URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 14 MARTIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Călin Georgescu zice că ar trebui să ieșim din NATO și UE, că nu avem nevoie de fonduri europene câtă vreme îl avem pe Dumnezeu, iar unei jurnaliste din Basarabia i-a povestit despre poporul moldovean. Numai pentru asemenea vorbe, CCR ar fi îndreptățită să nu-l lase să participe la alegerile prezidențiale...
Zic şi eu
Adrian Cris
Vechea mantră a orădenilor nemulțumiți, că „Bolojan e de vină” pentru-absolut-tot, devenită memă pentru alții, s-a transformat în ultimele săptămâni, cu sens schimbat, în ditamai comandamentul național. „O problemă de securitate națională a României”, a opinat CTP-ul, potrivit căruia ar fi „un risc major de securitate” dacă, în furtuna de acum, Bolojan nu rămâne președinte sau nu devine premier.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum priviți decizia BEC și CCR de respingere a candidaturii lui Călin Georgescu la alegerile prezidențiale?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 18 februarie 2025, Curtea Constituțională a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate vizând un text din Codul de procedură penală ce reglementează motivele pentru recursul în casație în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Decembrie 2024, 10:05

Coșmarul care ne așteaptă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 

E vorba de două pasaje complicate, care vor face ca traficul să fie blocat o perioadă de timp. Sigur că experiența căpătată la pasajul Decebal - Vladimirescu poate face ca la jumătate de an după începerea lucrărilor măcar tramvaiul să circule. Dar artera va fi oricum gâtuită luni bune.

Spre deosebire de lucrările de la Centrul Civic sau de la Decebal - Vladimirescu, în cazul de față nu prea avem variante ocolitoare, pentru că drumul expres este deja sufocat. La toate acestea se mai adaugă și pericolul ca nu peste mult timp să asistăm și la demolarea podului Teodor Neș din zona Ștefan cel Mare de către constructorii care lucrează la calea ferată Cluj - Episcopia Bihor. Atunci să te ții ambuteiaje și deranj în trafic pentru cei care s-au mutat pe dealuri, la nord de calea ferată.

Pe vremea când pe strada Ecaterina Teodoroiu circulau doar căruțele cu sifoane și rar câte un camion Steagul Roșu, erau două poduri rutiere care traversau liniile ferate, cel de la actualul bloc ANL și încă unul în dreptul pasarelei din strada Pescărușului. Acum a rămas doar unul, care trebuie să dispară, iar mii de șoferi se vor chinui să ajungă în centru.

Prea multe soluții nu există în contextul în care Inelul metropolitan de nord este la stadiul de desene pe hărți. Așa că, dacă lumea în general se înarmează pentru războaiele care vor veni, orădenii vor trebui să se înarmeze cu răbdare, pentru noi șantiere.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Important e sa aspiram cat mai multi bani din bugetul UE
Am mai spus-o cu nenumarate ocazii: principalul obiectiv al acestei administratii locale, :)) glumesc, al lui Bolojan este sa toace cati mai multi bani din fondurile UE. Ideea e sa "intre cati mai multi Euro in tara si in zona". Pe ce se cheltuie si cum, nu e esential. Proiectele si directiile de "dezvoltare" se aleg dupa urmatoarele criterii"1. Sa aduca cat mai mult capital de imagine pentru Bolojan sa aiba cel mai mare impact vizual; 2. Sa fie cat mai complicate, cu estimari si calculatii cat mai stufoase si atipice, pentru a se putea ciupi cat mai mult; 3. Sa fie proiecte imense care sa implice jucatori mari din UE (uitati-va la cate firme de constructii din UE au explodat aici), pentru a asigura indulgenta si binevointa celor care aproba acordarea fondurilor ("va dam bani, dar o mare parte se vor intoarce iar la noi"). De asta nu se fac proiecte pentru cetateni oradeni, de ex. reabilitarea termica/arhitecturala masiva a blocurilor din oras: sume prea mici, jucatori mici (locali), calculul proiectelor e facil si usor de evaluat (nu e loc de furat). Pe de alta parte, vloggweri si bloggeri etc. nu sunt interesati de blocuri reabilitate, prea banal, nu ar fi corul de laudatio "uitati ce a facut bolojan la Oradea). Trebuie sa intelegem ca Bolo are (de foarte multa vreme) planul lui personal de a ajunge in varf, ce se intampla in Oradea e facut doar pentru a-i servi lui. Dar ma bucur ca se va lamuri si restul tarii :)) va bloca tara in santiere interminabile si inutile...diferenta e ca ardeleanul e rabdator si tolerant (e bine ca se face), restul tarii nu prea...
Postat 13 Decembrie 2024, 20:10 de Vlady72
Pasajele făcute sunt varză
Cele două pasaje de la ANAF și centrul civic sunt o palmă la *. S-au vrut pasaje dar au ajuns șosea coborâtă sub două dale de beton armat. Plus că soluțiile de trafic sunt proaste. Bani aruncați.
Postat 12 Decembrie 2024, 00:09 de Pepe
Re: unul ...
... precis că ești inginer făcut la UO. Tramvaiele Sirmens nu au probleme la 15% panta de înclinație, conform cărții tehnice a adestora. Calculează și tu pentru H=4,00m ce înseamnă rampă de urcare/coborâre ... (4x6,2)x2 + 30m lungimea tramvaiului pe orizontală cu două vagoane, conform normelor de siguranță în materie, incluzând stația de călători. Rezultă un total de maxim 80 metri, adică tot atât cât este intersecția de acum, plus cele două poziții de așteptare la semafoarele. Având în vedere că nu toate tramvaiele sunt Siemens, atât cele vechi cât și Astra admit rampe de 10% maxim. Asta însesmnă că înlocuim coeficientul de 6,2 cu unul de 10 care să asigure confortul mecanic care să elimine orice efort tehnic. Rezultă o rampă totală de 110 metri. Asta înseamnă, cu larghețe chiar, de la capătul dinspre gară a magazinului Crișul până la capătul noului sediu al Consiliului județean. Așa că, mai umblă și tu prin lume, sau măcar pe YouTube dacă altfel nu poți, ca să vezi cum sunt aceste proiecte rezolvate de alții ... nu ca idioții tăi de liberali din Oradea care, pentru mintea lor de grădiniță, nu există decât soluția lor. La intersecția Magheru-Pasteur nu ai cum scăpa de apa ce se scurge dinspre cart. Iorga către centrul istoric, nici dacă sapi în subteran și betonezi etanș, de la pasajul Magheru începând până la intersecția dinspre cu Petofi. Iar acest lucru este bine explicat în studii făcute în urmă cu 60-70 de ani chiar, dar pe care edilii tăi refuză să le citească, neavând abilitatea să parcurgă niște texte cu multe cifre care sunt redactate la vechile mașini de scris.
Postat 11 Decembrie 2024, 17:38 de KP
Cosmarul Care ne asteapta
.... Nu ne asteapta! Cosmarul Care continua! Sa radem Oradea!
Postat 11 Decembrie 2024, 13:23 de Piranda
@KP
Tu, ca expert in orice domeniu, te intreb cam ce inclinatie maxima poate avea o panta pe care poate sa urce un tramvai? Cam cat de lung ar trebui sa fie pasajul suprateran si cat de hidoasa ar arata zona cu un astfel de pasaj dupa planurile tare de mare expert?
Postat 11 Decembrie 2024, 12:31 de unul
???
pasajul Magheru-Pasteur il inteleg dar pasajul la gara??? Ce ambuteiaj este la gara? Ramane gara fara parcare(o prostie monumentala)?-sau urmeaza rechizitia de case private in vederea demolarii!!! PMO a intrat in logica "noi muncim(?) noi nu gandim, cheltuim! Se pregateste terenul pentru blocul cu 13 etaje a lui Ghilea? Blocuri multe si inghesuite cam asta este deviza dupa care lucreaza pmo pentru "investitorii" imobiliari. Da complicat are sa fie doi ani ca nu cred sa se termine civilizat aste doua tuneluri mai grabnic, doi ani in care cei din zona trebuie sa se mute ca altfel nu vor putea parasi zona.
Postat 11 Decembrie 2024, 11:53 de scortosul
Lucrările nu sunt deloc complicate.
Complicată e mintea edililor care își bat joc de banii orădenilor. Intersecția de la Crișul ar fi trebuit altfel rezolvată, cu un pasaj suprateran pentru tramvai și un giratoriu sub acesta, pentru că un pasaj subteran în acea zonă va fi o mare problemă la fiecare rupere de nori.
Postat 11 Decembrie 2024, 10:57 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5795 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON