Lucrările la pasajul suprateran de pe Şoseaua Borşului, peste sensul giratoriu de la intrarea în Parcul Industrial I din Oradea, au ajuns la faza construcției picioarelor acestuia. Pasajul va fi amenajat de-a lungul DN 1 și este menit să fluidizeze circulația în zonă.
Se lucrează la suprafaţă
Constructorii au finalizat cei 36 de piloţi foraţi din subteran care vor susţine culeele, amenajări care susţin, la rândul lor, capetele viitorului pasaj. Lucrările au început în decembrie 2023.
„În momentul de faţă, constructorul lucrează la elevaţiile pasajului (n.r. parte a culeelor de pod). Pe 15 martie va veni în şantier structura metalică a pasajului şi va începe montarea ei cu ajutorul unor palee (n.r. picioare intermediare de susţinere a unui pod cu mai multe deschideri)", a declarat pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al Primăriei Oradea, Sebastian Marchiş.
Traficul în această zonă este afectat de lucrări. Pe sensul de intrare în Oradea, traficul de pe DN 1 este deviat pe drumul paralel cu șoseaua națională, cel din Parcul Industrial. De asemenea, pe sensul de ieșire spre Borș, se circulă pe o singură bandă.
Din martie, constructorul vrea să mute traficul de pe DN1 pe un drum colector, în curs de amenajare pe direcţia spre Sântion, între sensul giratoriu de la ieşirea din parcul industrial şi intrarea spre terminalul intermodal din Episcopia Bihor. "Lucrăm cu patru echipe ca să putem muta circulaţia pe acest drum cât mai repede", a spus Marchiş.
Pe de altă parte, de la sfârşitul lunii martie, este de aşteptat ca aglomeraţia de pe DN1 să scadă, având în vedere că, la rândul său, constructorul Strabag a programat pentru luna viitoare deschiderea circulaţiei pe drumul care va lega Oradea de Autostrada A3, iar acesta ar putea prelua parte din trafic.
Un pasaj aşteptat
După cum BIHOREANUL a mai scris, lucrările de amenajare a pasajului suprateran şi drumurilor colectoare paralele cu DN 1, atribuite pentru 53,7 milioane lei către asocierea condusă de firma Freyrom din care mai fac parte Procons Group şi Construcţii Erbaşu, sunt finanţate din fonduri europene prin PNRR.
Construcţia pasajului a fost licitată la pachet cu construcţia unui drum colector, lung de 2,2 kilometri, de-a lungul şoselei din Calea Borşului, şi amenajarea unui drum de legătură între drumul colector şi terminalul intermodal din vecinătatea gării Episcopia.
Construit anul trecut, terminalul intermodal trecut urmează să fie concesionat unei asocieri de firme reprezentate de Routier European Transport (RET), care îl va pune în funcţiune începând din 2025.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.