URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
09 Aprilie 2024, 19:35

Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO)

Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
Cozi mari în zona Parcului Industrial I, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Cum fentează șoferii și ce măsuri pregătește Primăria Oradea (FOTO) foto: Primăria Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Deschiderea legăturii cu Autostrada Transilvania pe drumul expres DX 16 nu a dus deocamdată la eliminarea cozilor de maşini de pe Şoseaua Borşului pe sensul de mers dinspre vamă spre Oradea.

„Este nevoie de timp”

„Mai este nevoie de timp pentru ca şoferii să se obişnuiască cu apariţia noului drum, după care o parte din trafic se va muta acolo", a declarat, pentru BIHOREANUL, primarul Florin Birta.

Cei care intră în țară pe la punctul de trecere a frontierei Borș I pot urca pe noul drumul expres în zona localității Sântion, evitând astfel șoseaua Borșului, pe care se află șantierul pasajului suprateran.

În prezent, traficul se desfăşoară cu greutate în dreptul şantierului de la viitorul pasaj, pe fondul devierii lui pe şoseaua de lângă parcul industrial, care are doar o bandă pe sens în loc de două, cum are Calea Borşului.

La ore de vârf, drumul de circa un kilometru - începând de la intrarea în parcul industrial Eurobusiness I şi până la următoarea giraţie, de lângă fostul magazin PIC - durează peste o jumătate de oră, adunând atât TIR-urile și autoturismele care intră în țară pe la Borș I, cât și mulți dintre angajații firmelor din parcul industrial. 

„După ora 16:30, când iese lumea de la lucru, timp de aproape două ore este dezastru. De-a lungul parcului industrial se circulă bară la bară. Dacă ajungi în jumătate de oră la intrarea în Oradea eşti norocos", a povestit pentru BIHOREANUL un angajat de pe platforma industrială.

Cu tupeu

Marţi după-amiază, coada de maşini de pe breteaua ocolitoare înainta cu viteza întâia, oprind la fiecare intersecţie pentru a lăsa maşinile să iasă de pe arterele adiacente din parcul industrial pe şoseaua principală.

Şoferii îndrăzneţi depăşeau coloana pe contrasens şi opreau pe locurile de amenajate pe partea stângă a drumului atunci când din faţă se apropia un autovehicul. Apoi, profitând de bunăvoinţa conducătorilor auto mai înţelegători, forţau revenirea în coloană.

Au fost și șoferi mai tupeiști, care s-au folosit de un trotuar peste spațiul verde pentru a ajunge mai repede de pe șoseaua de lângă Parcul Industrial, cea care se aglomerează, înapoi pe Calea Borșului, după zona șantierului. 

„Vom amenaja un drum”

De altfel, inspirându-se de la şoferii cu tupeu, Primăria Oradea vrea să implementeze aceeaşi soluţie.

„După amenajarea rampei pasajului, până la începutul lunii mai, la o distanţă de circa 200 de metri de şantier spre Oradea, vom amenaja un drum perpendicular peste spaţiul verde. Astfel, circulaţia va fi limitată la o bandă pe sensul spre Oradea doar în zona lucrărilor din dreptul parcului industrial, după care se va reveni pe Calea Borşului la două benzi pe sens”, a explicat pentru BIHOREANUL directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiş.

Și primarul Florin Birta a spus că, prin această măsură, „traficul se va aerisi”.

Potrivit lui Sebastian Marchiș, lucrările de amenajare a pasajului peste sensul giratoriu sunt realizate în prezent în proporţie de circa 30%. Până acum constructorii au amenajat structura de rezistenţă şi au ridicat picioarele pasajului rutier. "În următoarea perioadă urmează să fie montată structura metalică a construcţiei", a spus Marchiş.

Conform contractului încheiat cu constructorul termenul de predare a lucrărilor este abia anul viitor dar executantul şi-a asumat finalizarea lor mult mai repede.

"La sfârşitul lunii septembrie sperăm ca deja să se circule pe pasaj chiar dacă se va mai lucra încă la finisaje", a spus directorul Sebastian Marchiş.

După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările de amenajare a pasajului suprateran de deasupra sensului giratoriu de la intrarea în parcul industrial au fost atribuite anul trecut pentru suma de 53,7 milioane lei către o asociere de firme reprezentată de Freyrom.

Construcţia pasajului, începută în decembrie anul trecut, a fost licitată la pachet cu construcţia unui drum colector, lung de 2,2 kilometri, de-a lungul şoselei din Calea Borşului, şi amenajarea unui drum de legătură între drumul colector şi terminalul intermodal din vecinătatea gării Episcopia.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Tot aglomerat va fi
Ce prostie sa spui ca toti vor folosi noua centura? Pai grosul soferilor au drum pana in limita orasului, sau in zona. Doar nu toti merg pe autostrada. Asa e cand nu faci niciodata studii de trafic, ca sa fie ieftin si prost
Postat 10 Aprilie 2024, 19:18 de vasi13
Sandu cel cu buda in curte
Tu pana azi nu ai auzit de Sturza. Filip degeaba te scoti a facut destul pt bugetul orasului. Vezi ca Boc si Bolojan deodata su ajuns primari si Clujul s-a dezvoltat de 100 de ori cat Oradea. Ce mai face maica-ta, tot pe centura e, sau e pe noua centura?
Postat 10 Aprilie 2024, 19:15 de vasi13
vasi/adi13
Si a făcut la fel de mult ca Filip, dar diferenta se vede cu Bolojan și Birta
Postat 10 Aprilie 2024, 12:20 de Sandu2100
"Deschiderea legăturii cu Autostrada Transilvania pe drumul expres DX 16 nu a dus deocamdată la eliminarea cozilor de maşini de pe Şoseaua Borşului pe sensul de mers dinspre vamă spre Oradea"
Si cine a crezut ca o sa muta aglomeratia pe DEx16 asa semifinisata? Dupa primaria / CNAIR aglomeratia merge numai pe centura spre vama Bors 1 si Bors 2, altundeva nu... Au facut la strada Burjac pasaj, dar n-au conectact cu DEx cu nicio bretea de coborare/urcare. De la Tiger Amira pana la Borsului n-ai nicio intrare/iesire, la EBP e ceva iesire in spatele EBP-ului, in rest poti sa urci numai pe Borsului... Din oras efectiv n-ai cum sa mergi pe noul DEx, numai daca stai in aglomeratia pe Aradului, facand un ocol de zeci de kilomentru, atunci mai bine stai in aglomeratia pe Borsului... Iesirea spre Santaul Mare iar nu e deschisa din cauza semaforizarii caii ferate spre Satu Mare, deci nici din "drumul expres" dinspre Remarkt n-ai cum sa ajungi pe DEx. Cand toate intrariile/iesiriile vor fi gata, dupa aceea sa asteptati ca aglomeratia se muta un pic. Dar nici dupa aceea sa nu asteptati la mare schimbare, oamenii se uita cat costa benzina, deja la un ocol de 10km se calculeaza ca nu merita. De fiecare data cand ma duc pe DEx gasesc min 1-2 sofer care abia merge cu 60-70km/h pe drum drept ca sa nu consume masina mai mult...
Postat 10 Aprilie 2024, 11:07 de cititor_
Sandu cel cu buda in curte
Filip a avut 2 mandate . Sturza a avut mandat intre cele 2 a lui Filip. Si STURZA a fost comple zero ala a fost cel mai slab primar, dar nu il pomenesti ca era din PNL,.
Postat 10 Aprilie 2024, 06:47 de vasi13
Sandu cel cu buda in curte
Filip a facu multe si de calitate. De ex intersectia de la Decebal cu Apostol Andrei. De o facea Bolojan avea o banda si ingudta. A facut fara fonduri UE. orice prost de bolovan poate face pe banii altuia. Nu uita ca Filip se pregatea sa ia fonduriUE cand intra Romania in UE. Bolojan in primii 2 ani de mandat nu a facut nimic, nici nu vroia sa auda de fonDuri UE. Aadus tramvaie noi, primul oras, a asfalta mai multe strazi ca bolovan, bazinul Olimpic, a ingradit parcurile, nu le distruge ca bolovanu. Centura el a facut-o, era gratis parcarea in oras atunci. Ce facea bolovanu de nu erau fonduri UE,?
Postat 10 Aprilie 2024, 06:45 de vasi13
...vom amenaja un drum perpendicular peste spaţiul verde
Ca să nu se creeze conflict cu traficul de pe străzile ce intră în drumul colector pe care este deviată circulația, ar trebui să se inverseze părțile sensurilor, adică să se delimiteze total și să fie pe partea stângă pe aliniamentul locurilor de parcare traficul de tranzit de pe Borșului spre oraș care va ieși înapoi pe Borșului, astfel se menține drumul colector exclusiv pentru autovehiculele de pe străzile ce dau în drumul colector și traficul de tranzit nu va fi nevoit să se oprească să îi lase să intre în rând, fiind separat total de acel drum. Cine va dori să ajungă dinspre vamă la Faist/Perind/Rozoti etc. să fie obligat să meargă până la sensul CTP (fostul Pic) și să revină pe drumul colector (nu vor fi foarte mulți, deci nu va fi mare deranj).
Postat 09 Aprilie 2024, 23:30 de zsizsi
problema nu e ca se.......
problema nu e ca se lucreaza, problema e ca responsabilii, autoritatile,.....bugetarii nu pot gandi drumuri provizorii care sa asigure tranzitul pe perioada lucrarilor, aca problem! Ai care (nu)gandesc ii doare in dos ca ei si ca merg si ca nu fac nimic la servici leafa le merge chiar au si sporuri!
Postat 09 Aprilie 2024, 22:20 de scortosul
Demisia
Este nevoie sa îți dai tu demisia. O bucata de drum care s-ar face in mod normal in 3minute o faci într-o ora. In zona lucrează mii de oameni, alte câteva mii tranzitează zona dinspre și spre vama, cum sa nu iei niste masuri ?!!! Salarul tau nu poate întârzia 10ani?
Postat 09 Aprilie 2024, 21:54 de boris
sanduivanov aka vasi13
Bine ar fi fost daca FILIP ar fi continuat dezvoltarea in 91 cand a fost ales primar, nu a continuat nici el nici altul care au fost primari . 18 ani a fost oprita dezvoltarea Oradei. Filip cu 3 mandate a frecat menta, dacă el făcea astea, acum nu se ajungea la asemenea trafic. Bolojan și Birta gândesc pe viitor, si ei construiesc acuma ce nu au construit alții.
Postat 09 Aprilie 2024, 20:52 de Sandu2100
Bine ar fi de ar si gandi primaria
Primaria nu gandeste niciodata nimic, de asta se fac si refac lucrarile, la nesfarsit.
Postat 09 Aprilie 2024, 19:46 de sanduivanov
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON