URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Decembrie 2024, 10:05

Coșmarul care ne așteaptă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 

E vorba de două pasaje complicate, care vor face ca traficul să fie blocat o perioadă de timp. Sigur că experiența căpătată la pasajul Decebal - Vladimirescu poate face ca la jumătate de an după începerea lucrărilor măcar tramvaiul să circule. Dar artera va fi oricum gâtuită luni bune.

Spre deosebire de lucrările de la Centrul Civic sau de la Decebal - Vladimirescu, în cazul de față nu prea avem variante ocolitoare, pentru că drumul expres este deja sufocat. La toate acestea se mai adaugă și pericolul ca nu peste mult timp să asistăm și la demolarea podului Teodor Neș din zona Ștefan cel Mare de către constructorii care lucrează la calea ferată Cluj - Episcopia Bihor. Atunci să te ții ambuteiaje și deranj în trafic pentru cei care s-au mutat pe dealuri, la nord de calea ferată.

Pe vremea când pe strada Ecaterina Teodoroiu circulau doar căruțele cu sifoane și rar câte un camion Steagul Roșu, erau două poduri rutiere care traversau liniile ferate, cel de la actualul bloc ANL și încă unul în dreptul pasarelei din strada Pescărușului. Acum a rămas doar unul, care trebuie să dispară, iar mii de șoferi se vor chinui să ajungă în centru.

Prea multe soluții nu există în contextul în care Inelul metropolitan de nord este la stadiul de desene pe hărți. Așa că, dacă lumea în general se înarmează pentru războaiele care vor veni, orădenii vor trebui să se înarmeze cu răbdare, pentru noi șantiere.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Cosmarul Care ne asteapta
.... Nu ne asteapta! Cosmarul Care continua! Sa radem Oradea!
Postat 11 Decembrie 2024, 13:23 de Piranda
@KP
Tu, ca expert in orice domeniu, te intreb cam ce inclinatie maxima poate avea o panta pe care poate sa urce un tramvai? Cam cat de lung ar trebui sa fie pasajul suprateran si cat de hidoasa ar arata zona cu un astfel de pasaj dupa planurile tare de mare expert?
Postat 11 Decembrie 2024, 12:31 de unul
???
pasajul Magheru-Pasteur il inteleg dar pasajul la gara??? Ce ambuteiaj este la gara? Ramane gara fara parcare(o prostie monumentala)?-sau urmeaza rechizitia de case private in vederea demolarii!!! PMO a intrat in logica "noi muncim(?) noi nu gandim, cheltuim! Se pregateste terenul pentru blocul cu 13 etaje a lui Ghilea? Blocuri multe si inghesuite cam asta este deviza dupa care lucreaza pmo pentru "investitorii" imobiliari. Da complicat are sa fie doi ani ca nu cred sa se termine civilizat aste doua tuneluri mai grabnic, doi ani in care cei din zona trebuie sa se mute ca altfel nu vor putea parasi zona.
Postat 11 Decembrie 2024, 11:53 de scortosul
Lucrările nu sunt deloc complicate.
Complicată e mintea edililor care își bat joc de banii orădenilor. Intersecția de la Crișul ar fi trebuit altfel rezolvată, cu un pasaj suprateran pentru tramvai și un giratoriu sub acesta, pentru că un pasaj subteran în acea zonă va fi o mare problemă la fiecare rupere de nori.
Postat 11 Decembrie 2024, 10:57 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON