URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Octombrie 2023, 16:51

Consiliul Județean Bihor, protocol cu CFR pentru tramvaie-tren în Zona Metropolitană Oradea, cu fonduri europene

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea și câteva dintre comunele învecinate se numără, alături de localități din jurul Capitalei, Timișoarei și Reșiței, între zonele metropolitane în care oamenii se vor putea deplasa fără a schimba trenul cu tramvaiul, deoarece acesta va circula și în oraș.

Aleșii bihorenilor au aprobat un parteneriat între CJ Bihor și CFR pentru realizarea unei rețele tram-tren între Oradea și 6 localități din preajmă.

Cu fonduri europene

Întruniți vineri în ședință extraordinară, consilierii județeni au votat în unanimitate propunerea președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, de asociere a administrației județene într-un parteneriat cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pentru punerea în aplicare a unui proiect denumit „Dezvoltarea rețelei de tram-train metropolitană Oradea”.

Aprobarea parteneriatului are loc la două săptămâni după ce, în data de 12 octombrie, Ministerul Transporturilor a aprobat lista proiectelor de realizare a unor astfel de rețele de tren-tramvai în București - Ilfov, Timișoara Nord - extensie Voiteni - Stamora Moravița, Reșița Nord – Reșița Sud și Oradea Metropolitan.

„Parteneriatul acesta va fi baza colaborării între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională CFR pentru integrarea transportului feroviar cu cel de tramvai în Zona Metropolitană Oradea”, a explicat Bolojan.

Președintele CJ Bihor a spus că „în prima jumătate a lunii noiembrie urmează aprobarea Studiului de Fezabilitate care constituie direcțiile de dezvoltare ale acestui proiect” și a precizat că finanțarea proiectului, evaluat la circa 150 milioane euro, urmează să fie asigurată din fondurile europene destinate acestui tip de proiecte, încă în premieră pentru România.

Prin Oradea cu tram-trenul

Așa cum BIHOREANUL a relatat la acea vreme, necesitatea unei rețele de tram-tren în Zona Metropolitană Oradea a fost aprobată de consilierii județeni, tot în unanimitate, în cursul lunii august.

Concret, proiectul prevede înființarea unei rețele de tram-tren în ZMO având în centru folosirea liniilor de tramvai și de cale ferată pentru ca pe acestea să circule și vehicule special, cu două sisteme electrice de propulsie și două pantografe, utilizând atât liniile de tensiune ale CFR, de 25.000 volți, cât și pe cele ale OTL, de 600 volți.

Prin interconectarea liniilor de tramvai și a celor feroviare, rețeaua tram-tren metropolitan ar urma să aibă mai multe linii, ca de exemplu Oradea - Băile Felix - Cordău, Oradea - Aeroport - Băile Felix, Oradea - Borș, Oradea - Sântandrei - Toboliu.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Ori politrucii liberali au explicat pe dos cum funcționează un "tren-tram" ...
... ori jurnaliștii au înțeles greșit cum funcționează un "tram-tren". Mai riguros spus, orădenii nu vor putea circula cu trenul și în oraș ... ci tramvaiul va putea să aibă trasee caracteristice trenului de pe căile ferate, parcurgând distanțe către puncte de interes din afara zonei urbane. Asta în teorie, pentru că în practica trend-ului european se mizează pe pedale sau pe virtual. Ha, ha ... ce intenții tembele de viitor au edilii noștri care trăiesc într-o realitate paralelă, în timp ce lumea "civilizată" pune bani deoparte, ca să înalțe garduri și să se pregătească de război cu invadatorii musulmani, ruși, chinezi, etc. Mătura, mopul și găleata, sunt de nivelul actualilor edili ... nu mișcarea pe orizontală către alte zări.
Postat 28 Octombrie 2023, 21:30 de KP
Super
Dar as prefera ca pe Transilvaniei, Coposu, Olimpiadei, Decebal, Primăriei, Independenței, Republicii sa se bage tramvaiul sub pământ. O investiție mai mică decat metroul, dar totuși mare.
Postat 27 Octombrie 2023, 20:37 de Sandu2100
si daca esti de dreapta, si votezi PNL, tot nu inteleg de ce clujenii au atat drag de Boc?
Parcurile industriale de la Cluj sunt facute de consiliul judetean (tot PNL, dar un manager mai capabil). Idea de tram-tren exista in spatiul public si in declaratiile primariei si in strategia de mobilitate de vreo 10 ani. Mai ca nu pun pariu pe 100 de lei ca se lanseaza si circula la Oradea inaintea Clujului. Articolul noteaza ca proiectul aprobat ar include Bucuresti, Timisoara, Oradea si Resita, si atat! Cu zero poduri si pasaje, zero drumuri noi si centuri (una facuta de ministerul transporturilor de la bucuresti, nu de el), toate investitiile din oras se datoreaza privatilor, companiilor atrase de universitati puternice (si aeroport, tot al Consiliului Judetean). Alin Tise e cel care face treaba acolo mai multa decat Emil Boc.
Postat 27 Octombrie 2023, 18:53 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON