Oradea și câteva dintre comunele învecinate se numără, alături de localități din jurul Capitalei, Timișoarei și Reșiței, între zonele metropolitane în care oamenii se vor putea deplasa fără a schimba trenul cu tramvaiul, deoarece acesta va circula și în oraș.
Aleșii bihorenilor au aprobat un parteneriat între CJ Bihor și CFR pentru realizarea unei rețele tram-tren între Oradea și 6 localități din preajmă.
Cu fonduri europene
Întruniți vineri în ședință extraordinară, consilierii județeni au votat în unanimitate propunerea președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, de asociere a administrației județene într-un parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru punerea în aplicare a unui proiect denumit „Dezvoltarea rețelei de tram-train metropolitană Oradea”.
Aprobarea parteneriatului are loc la două săptămâni după ce, în data de 12 octombrie, Ministerul Transporturilor a aprobat lista proiectelor de realizare a unor astfel de rețele de tren-tramvai în București - Ilfov, Timișoara Nord - extensie Voiteni - Stamora Moravița, Reșița Nord – Reșița Sud și Oradea Metropolitan.
„Parteneriatul acesta va fi baza colaborării între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională CFR pentru integrarea transportului feroviar cu cel de tramvai în Zona Metropolitană Oradea”, a explicat Bolojan.
Președintele CJ Bihor a spus că „în prima jumătate a lunii noiembrie urmează aprobarea Studiului de Fezabilitate care constituie direcțiile de dezvoltare ale acestui proiect” și a precizat că finanțarea proiectului, evaluat la circa 150 milioane euro, urmează să fie asigurată din fondurile europene destinate acestui tip de proiecte, încă în premieră pentru România.
Prin Oradea cu tram-trenul
Așa cum BIHOREANUL a relatat la acea vreme, necesitatea unei rețele de tram-tren în Zona Metropolitană Oradea a fost aprobată de consilierii județeni, tot în unanimitate, în cursul lunii august.
Concret, proiectul prevede înființarea unei rețele de tram-tren în ZMO având în centru folosirea liniilor de tramvai și de cale ferată pentru ca pe acestea să circule și vehicule special, cu două sisteme electrice de propulsie și două pantografe, utilizând atât liniile de tensiune ale CFR, de 25.000 volți, cât și pe cele ale OTL, de 600 volți.
Prin interconectarea liniilor de tramvai și a celor feroviare, rețeaua tram-tren metropolitan ar urma să aibă mai multe linii, ca de exemplu Oradea - Băile Felix - Cordău, Oradea - Aeroport - Băile Felix, Oradea - Borș, Oradea - Sântandrei - Toboliu.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.