URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 03 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ce destin frământat a avut terenul de lângă Aquapark. Când acolo s-a lansat proiectul Mecena, pastorul Tokes Laszlo a făcut scandal pentru că banii ungurimii au fost deturnați cu sprijin politic din Ungaria. Cum necum pe vremea mandatului lui Ilie Bolojan terenul a fost vândut cu 900.000 de euro magnatului Alexandru Mudura junior, care s-a angajat să facă acolo un hotel ba chiar și un centru de afaceri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Cum să aibă magistrații vreun respect pentru cetățenii țării, justițiabili sau doar contribuabili, când arată dispreț până și față de instituțiile ei și de aleșii lor? Joia trecută, membrii Consiliului Județean Bihor și cei ai Consiliului Local Oradea au fost nevoiți să accepte rezilierea unui parteneriat încheiat în decembrie 2022 cu Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Oradea al cărui scop viza sprijinul celor două administrații locale pentru ca Procuratura să aibă, pe bani europeni, un nou sediu. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul este o boală cu o evoluție lentă și silențioasă, dar hiperglicemia cronică determină o serie de probleme de sănătate, uneori foarte grave. Supravegherea medicală continuă este foarte importantă, descoperindu-se factorii de risc și cei agravanți precum și bolile asociate (hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, obezitatea), toate acestea cu scopul instituirii unui tratament adecvat.
29 Mai 2024, 14:25

Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO)

Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
Continuă demolarea caselor din intersecţia Tudor Vladimirescu - Bulevardul Decebal din Oradea. Circulație îngreunată în zonă (FOTO) Foto: Szilágyi Lóránd / BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Municipalitatea orădeană a reluat miercuri demolarea caselor din intersecţia străzii Tudor Vladimirescu cu Bulevardul Decebal pentru a face loc viitorului pasaj subteran.

Restricţii impuse de şantier

Constructorii au început în cursul dimineţii dezafectarea caselor de pe partea stângă a drumului, pe sensul de mers către Primărie.

Din motive de siguranță, traficul auto a fost restricţionat la o singură bandă pe fiecare sens de mers începând cu ora 10. Restricţiile au durat până după ora 13.

Restricţionarea traficului a dus la formarea de cozi de maşini, mai ales pe sensul de mers dinspre Ioşia către zona centrală, deşi circulația se desfășura sub supravegherea agenţilor de Poliţie Rutieră.

Miercuri, în jurul orei 12, şirul de maşini se întindea de la cartierul Ared din zona Ioşia până în faţa semaforului de la intersecţia străzii Tudor Vladimirescu cu Bulevardul Decebal.

Pe acest tronson de şosea pietonii care treceau pe trotuar depăşeau cu uşurinţă maşinile prinse în trafic.

Timpul petrecut de un conducător auto într-o maşină care străbătea distanţa de circa 300 metri a ajuns la prânz şi la 15 minute. Mai mult, șoferii au fost nevoiți să aştepte schimbarea semnalului roşu al semaforului şi de trei ori înainte de a putea traversa intersecţia.

Dezafectate cu mâna

Circulaţia auto în zonă a fost reluată cu două benzi pe sens după ora 13, pentru a se evita blocarea şoselei la orele de vârf. Constructorii au păstrat închis doar trotuarul din dreptul caselor în curs de demolare.

În pregătirea demolărilor, muncitorii au tăiat în ultimele zile zidurile dintre corpurile de clădire care urmează să fie puse la pământ şi cele care vor rămâne în picioare.

„Pentru a nu crea pagube vecinilor, imobilele vor fi dezafectate manual, ceea ce presupune o muncă mai migăloasă şi un termen mai lung de execuţie", a declarat pentru BIHOREANUL un angajat al municipalităţii.

Pentru a diminua deranjul provocat în trafic, reprezentanţii municipalităţii iau în calcul dezafectarea clădirilor pe timp de noapte sau în weekend, pentru a nu mai restricţiona circulaţia în zonă.

Termenul de eliberare a amplasamentului convenit cu executantul este data de 10 iunie, cu circa o săptămână înaintea începerii lucrărilor la viitorul pasaj subteran.

Un pasaj de 39,4 milioane lei

După cum BIHOREANUL a mai scris, Primăria Oradea a început la jumătatea lunii mai lucrările de demolare a caselor din intersecţia străzii Tudor Vladimirescu cu Bulevardul Decebal pentru a face loc viitorului pasaj pe sub acesta din urmă.

Municipalitatea orădeană a cumpărat anul trecut casele de la proprietari cu circa un milion de euro. Primăria Oradea a început dezafectarea clădirilor pentru a face loc viitorului şantier. Ulterior, pe amplasamentul fostelor clădiri se vor amenaja rampele de ocolire a viitorului pasaj subteran.

Pentru a diminua, pe cât posibil, deranjul provocat în trafic, dezafectarea clădirilor s-a făcut pe etape.

În prima etapă au fost puse la pământ clădirile de pe partea dreaptă a străzii Tudor Vladimirescu pe sensul de mers către Primărie, iar acum a demarat dezafectarea imobilelor de pe partea stângă a şoselei.

Municipalitatea orădeană vrea să grăbească lucrările de eliberare a amplasamentului pentru ca firma Freyrom să poată începe în jurul datei de 15 iunie construirea pasajul subteran pe sub Bulevardul Decebal, investiţie de 39,4 milioane lei.

După cum BIHOREANUL a mai scris, şantierul se va desfăşura cu sistarea circulaţiei în zonă peste vară, inclusiv a tramvaielor, şi devierea traficului pe rute ocolitoare care urmează să fie stabilite în cursul săptămânii viitoare.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Cu acesta ocazie
5 EXPROPIATI sunt supărați, dar Orădenii si Bihorenii vor pierde mai puțin timp in trafic.
Postat 30 Mai 2024, 21:27 de Sandu2100
Keep calm
Vor mai urma multe alte demolări în zonă, pentru că proiectul este din start o altă mare greşală.
Postat 29 Mai 2024, 23:09 de Maikeltroll
Un proiect de cosmar...
...care va genera si mai mult trafic in zona, fara a ajuta la mai nimic. Ce studii de trafic s-au facut in zona? A observat cineva ca aproximativ 1/3 din traficul de pe Vladimirescu face mereu stanga? Iar tu te apuci sa-l anulezi... Iosia Nord sinistrata de-a dreptul, cu principala cale de acces spre restul orasului strangulata. Singura optiune: spre Primarie, nene! Virajele la stanga desfiintate pe toate directiile, viraje la dreapta pe axa T.Vladimirescu dificile pt. ca nu vor mai fi semafoare care sa opreasca intermitent traficul de pe Decebal, care va fi stimulat sa creasca viteza de deplasare prin intersectie. Si nici acest trafic de pe Decebal nu va fi favorizat decat iluzoriu, pe o mica distanta, pt. ca oricum sirul de masini sa va "infunda" in giratoriul cu Calea Aradului ori, pe sensul celalalt, la podul Decebal. Acces dificil la retail-parcul Lotus, pt. ca dinspre Primarie, pe Vladimirescu, vei mai putea ajunge la el numai, hat, roata pe dupa sensul giratoriu de la Lidl/Onestilor si apoi inapoi de pe Barcaului. Dinspre Gradina Zoologica nu va mai exista posibilitatea de a o lua spre Iosia decat pe Calea Aradului. Varianta existenta acum de a o lua pe Rosiorilor si de acolo stanga pe Vladimirescu va disparea, Rosiorilor dand "in sant" din ambele directii. Nici cei veniti dinspre Cris nu vor avea alta optiune decat inapoi de unde au venit, pe Decebal. Obligatoriu dreapta de doua ori... La fel pateste si William Shakespeare. Cei care vin pe Decebal dinspre pod si vor spre Primarie pot uita de varianta actuala de viraj dreapta inainte de intersectia cu Vladimirescu, apoi stanga pe Shakespeare si din nou stanga pe Vladimirescu spre Primarie. Shakespeare va da si el in sant, asa ca nu vei avea decat sa-ti continui deplasarea pe Decebal pana in acelasi "modernizat" si, mai ales, descongestionat sens giratoriu din Aradului si sa dai o roata pe dupa el. Asta in timp ce ai avut "inspiratia" sa mai adaugi o banda pe Aradului, care sa aduca si mai multe masini deodata in aceeasi intersectie. De unde masini? Ai avut grija sa "densifici" populatia prin crearea unui cartier intreg de blocuri de 10 etaje, cu mii de apartamente pe spatiul fostei uzine Infratirea/Sinteza. Si urmeaza sa mai trantesti inca un bloc de peste 400 in locul defunctei Imprimerii de Vest. Sa fie vesel! Lasa ca n-ai prevazut macar o singura pista de bicicleta care sa te poarte in siguranta in/din centrul orasului pe axa Iosia - T.Vladimirescu - Independentei sau pe Calea Aradului - Primariei. Biciclistii n-au decat sa dea ture pe malul Crisului sau Petei. Nu vrem biciclete spre centru. Masini da. Le aducem direct si fara opriri direct de pe autostrada pana in buricul targului. Lasa ca si liftul pt. pietoni e o gluma. Va functiona etern, desigur... Asadar e un adevarat monument de "gandire strategica" acest proiect. Tipic. Incredibil cata lipsa de capacitate de analiza pot avea niste insi a caror stima de sine ii face orbi in fata evidentei...
Postat 29 Mai 2024, 20:20 de Musti
mi-e frica ca daramam orasul construit, densificat, ptr a construi autostrazi urbane
afacerile urbane merg bine pe strazi aglomerate cu trafic incet, mai bine decat pe marginea autostrazii sau langa pasaj
Postat 29 Mai 2024, 17:22 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6462 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON