu 8 deschideri. Drumul continuă către Calea Borșului, pe care îl traversează cu un pasaj suprateran, iar de acolo se îndreaptă spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.
Proiectul inițial a suferit două modificări în timpul execuției, fiindu-i adăugat un pasaj peste strada Bujac (drumul de legătură dintre Sântandrei și Oradea ce pornește din Calea Cazaban, construit în 2018 de Primăria Oradea), și amenajarea unei intersecții în zona Parcului Industrial din Șoseaua Borșului fără sens giratoriu, cu benzi suplimentare pentru descărcarea traficului atât spre Sântion, cât și spre strada Augustin Maior (din Parcul Industrial).
Valoarea contractului câștigat de Strabag este de 545,9 milioane de lei fără TVA, sursa de finanțare fiind fondurile UE prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
De menționat că noua șosea va colecta traficul spre ieșirea și respectiv intrarea din/în țară pe DN1 Cluj - Oradea, dar și de pe DN 76 Deva - Oradea și DN 79 Arad - Oradea, urmând să fie conectată, de asemenea, inclusiv cu Inelul Rutier Metropolitan, ceea ce va duce la reducerea numărului de vehicule care vor tranzita actuala centură a Oradiei.
Foto: Asociația Pro Infrastructură
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.