URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
26 Iulie 2023, 19:40

"Covor de frânare" pentru trecerea de pietoni din Calea Aradului din Oradea, după accidentul în urma căruia a murit un copil de 12 ani (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trecerea de pietoni din Calea Aradului, de lângă Poliţia Municipiului Oradea, unde un copil în vârstă de 12 ani a fost rănit grav şi ulterior a murit la spital a fost vopsită în roşu şi dotată cu un "covor de frânare".

"Pentru trecerea de pietoni din Calea Aradului s-a hotărât realizarea unui covor de frânare de culoare roşie cu rol de presemnalizare şi creşterea vizbilităţii acesteia, covor care a fost realizat pe ambele sensuri de mers. Decizia a fost luată de Comisia de circulaţie din cadrul Primăriei Oradea", a explicat marți, pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al municipalităţii, Sebastian Marchiş.

Acest tip de marcaj rutier are un rol antiderapant și se întinde pe câțiva metri pe fiecare sens de mers. 

În după-amiaza zilei de 22 iunie, băiatul de 12 ani traversa respectiva trecere de pietoni, pe lângă o trotinetă, când un şofer care circula spre cartierul Ioşia l-a lovit din plin, iar apoi a fugit de la locul accidentului.

Ulterior, copilul a trecut prin mai multe intervenţii chirurgicale, fiind internat la secţia de Anestezie şi Terapie Intensivă a Spitalului Judeţean. Avea răni grave inclusiv la nivelul capului şi a fost și operat la secţia de Neurochirurgie. Copilul a murit după aproape o lună de spitalizare, în 19 iulie.

Autorul accidentului, un tânăr de 25 de ani din Oradea, se află în arestul preventiv al Poliţiei Bihor încă de la comiterea accidentului, şi este acuzat de ucidere din culpă, conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului, dar şi a altor substanţe cu efect psihoactiv, respectiv de părăsirea locului accidentului.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Ințeleg inițiativa
Înteleg initiativa si e ok, e pentru tot prostul sa vada ca urmeaza ceva important, respectiv o trecere de pietoni. Dar intrebarea mea e, de ce are tot prostul permis de conducere? Si asa orasul e supra plin si aglomerat si te crucesti de stilul de condus al unora dintre participantii la trafic. Asta e, daca nu se face nimic, probabil ca o sa rezolvam problema cu marcaje si desene pe asfalt.
Postat 27 Iulie 2023, 09:34 de Ralu
Luați avânt edili liberali.
Puneți de un pasaj subteran sau suprateran pe Calea Aradului, în acel giratoriu ... pentru pietoni măcar. Dar cum să vă gândiți voi să faceți ceva unde trebuie și când trebuie ... odată cu lucrările la linia de tramvai, nu după ce orădenii se omoară între ei?
Postat 27 Iulie 2023, 08:44 de KP
rumunia oradea '23
criteriul inteligentei invers proportionale este , uitativa la amenzile date in ultimii 10 ani pe calea aradului pentru mai mult de 100km/h, adica peste dublu viteza legala, aia sunt autorii de facto ...restul baliverne
Postat 27 Iulie 2023, 07:16 de User anonimizat
..........
Nu înțeleg ce rezolva asta.ok poate sporește atenția șoferilor că acolo e o trecere de pietoni dar aceasta tragedie s-a întâmplat că șoferul în cauză era și băut și drogat.Eu la cei care sunt prinși drogați la volan chiar și fără a face accident le-aș anula permisul pe loc fara drept de a-l mai redobândi cel puțin vreo 10 ani.Situatia e gravă cu ăștia că sunt tot mai multi.Pe termen mediu și lung poate trecerile de pietoni de pe bulevarde care nu sunt în intersecții ar trebui trecute în subteran.Daca tot facem pasaje pt mașini (și bine că se fac) ar trebui câteva și pt pietoni.Pozitionate inteligent,poate legate și de pistele de bicicleta cu rampe nu cu scări ar fi chiar de folos pt pietoni și bicicliști.
Postat 27 Iulie 2023, 00:48 de Robert
asta e varianta ieftina
deh, am mai pomenit in urma cu cateva luni de problema trecerilor de pietoni Nesemaforizate pe drumuri cu mai mult de 1 banda pe sens. Masina de pe banda 1 franeaza, masina de pe banda 2 nu vede pietonul si nu are de ce sa franzeze, asa ca merge in continuare legal cu 50 kmh, pietonul apare ca de dupa zid, masina il loveste. E o situatie riscanta si am patit-o si eu de ambele parti, si ca pieton, si la volan. M-am invatat ca sa ma opresc la fiecare banda in mijlocul trecerii de pietoni sa ma asigur ca masina de pe banda 2 m-a vazut si franeaza. Ca sofer, incerci sa incetinesti, sa fii mai atent. Dar covorul rosu nu e solutia ideala, e doar un compromis ieftin, local (in fata sectiei de politie, la o trecere de pietoni periculoasa din sutele de prin oras). Solutia mai buna ar fi ca politia sa insiste pe langa primarie sa semaforizeze absolut fiecare trecere de pietoni daca soseaua are mai mult de 1 banda pe sens. Asa, ca sofer trebuie sa respecti semaforul, iar pietonul poate apasa pe buton ca sa treaca. Cu solutia asta, mai bine decat nimic, intelegi ca daca esti pe covor, si masina de pe banda 1 franeaza, atunci ar fi bine sa incetinesti si tu pe banda 2, chiar daca nu vezi nici un pieton pe trecere. Si alt mod de semnalizare ar functiona, precum acele zig-zaguri de pe margine...
Postat 26 Iulie 2023, 22:21 de unu
doar acolo?
Trebuei sa moara cate un copil ca sa fie puse astfel de covoare? Ar fi bine sa se monteze si pe alte treceri de pietoni pe strazi mai circulate, nu sa se astepte sa moara cineva.
Postat 26 Iulie 2023, 22:20 de marius_ro
Foarte bună inițiativa
Sper sa fie un model pt Oradea, și toate trecerile si semafoarele sa fie facute așa dar si luminate. Tot prostul are permis in ziua de azi.
Postat 26 Iulie 2023, 20:56 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON