URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
26 Februarie 2024, 21:07

Cozi imense în zona Parcului Industrial I din Oradea, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Se stă în trafic și 45 de minute (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La ore de vârf, șoferii care circulă dinspre Borș spre Oradea stau în trafic și 45 de minute, iar asta numai pe breteaua de circa 1,5 kilometri de pe marginea Parcului Industrial, pe care circulația a fost deviată de pe Calea Borșului, în contextul realizării lucrărilor la un pasaj suprateran în zonă.

"Este dezastru"

Luni, în jurul orei 17:30, coada de maşini pe sensul de mers către Oradea începea cu aproape jumătate de kilometru înainte de parcul industrial din Calea Borşului şi se întindea până după acesta. Cap la cap, şirul de maşini atingea şi doi kilometri.

Strict porțiunea de șosea de 1,5 km din Parcul Industrial, care a preluat traficul de pe Calea Borșului, putea fi străbătută în aproape o oră. 

„Cozile au apărut din decembrie, anul trecut, când au început lucrările la pasajul suprateran peste sensul giratoriu. Peste zi se mai circulă cumva, dar după ora 16:30, când ies de la lucru angajaţii din parcul industrial, vreme de vreo două ore, este dezastru: se circulă bară la bară!", a povestit pentru BIHOREANUL un angajat din parcul industrial.

Circulaţie cu restricţii... pentru unii

Maşinile circulă în ritm lent tocmai pentru că, începând de la sensul giratoriu peste care se amenajează pasajul suprateran, circulaţia este deviată pe drumul colector de pe marginea parcului industrial. Aici, tot traficul de pe DN1 dinspre Ungaria spre Oradea - de la maşini de mare tonaj la autobuze şi maşini mici -, care până atunci înainta pe două benzi pe sens, este înghesuit pe o bandă pe sens.

În plus, pe drumul colector aşteaptă să intre maşinile angajaţilor din parcul industrial, care ies de la lucru, ceea ce face ca traficul să se blocheze tot după câţiva metri.

La intrarea de pe Calea Borșului pe drumul de deviere, se arată și șoferi cu tupeu. Cei mai mulți conducători auto așteaptă pe banda întâi să intre pe drumul lăturalnic, dar unii depăşesc tot rândul pe banda a doua, dinspre axul drumului, presemnalizată din timp că se înfundă. Apoi, odată ajunşi în capăt, aceştia forţează şi intră în faţa celor ce stau la coadă.

Pentru că tupeiștii reuşesc să obţină întâietate, din când în când câte un şofer de TIR, care aşteaptă la rând, intră cu camionul axul drumului, cât să nu poată fi depăşit.

Unii șoferi se folosesc de altă șmecherie pentru a-și scurta timpul petrecut în trafic. Între cele două sensuri giratorii care încadrează parcul industrial, drumul colector are şi un rând de parcări spre DN1. Astfel, şmecherii depăşesc coloana pe contrasens şi, când vin maşini din faţă, circulă pe partea stângă a drumului peste locurile de parcare (foto).

Nu vor semafor

Contactaţi de BIHOREANUL, reprezentanţii municipalităţii spun că traficul ar putea fi aerisit în curând. "Comisia de circulaţie din cadrul Primăriei se va întruni joi pentru a găsi soluţii de fluidizare a circulaţiei în zonă", a declarat pentru BIHOREANUL directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Machiş.

Acesta a fost luni după-amiază la faţa locului, în urma unei sesizări primite din parcul industrial. „Reprezentanţii firmei Plexus ne-au solicitat să punem semafor pe drumul colector, pentru că în parcul industrial se formează cozi de maşini care aşteaptă să iasă în drumul colector", a explicat Marchiş. Cel mai probabil, cererea va fi respinsă. „Semaforul ar creşte şi mai mult timpul de aşteptare pe Calea Borşului", este de părere directorul.

Soluţia de fluidizare a traficului va fi aleasă în colaborare cu reprezentanţii Poliţiei Rutiere. „Analizăm posibilitatea ca traficul să fie deviat doar 200 de metri pe drumul colector din dreptul parcului industrial, care are o singură bandă, după care să revină pe Calea Borşului unde se circulă pe două benzi", a spus Marchiş.

Termen: sfârşitul anului 2024

După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările de amenajare a pasajului suprateran de deasupra sensului giratoriu de la intrarea în parcul industrial au fost atribuite anul trecut pentru suma de 53,7 milioane lei către o asociere de firme reprezentată de Freyrom.

Amenajarea pasajului, începută în decembrie 2023, a fost licitată la pachet cu construcţia unui drum colector, lung de 2,2 kilometri, de-a lungul şoselei din Calea Borşului, şi amenajarea unui drum de legătură între drumul colector şi terminalul intermodal din vecinătatea gării Episcopia.

Termenul contractual de execuţie a lucrărilor este de 20 de luni dar, pentru reducerea deranjului din trafic, constructorul şi-a asumat închiderea lor până la sfârşitul acestui an.

Săptămâna trecută, constructorul avea deja realizată structura de rezistenţă din subteran a construcţiei şi lucra la ridicarea primului picior al pasajului suprateran.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
Ce imi place <3
Chiar imi place :))
Postat 29 Februarie 2024, 08:28 de cosmin_193
sandu cel cu buda-n curte
Sandule tu traiestii ntr-o lume paralela, incapabil sa asimilezi niste termeni, niste date. Tu visezi terminale, avioane, depasirea Clujului, doar ca confunzi un sat Oradea cu ceva metrolopola. Tu crezi ca daca se deschide un Iulius Mall, sau un Vivo in Sarcau de exemplu, cotetul ala de sat ar putea sustine sa fie rentabile, sau Sarcaul ar fi peste Cluj sau Iasi doar ca ai 2 Malluri?
Postat 28 Februarie 2024, 19:35 de vasi13
Maikeltroll
Ai mai spus asta și la pasajele din centrul civic, dar după cum ai văzut Orădenii sunt fericiți ca se face.
Postat 28 Februarie 2024, 12:18 de Sandu2100
"În Numele Dezvoltarii"
Traficul va fi gâtuit mulți ani "de acum" înainte în Oradea.Răbdare de fier s-aveți.Apoi vin restrictiile in funcție de normele euro si electrice, care vor descongestiona traficul.
Postat 27 Februarie 2024, 22:43 de Maikeltroll
vasi/adi13
Tu și propaganda nu știți de astea, nu o sa fie Rotterdam terminalul pt ca nune navigabil Crișul Repede, dar poate îl face Bolojan. Ce fain ar suna " PORTUL INTERNATIONAL ORADEA "
Postat 27 Februarie 2024, 21:58 de Sandu2100
La ce trebuie pasaj acolo
La ce trebuia pasaj acolo, ne spune ca pt terminalul intermodal, care poate va avea soarta aeroportului. Cate camioane vin la terminalul ala pe zi, niciodata nu ni s-a spus o aproximare. Hai fie 100 , adica un camion la vreo 10 minute prin sensul existent. Doar nu o credeti ca terminalul sta va fi un Roterdam, ca doar mai exista un terminal langa groapa de gunoi, si unul in Velenta. Iar in Velenta la intrarea de Petei nr sau din str Caii Ferate nu vezi simultan mai mult de 5-10 camioane la incarcat descarcat. Tocmai aici face pasaj, unde nici la orele de varf nu e trafic. Vin alegerile, iar o sa promita ca extinde podul CFR din capatul Stefan cel Mare. Mai jos scria Petre ca mai bine la Master un sens, ca sa iesi acolo stanga spre oras e o aventura, sport extrem si au fost accidente cu sutele. Plus ca zona va fi mult mai lejera la trafic dupa ce e gata centura de pe Santandrei spre Biharia. Dar asta e , facem pasaje ca pica banul, urmeaza ala de la Gara alta porcarie de pasaj sant.
Postat 27 Februarie 2024, 16:42 de vasi13
Orașul muncitoresc nu se dezminte.
De ani și ani deja, Oradea se caracterizează prin realizarea de multe lucrări inutile, printr-o organizare total deficitară, printr-un haos urbanistic desăvârșit ... dar cu profit pentru "puterea liberală" constituită din amatori care, dacă nu ar fi parte din prăduiala politică publică, ar fi muritori de foame.
Postat 27 Februarie 2024, 08:52 de KP
Un pasaj inutil
In semsul ala nu era niciodata aglomerat, mai degraba ar trebui facut ceva cu iesirea din zona peco Rompetrol Master. Ce ca va fi terminal, mai sunt 2 terminale , si in Velenta de ex e terminal , dar vin cateva zeci ce Tiruri. Pentru cateva camioane in plus nu era nevoie de pasaj.
Postat 27 Februarie 2024, 05:47 de Petre93
Să se facă drum de deviere cu două benzi
Trebuie să se facă drumuri de deviere cu două benzi ca să nu se gâtuie traficul. Dar constructorii doar adoptă soluții de compromis, iar poliția avizează orbește, că nu se gândesc la consecințe și la deranjul creat. Ei sunt pe principiul, bucurați-vă că aveți unde circula... vedem asta și la Tiger unde breteaua este ținută la o bandă deja de un an și e aglomerație mare în sens.
Postat 26 Februarie 2024, 22:21 de zsizsi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON