Muncitorii și utilajele Construcții Erbașu au revenit pe șantierul viitoarei centuri Sânmartin, unde lucrările au ajuns la 80% din volumul proiectat, a anunțat, vineri, Consiliul Județean Bihor. Potrivit informării, constructorii au reluat lucrările la cele două pasaje supraterane, unul de la intersecția cu centura Oradea, iar celălalt în Băile 1 Mai, peste calea ferată și drumul de acces în stațiune.
În ce privește pasajul de la intersecția cu centura Oradea, lucrările au fost întârziate de necesitatea relocării stâlpilor de înaltă tensiune pentru a putea fi montate ultimele grinzi, operațiune pe care nu o poate face decât Electrica, proprietarul lor și al rețelelor. Unul dintre aceștia se află, deocamdată, într-o zonă care constituie mijlocul viitorului pasaj.
În ce privește al doilea pasaj, cel din Băile 1 Mai, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a transmis că mai trebuie montate elementele de protecție laterală și finalizată rampa dinspre Oradea. În această zonă, a mai arătat Bolojan, s-a decis și amenajarea unor drumuri agricole și mutarea capătului pistei pentru bicicliști.
„Împreună cu echipa tehnică, am luat câteva decizii pentru ultima etapă a lucrărilor: amenajarea unor drumuri agricole pentru a permite accesul la terenurile dintre Pârâul Peța și centură, relocarea capătului pistei de biciclete la ieșirea spre Haieu pentru a evita demolarea unei construcții, și organizarea lucrărilor în colaborare cu cei care execută rețele de gaz în așa fel încât suprapunerea de lucrări să permită ambilor constructori execuția în bună regulă a celor două proiecte”, a explicat șeful administrației județene.
Drumul de legătură între Oradea și Sânmartin va avea o lungime de 5,75 km, plus 2,27 km bretele de legătură cu DN76 și cu localitatea Haieu.
Traseul pornește din Oradea de pe centură, din zona străzii Iancu de Hunedoara, și continuă de-a lungul Pârâului Peța spre Băile 1 Mai, ocolind localitățile Sânmartin și Băile Felix, până în DN 76 la ieșirea din stațiune spre Beiuș.
Platforma drumului va avea o lățime de 10 metri, iar pe lateral șoseaua va avea și o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 3 metri, proiectul incluzând 3 poduri, 2 pasaje, 1 pasaj subteran pentru bicicliști, 11 podețe și 5 intersecții giratorii.
Lucrările sunt executate de o asociere formată din Construcții Erbașu (București), Vahostav SK (Slovacia), Drumuri Orășenești și Procons Group (Oradea), contra sumei de 177,238 milioane lei, cu TVA inclusă, sursa de finanțare fiind fondurile europene alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 - 2020.
Execuția a început în octombrie 2022 și inițial trebuiau finalizate în toamna anului trecut, însă constructorilor li s-a prelungit termenul până în mai 2024 deoarece lucrările au fost întârziate întâi din cauză că doi proprietari de terenuri expropriați - o pensiune din Băile 1 Mai și firme ale fraților Ioan și Viorel Micula - s-au opus accesului utilajelor pe șantier, dar și din cauza relocării stâlpilor și rețelelor de înaltă tensiune din vecinătatea centurii Oradea.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.